2737
2734
عنوان

دم نوشهای بهاری جهت رفع کسالت

128 بازدید | 1 پست

  باتوجه به اینکه  طبع فصل بهاردر طب سنتی دارای مزاج گرم و تر است به همین دلیل اغلب افراد در این فصل دچار احساس کسالت، سستی و افزایش غلظت خون می‌شوند.


دمنو‌ش اسطخودو‌س هندی ( لاوندر‌) 

این دمنوش را به همراه به لیمو، گل محمدی و بهار نارنج دم کنید این دم نوش خوش عطر و نشاط آور است و همچنین رفع کننده بوی بد عرق بدن نیز است.


شربت بارهنگ

از شربت‌های خانگی که نقش موثری در رفع غلظت خون، یبوست، کاهش حرارت بدن و افزایش شادی دارد می‌توان به شربت تشکیل شده از مخلوط بارهنگ به همراه اسفرزه، زرشک سیاه، تخمه شر‌بتی، لیمو ترش و عسل اشاره کرد

که افراد برای تهیه این شربت باید ترکیبات ذکر شده را به مدت چند ساعت (از شب تا صبح) در یک پارچ آب غیر فلزی خیس کنند و روزانه یک استکان از این شربت را بنوشند.


نکته مهم : افراد باید در فصل بهار سبک‌ترین رژیم غذایی را داشته باشند و از استفاده از غذاهای شور، انواع سس‌ها، غذاهای چرب مانند کله‌پاچه، مواد غذایی حاوی کلسترول بالا مانند جگر و ته‌دیگ اجتناب کنند.


دمنوش خارمریم

فصل بهار بهترین فصل برای پاکسازی بدن و سموم به شمار می‌آید که یکی از گیاهان مفید در این زمینه گیاهی به نام خار مریم است. 

برای دم کردن  این گیاه  مدت 10 دقیقه زمان لازم است و روزانه 2 استکان (صبح و ظهر) میل کنید.

_ هم چنین  نام  قرص این گیاه به نام لیورگل‌ 70 یا 140 نیز در بازار موجود است که  در کنترل علائم مبتلایان به کبد چرب وپاکسازی کبد و کیسه صفرا مناسب است.


دمنو‌ش میوه فلوس

توصیه می‌شود افرادی که دارای مزاجی سرد هستند میوه فلوس را در آب جوش حل کنند و آن را به همراه یک قاشق چایخوری عسل میل کنند، اشخاص می توانند روزانه دو استکان از این دمنو‌ش به منظور پاکسازی روده و معده استفاده کنند.


دمنو‌ش سنبل‌الطیب

سنبل الطیب را به همراه لیمو امانی و بهار نارنج  دمکنید باعث آرامش بخشی میشود و مصرف آن در فصل بهار شبها قبل از خواب بسیار موثر است. افراد باید توجه داشته باشند که در فصل بهار مصرف قند و شکر را به حداقل برسانند و شکر قهوه‌ای یا سرخ را جایگزین قند و شکر کنند.



خارمریم عالیه 

برای دیابتم خوبه 

ماشبرازیا گلشو خام میخوریم طعم تلخی روبه کدو داره اما خیلی دوست داریم

میشه لطفا برای شادی روح پدرم،پدرشوهرم،خواهرزادم و پدرش یه صلوات مهمونم کنید؟❤..............................خدای من نمیدانم گاهی کجای دنیا گم ات میکنم در هیاهوی بازار … در خستگی هنگام نماز ! در وسوسه های نفس ام… نمیدانم…. اما ، گاهی تو را گم میکنم مثل کودکی که در بازار دستان مهربان مادرش را رها کرده به تماشای عروسکی مشغول است…! بعد میبیند مادرش نیست و هیچ عروسکی او را خوشحال نمیکند…! 💙💙💙💙💙💙درمانگر طب فشاری هستم،اصلاح مفاصل وماساژ پیشرفته سوالی داشتید درخدمتم 😊😊
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730