2703
2553

اگزما می تواند نشانه آلرژی در کودک باشد. پروتئین های موجود در غذاها می توانند به شیر مادر منتقل شوند و در بعضی از نوزادان باعث ایجاد واکنش های آلرژیک شوند.


محصولات لبنی


محصولات لبنی مانند شیر ، پنیر ، ماست و خامه برخی از رایج ترین مواد غذایی حساسیت زا برای نوزادان هستند. بیش از 20 آلرژی بالقوه در شیر گاو وجود دارد. برای برخی از نوزادان ، پروتئین های موجود در شیر گاو به راحتی هضم نمی شوند و توسط دستگاه گوارش کودک به عنوان مواد آلرژیک شناخته می شوند. اگزما گاهی اوقات واکنش آلرژیک به پروتئین های شیر گاو است.


سویا


کودکانی که به محصولات لبنی واکنش آلرژی دارند و دچار اگزما می شوند نیز ممکن است به سویا حساسیت داشته باشند. درصد زیادی از نوزادانی که به پروتئین شیر گاو حساسیت دارند ، به پروتئین های موجود در سویا نیز حساسیت دارند


گندم و ذرت


گندم و ذرت دو ماده غذایی هستند که بعضی از نوزادان به آن حساسیت دارند. حذف این دو ماده از رژیم غذایی دشوارتر است زیرا تقریباً در هر غذایی به نوعی وجود دارد. از بین بردن گندم ، ذرت یا هر غذایی که حداقل به مدت دو هفته به عنوان آلرژی غذایی از رژیم غذایی شما استفاده شود ، به شما کمک می کند تا دریابید که آیا این مواد غذایی باعث ایجاد آلرژی شده است یا خیر. اگر در آن مدت اگزمای کودک شما پاکسازی شود ، می دانید که به احتمال زیاد مواد غذایی مقصر بوده اند.


تخم مرغ و بادام زمینی


تخم مرغ و بادام زمینی دو ماده غذایی هستند که به نظر می رسد در بعضی از افراد واکنش های بسیار آلرژیک ایجاد می کنند. این امکان وجود دارد که پروتئین های موجود در این غذاها از شیر مادر شما عبور کرده و باعث ایجاد اگزما در کودک شما شود ، به خصوص اگر سابقه خانوادگی آلرژی به تخم مرغ و بادام زمینی در خانواده شما وجود داشته باشد.


افزودنی های مواد غذایی


مواد افزودنی غذایی مانند مواد نگهدارنده ، رنگ های مصنوعی و عطر و طعم های مصنوعی ممکن است هنگام عبور از شیر مادر باعث واکنش آلرژیک در برخی نوزادان شود. به همین ترتیب ، غذاهایی که با سموم دفع آفات و سایر مواد شیمیایی تحت درمان قرار می گیرند ممکن است باعث چنین واکنشی شوند. در صورت نیاز با پزشک متخصص اطفال خود برای مشاوره و آزمایش آلرژی مشورت کنید تا علت اگزمای کودک شما مشخص شود.

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز