2733
2739

اگر به فکر تغییر دکوراسیون منزلتان هستید و از آن دسته افرادی هستید که علاقه خاصی به طبیعت دارید یکی از راه های شبیه سازی طبیعت در زندگی مدرن امروزی ساخت آبنما می باشد. انسا ن ها همواره در ذات خود به طبیعت و تماشای زیبایی های طبیعی همچون آب ، گیاهان و جانوران علاقه داشته اند.

به همین دلیل همواره به شبیه سازی این زیبایی های طبیعی در محل زندگیشان پرداخته اند. از گذشته یکی از ساده ترین راه ها کاشت انواع گل و گیاه و ساخت آبنما در وسط حیاط ، باغ و حتی داخل عمارت ها بوده است.

همانطور که گفته شد آبنماها در گذشته اکثرا در محوطه حیاط و باغ ساخته میشد . امروزه با افزایش ساختمان سازی ها و با وجود کاهش فضا و تبدیل خانه های بزرگ حیاط دار به آپارتمان های کوچک ، به لطف پیشرفت تکنولوژی و علم معماری می توان به ساخت عناصری همچون آبنما باغی ، آبنما شیشه ای و... در محوطه داخلی خانه ها پرداخت.


یکی از راه های شبیه سازی طبیعت در زندگی مدرن امروزی ساخت آبنما و دیوار سبز در فضای داخل خانه و محیط کار می باشد که علاوه بر زیبایی موجب آرامش و نشاط ساکنین خواهد شد.

ساخت آبنما در سال های اخیر با استقبال بسیار زیادی از طرف مردم مواجه شده است ، به همین دلیل کارشناسان و متخصصان در این زمینه با ساخت پمپ های قوی به طراحی و ساخت آبنما های متنوعی با متریال های گوناگون مانند آبنما شیشه ای ، آّبنما باغی ، آبنما دیواری و آبنما سنگی پرداخته اند که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند و مناسب برای محیط های خاص می باشند.

برای آشنایی بیشتر با انواع آبنما می توانید به یکی از سایت های فعال در زمینه طراحی منظر و ساخت آبنما سر بزنید.

از جمله سایت های ایرانی فعال در زمینه آّنما و مقالات آموزشی مربوط به آن سایت آبنما آبگون دیزاین می باشد که با مراجعه به این سایت به آدرس https://abgoondesign.com می توانید اطلاعات بسیاری را در این زمینه بدست آورید. همچنین در شبکه ی اجتماعی پینترست در صفحه fountain design می توانید انواع مختلف آبنما ها را مشاهده کنید.


ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687