2737
2734

دوره بارداری خیلی حساسه و باید روی مواد غذایی که می خورید دقت کافی داشته باشید. توصیه اغلب پزشکا خوردن مواد غذایی ساده، خانگی و ارگانیکه و اینکه از خوردن غذاهایی که مواد افزودنی دارن تا جایی که ممکنه دوری کنید.


یکی از این مواد افزودنی مونو سدیم گلوتامات یا Msg است که مصرف آن در بارداری میتونه خطرناک باشه. بنابراین در دوران بارداری در مصرف اون احتیاط کنید.


MSG چیست؟


مونو سدیم گلوتامات یک ماده افزودنی و طعم دهنده مواد غذایی است که در درجه اول در غذاهای چینی مورد استفاده قرار می گیرد. MSG همچنین یکی از اجزای رایج در بسیاری از غذاهای بسته بندی شده ، به ویژه غذاهای کنسروی است و از آن برای افزودن طعم و مزه استفاده می شود. انجمن مدیریت غذا و دارو اجازه می دهد MSG را به مواد غذایی به عنوان ماده افزودنی اضافه كنند ، به این معنی كه این ماده ی غذایی بی خطر است.


MSG و اثرات آن بر بارداری


1. در صورت حساسیت خودداری کنید

اگر سابقه حساسیت به مواد غذایی دارای افزودنی دارید بهتر است مراقب باشید زیرا در زمان بارداری  واکنش آلرژیک می تواند چند برابر شود. MSG باعث برخی از واکنش های حساسیت زا با علائم زیر می شود:


  • عرق کردن و گرگرفتگی
  • سردرد ، بی حسی و سفت شدن عضلات
  • حالت تهوع و درد قفسه سینه

2. از احتباس آب خودداری کنید

ممکن است در دوران بارداری احتباس آب را تجربه کنید. نمک کمک بزرگی به این مشکل می کند. به این معنی که مصرف MSG نمک سدیم گلوتامیک اسید در دوران بارداری می تواند وضعیت احتباس آب را بدتر کند.



تاکنون هیچ مطالعه علمی اثبات نشده ای وجود ندارد که بگوید MSG در دوران بارداری تأثیر منفی بر زنان و نوزاد دارد. اما ، از آنجا که بارداری منجر به تغییرات هورمونی می شود ، ممکن است واکنش های بدن را افزایش دهید.


چگونه بدانیم که آیا مواد غذایی MSG دارند؟


هنگام خرید هر نوع مواد غذایی بسته بندی شده یا مواد غذایی فرآوری شده ، می توانید با خواندن مطالب موجود در برچسب ، آگاهانه انتخاب کنید.

در دوران بارداری ، همیشه سعی کنید غذای تازه داشته باشید و از غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده خودداری کنید زیرا این ماده باعث کاهش ارزش غذایی می شود.

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز