2737
2734
زنان زیادی هر روز در خلوت خانه‌هایشان و دور از چشم دیگران کتک می‌خورند، تحقیر می‌شوند و حتی گاهی بعد از سال‌ها تحمل این وضع کوچک‌ترین مدرکی برای اثبات بدرفتاری همسرانشان ندارند. در نی‌نی سایت که نمونه‌ای کوچکی از جامعه‌ی ماست همیشه خانوم‌هایی هستند که برای درد و دل و یا گرفتن راهنمایی مشکلاتی در زمینه‌ی خشونت همرانشان را مطرح می‌کنند. بسیاری از خانوم‌ها قصد طلاق و جدایی ندارند ولی از طرفی به دنبال راهی برای اصلاح جدی، ترساندن یا تعهد گرفتن از همسر برای عدم تکرار خشونت هستند. بعضی هم بعد از مدت‌ها متوجه می‌شوند که راهی برای تغییر همسرانشان نیست و در نهایت تصمیم به جدایی می‌گیرند. بهترین تصمیم در این شرایط چیست؟! چه طور می‌توان از لحاظ قانونی اقدام کرد؟ اگر زن قصد جدایی نداشته باشد ولی فقط بخواهد تعهد بگیرد یا همسرش را بترساند راهی هست؟!!

جواب این است که بله!! راهی هست! در این تاپیک سعی می‌کنیم با توجه به تجربه‌ی دوستان نی‌نی سایتی و مطالبی که از منابع مختلف تهیه شده بهترین راه را با جزییات و به زبان ساده بنویسیم. من به عنوان موسس تاپیک تخصص ویژه‌ای در این موارد ندارم و فقط هدفم جمع‌آوری اطلاعات برای زنانی است که قربانی خشونت هستند و نمی‌دانند از کجا باید شروع کنند.



چند خواهش از شما:
۱) اگر در این زمینه تجربه‌ای دارید لطفا در همین تاپیک بنویسید. هنوز نکات زیادی هستند که کامل نیستند و می‌توانیم با کمک هم کاملشان کنیم. مثلا جزییات مراحل، اطلاعات مربوط به شهرستان‌ها و هزینه‌های مربوط به پیگیری‌ها.
۲) لطفا اگر در دنیای واقعی و مجازی خانمی را دیدید که با این مشکلات دست به گریبان بود این تاپیک را به او معرفی کنید.
۳) اگر شما اطلاعات حقوقی دارید و در رشته‌ی مرتبط تحصیل می‌کنید لطفا در کامل کردن اطلاعات کمک کنید. اگر موارد نوشته شده دقیق نیستند پیغام بگذارید تا اصلاح شوند.


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

ممنون مونی جون واقعا تاپیک خوبی میشه. من وقتی تاپیک دوستایی که از شوهرهای بیشعورشون کتک میخورن می خونمو قلبم به درد میاد. درسته که قا نون در مورد حقوق زنها کلا تعطیله ولی این دلیل نمیشه که خود زنها هم از حقشون دفاع نکنن بالاخره باید تمام تلاشمونو بکنیم و تا می تونیم آگاهیمونو ببریم بالا
2728
مونی جان تاپیکت عالیه...

امیدوارم دوستانی که توی زندگیشون مشکلات این چنینی دارن از ش استفاده کنن و حداقل با حقوق خودشون آشنا شن.
در سرزمین قدکوتاهان ,معیارهای سنجش, همیشه بر مدار صفر سفر کرده اند, چرا توقف کنم.         فروغ فرخزاد
2738
آفـــــــــــــــــــرین مونی جان

خیلی کار خوبی کردی

امیدوارم که هیچ وقت هیچ مردی دست رو زنش بلند نکنه .
دلتنگــــــــم .... دلتنگ آنچه که میتــــوانست باشد و حالا نیـســـــــــت....
عالیه مونی جان. واقعا ممنون
کارت قابل تقدیره. من اگه تو تاپیکی دیدم این موضوعو حتما آدرس میدم.
راستی من به علت داشتن یک کوچولوی شیطون زیاد نمیرسم سر بزنم ولی توصیه میکنم کتاب

"زنان خوب به اسمان میروند، زنان بد به همه جا" نوشته اوته ارهارت و ترجمه پدرام پورنگ


رو بخونین. واقعاااااااااااااااااااااااااااااا هر زنی باید این کتابو بخونه.
موفق باشی عزیزم
قیمتی ترین جواهری که میتوانید بر گردنتان بیندازید...دستان فرزندتان است.
اگر مردی زنشو کتک بزنه اما آثار و جراحت روی بدن زن نمونه مثلا کبودی کمرنگ باشه...یا فقط زن احساس درد داشته باشه... چطور میتونه از حقش دفاع کنه...جراحت باید چطور باشه که زن بدونه پزشکی قانونی تاییدش میکنه؟روح و روان زن چی؟
samisun عزیز کبودی مختصر هم پزشک قانونی می نویسه برای دادسرا و می نویسه که شاکی از درد و کوفتگی رنج می برد
ولی متاسفانه در همین حد و البته دیه بریده میشه

البته من شنیدم که تکرار این عمل به طلاق کمک میکنه
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز