2737
2734
عنوان

گیاه خواری

222 بازدید | 28 پست

سلام شماها چقدر این حرف ورژیم صادق هدایت قبول دارین، با توجه به این حدیث پیامبر (ص) که گفتن کسی که چهل روز گوشت نخوره مسلمان نیست. من خودمم اهل گوشت گوسفند نیستم.  صادق هدایت در بخشی از کتاب خود می‌نویسد: «شکی نیست که گوشت‌خواری باعث درندگی می‌شود. همهٔ کسانی که آرزومند پیشرفت اخلاقی و بهبودی حالتِ اسفناک جامعه بوده‌اند، در انتشار این عقیده کوشیده‌اند. اگر دکان عرق فروشی، قصابی، ماهی‌گیری و مرغ فروشی را می‌بستند؛ تا اندازه‌ای صلح عمومی و برادری آدمیان صورت خارجی می‌گرفت. برای پیشرفت اخلاقی انسان آرزو بکنیم که خوراک خونین وربیفتد و گیاه‌خواری جانشین آن بشود. اگر برتری حقیقی از قلب می‌آید، هرکسی باید از گوشت‌خواری دست بکشد، که نه دشوار است و نه غیرممکن می‌باشد. بیشتر آن‌هایی که بهانه می‌آورند، از روی نادانی و خرافات و ترس، این است که مبادا مضحک بشوند. باید گفت که حقیقت هنوز گیاه‌خواری اسباب تمسخر و ریشخندِ آن‌هایی است که حقیقتِ آن را نمی‌دانند؛ ما چه قدر به سادگی نیاکان خودمان خندیدیم؟ روزی می‌آید که آیندگان به خرافات ما خواهند خندید.»

کسی را قضاوت نکنید، فقط بخاطر اینکه گناهانش با گناهان شما فرق دارد😊


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2728
كسيكه پول نداره گوشت بخره يعني كافره؟


صرف از نظر از قیمتش، اون حدیثی که من خوندم حتی نوشته بود پول قرض بگیره بخوره که از چهل روز نگذره😐

کسی را قضاوت نکنید، فقط بخاطر اینکه گناهانش با گناهان شما فرق دارد😊
2738
 من یجا خوندم ولی مطمئن نیستم. 

خب  هر چیزی که خوندی  دلیل نمیشه حتما واقعیه  میدونی هزاران هزار  حدیث  جعلی وجود داره      بعد  پیامبر میاد  همچین  حرف  بی پایه وااساسی میزنه     که گوشت نخوری کافری ؟

زراااااافه خر کصافط مغرور بی وفا😠😠😠
خب  هر چیزی که خوندی  دلیل نمیشه حتما واقعیه  میدونی هزاران هزار  حدیث  جعل ...

منم تاکید نکردم که صد در صد حدیث درستیه ولی احتمال میدم که رو گوشت خوردن تاکید داشتن. هرچند تو هرچی اعتدال درسته، همون جوری که ی جا ی حدیث خوندم نوشته بود همیشه نباید گوشت خورد، انسان سنگدل میشه... بیشتر حرف های صادق هدایت برام عجیب اومد. 

کسی را قضاوت نکنید، فقط بخاطر اینکه گناهانش با گناهان شما فرق دارد😊

پیامبر خدا(ص): بر شما باد خوردن گوشت؛ چرا که گوشت بدن آدم را می رویاند. هر کس چهل روز گوشت نخورد،بدخوی می شود.(بحار الانوار ،ج66،ص56،ح1و ص58،ح6)

کسی را قضاوت نکنید، فقط بخاطر اینکه گناهانش با گناهان شما فرق دارد😊

[QUOTE=131731023]صرف از نظر از قیمتش، اون حدیثی که من خوندم حتی نوشته بود پول قرض بگیره بخوره که از چهل روز نگذره😐[/QUOTE]



فكر نميكنم چنين چيزي باشه...اخه ما شنيديم پيامبر با خرما و نمك افطار ميكردن

لاحول ولاقوه الا بالله العلی العظیم
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز