2737
2734
عنوان

یک نشست بسیار مفید

53 بازدید | 2 پست

این یک نشست بسیار مفید درباره وسواس فکری ، عملی ، اضطراب و ... خصوصا در بین افراد مذهبی است که در مرکز مطالعات فکری کرامت با حضور فقها و روانشناسان برگزار شده، ممکن است طولانی به نظر برسد اما فکر می کنم مفید باشد.


منبع:https://b2n.ir/297823


چند پاراگرافش رو کپی می کنم و کل مطلب در لینک بالا هستش.


یک نکته مهم دیگر این است که وسواس یک حالت خزنده و خطرناک دارد و از یک موضوع و مسأله، به موضوع و مسأله دیگری سرایت می‌کند؛ از این رو اگر دیدید که وسواس یک فرد در یک زمینه از بین رفت، تصور نکنید که مشکل به صورت اساسی رفع شده است. به عنوان نمونه گاهی دیده می‌شود و خود من هم مواجه بودم که فردی آمده و گفته مشکل من در غسل با حرفی که فلان آقا زد، حل شد. ممکن است ما در وهله اول خوشحال شویم که بحمدالله آن آقا توانست با بیان یک حکم و فتوا این مشکل را حل کند؛ در حالی که در واقع چنین نیست و مشکل به شکل اساسی حل نشده و از یک تم و موضوع، به موضوع و تمی دیگر منتقل شده است و مثلا این فرد دیگر در غسل مشکلی ندارد؛ اما نسبت به گوشی همراه شوهرش حساسیت و وسواس پیدا کرده است. پس این که عرض کردم درمان وسواس از شش ماه تا دو سال طول می‌کشد و با یکی دو جلسه ممکن نیست، برای این است که شما در درمان وسواس با یک شهری روبرو هستید که باید همه آن را به کلی تخریب کنید و اگر حتی یک دیوار در این شهر، باقی بماند، آن دیوار مثل یک رئیس جمهور کارآمد می‌تواند دوباره تمام شهر را بازسازی کند! اگر وسواس به صورت کامل درمان نشود و تنها روی یک موضوع تمرکز کنید و آن موضوع را از وسواسی بگیرید، مشکل وسواس همچنان پابرجاست و مثل یک کامپیوترِ ویروسی شده است که اگر همه ویروس‌های آن را از بین ببرید و تنها یک ویروس را باقی بگذارید، آن ویروس تکثیر می‌شود ودوباره سیستم و هارد شما را آلوده می‌کند.  

منبع:https://b2n.ir/297823

ای کاش! ای کاش! درد وسواسی‌ها را تمام عزیزانی که در امور فقهی و مسایل شرعی و دینی هستند با تمام  وجود و پوست و گوشت خود لمس کنند؛ چون بسیاری از خیانت‌ها، طلاق‌ها، کفرگویی‌ها و ترک نمازها برای وجود وسواس است و وسواس هم در کشور ما و در میان متدینین و مذهبی‌ها به طور عمده از مسأله طهارت و نجاست شروع می‌شود و هیچ تم وسواسی به اندازه وسواس در زمینه نجاست و طهارت، مشکل‌ساز نیست و در این زمینه بزرگترین مشکل این است که متنجس تا سه واسطه می‌تواند منجس و نجس کننده باشد؛ اگر در این زمینه امکان داشته باشد که یک کار فقهی صورت بگیرد و مشکل را حل کند، آثار  بسیار مثبتی در پی خواهد داشت و مشکل قشر عظیمی از وسواسی‌ها مرتفع می‌شود و زمینه برای سرایت وسواس از موضوعی به موضوع دیگر از بین می‌رود؛ چون وسواسی‌ها به شدت انسان‌های اخلاقی و اخلاقگرا هستند و به همین جهت به دین رو می‌آورند و در امور و احکام دینی حساسیت پیدا می‌کنند؛ اما اگر نتوان برای مشکل طهارت و نجاست آنها، راه حلی پیدا کرد، حالت سیال بودن وسواس، مشکل را پیچیده و بغرنج می‌کند و کار درمان را سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌کند.

چرا یک سرگرمی برای خودتون ایجاد نمی کنید که هم اوقات فراقت شما رو پر کنه و هم براتون منبع درآمد باشه.

شما میتونید در وبسایت طلا و خورشید آموزش مروارید بافی و جواهر دوزی ببینید که دارای پشتیبانی دائمی هم هست و همینطور میتونید محصولاتتون رو هم در این وبسایت بفروش برسونید و در منزل خودتون کسب و کارتان را راه اندازی کنید.




وبسایت طلا و خورشید


وبسایت طلا و خورشید


وبسایت طلا و خورشید


اپلیکیشن این آموزشها رو هم میتونید از اینجا دانلود کنید.

پیج اینستاگرام آموزشهای مروارید بافی و جواهردوزی

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

دل تنگم

kia13 | 3 ثانیه پیش

سوالا لو نرفته

missdior | 16 ثانیه پیش
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز