2703
2553
عنوان

کلاهبرداری کرم حلزون

903 بازدید | 5 پست
کرم #حلزون گوش ایرانیان را کر کرده، محصولات حلزون و #نیوتودی اینقدر تبلیغ شده که جایشان را در دورافتاده ترین روستاها نیز یافته اند. اما این محصولات از کجا آمده اند و چه استاندارد و تاییدی دارند؟ عاقبت نهادهای مسئول با پیگیری افراد مستقل به تکاپو افتادند تا این محصول مشهور را بررسی مختصری بکنند.

شنبه هشتم تیرماه جاری، بازرسان اداره کل نظارت بر مواد آرایشی وزارت #بهداشت به سمت کارخانه "پالیز طب شرق" در کرج، جایی که "کرم حلزون و نیو تودی" به سفارش شرکت «سپیده ماهان» تولید می‌شد، حرکت کردند و پس از سپری شدن زمانی کوتاه، نتیجه بازرسی نشان داد که هیچ‌گونه سندی مبنی بر وجود مواد اولیه "عصاره حلزون" و همچنین ماده " #الانتویین " در انبار و یا خط تولید کارخانه وجود ندارد.

با آشکار شدن این حقایق، کمیته فنی و قانونی آرایشی بهداشتی وزارت بهداشت که گزارش بازرسان را دریافت کرده بود، بلافاصله پروانه محصولات شرکت سپیده ماهان را باطل کرد و متعاقب آن، حق صدور پروانه ها را از دانشگاه علوم پزشکی البرز سلب نمود و در اقدام تکمیلی، سازمان غذا و دارو هم طی نامه‌ای به تاریخ دوازدهم تیر ماه (چهارشنبه گذشته) به رئیس سازمان صداوسیما، خواستار توقف تبلیغ محصولات شرکت سپیده ماهان شد.

پس از بررسی کارشناسان مشخص شد که شرکت فوق با سندسازی اسامی تجاری متعددی را ثبت نموده اند تا به محض لو رفتن یکی بلافاصله دیگری را در بازار جایگزین آن کنند. نیوتودی، حلزون، تن تاک، آدلی، مدارا، ترنتو، اینام، پنیلو و پلیل؛ اسامی متعدد و چه بسا خوش آب و رنگی که برای محصولاتی همچون: انواع کرم‌ها، صابون، شامپو و انواع محصولات بهداشتی و آرایشی، لاغری، کاهش وزن، کرم حلزون، روغن شتر مرغ(!)، محصولات آشپزخانه، بدنسازی و... تقاضای ثبت داده شده‌اند. گزارش کامل تابناک را به همراه اسناد و نامه نگاری های مسئولین در لینک زیر ببینید:

http://tabnak.ir/fa/news/329967

آپلود عکس

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥 

من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود و حتی توی تعطیلی های عید هم هستن. 

بیا اینم لینکش ایشالا مشکلت حل میشه 💕🌷

2720
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

قرص ال دی

راشا84 | 9 ثانیه پیش
2687