2733
2734


پیراشکی کرمدار یکی از شیرینی های خوشمزه و معروفی است که بسیار هم پرطرفدار هست. پیراشکی را می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید. پیراشکی از دیرباز بین ایرانیان معروف بوده و امروزه با نام دونات معروف شده است. تنها تفاوت پیراشکی کرمدار با دونات این است که دونات ها تو خالی هستند.

پیراشکی کرم دار یا دونات را می توان هم در روغن هم در فر درست کرد و روی دونات ها را می توان ساده یا شکلاتی کرد. شما می توانید این پیراشکی را به صورت گرد یا لوله ای درست کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه پیراشکی کرمدار آشنایی ندارید، ما در این دستور تهیه شیرینی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه پیراشکی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده شیرینی پزی، به راحتی در منزل این پیراشکی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مراحل تهیه و پخت پیراشکی کرمدار

1. برای شروع، ابتدا خمیر مایه را با ۱ قاشق غذاخوری شکر داخل شیر ولرم می ریزیم و روی ظرف یک بشقاب می گذاریم و آن را به مدت ۱۰ دقیقه در دمای محیط قرار می دهیم تا استراحت کرده و عمل بیاید و پف کند.

2. سپس داخل یک کاسه تخم مرغ، وانیل، کره نرم شده و باقیمانده شکر را با هم مخلوط می کنیم و خوب هم می زنیم. بعد خمیر مایه آماده شده را هم اضافه می کنیم.

3. در ادامه آرد را الک کرده و نمک را به مایه اضافه می کنیم و با دست ورز می دهیم تا خمیری شود. توجه داشته باشید که مقدار آرد گفته شده تقریبی هست، چون نوع و جنس آردها باهم متفاوت است و ممکن است کمتر نیاز باشد پس تا جایی آرد بریزید که خمیری شود و به دست نچسبد. زیاد از حد هم آرد نریزید، چون سفت می شود.

4. خمیر را به مدت 10 دقیقه ورز می دهیم و داخل ظرف چرب شده می گذاریم و روی ظرف را می پوشانیم و در دمای محیط ۲ ساعت استراحت می دهیم.

5. بعد از 2 ساعت که حجم خمیر دوبرابر شد، پف خمیر را می گیریم و آن را به دو قسمت تقسیم می کنیم. بعد خمیر را روی کاغذ روغنی با وردنه به قطر ۷ الی ۸ میلیمتر بازکرده و با کاتر گرد یا بیضی برش می زنیم. بعد از برش زدن، روی خمیر یک پارچه تمیز می اندازیم و دوباره ۳۰ دقیقه استراحت می دهیم.

6. حالا داخل قابلمه کوچکی روغن می ریزیم و آن را روی حرارت می گذاریم تا روغن داغ شود. سپس دور تا دور پیراشکی ها را که زیرش کاغذ روغنی چسبیده با قیچی کاغذ را می بریم و پیراشکی ها را به کمک کاغذ به آرامی برمی داریم و در روغن داغ می اندازیم.

7. پیراشکی ها را موقع انداختن در روغن به آرامی از کاغذ جدا می کنیم تا خمیر پیراشکی ها له و خراب نشود.

8. پیراشکی ها را داخل روغن داغ تکان می دهیم و با قاشق روی آن روغن می ریزیم که بیشتر پف کند. فقط دقت داشته باشید که موقع سرخ کردن حرارت کم باشد تا پیراشکی ها مغزپخت شود. بعد از سرخ شدن آنها را از روغن درآورده و روی صافی می ریزیم تا روغن اضافی آنها گرفته و خنک شود.

مراحل تهیه کرم پیراشکی

1. برای درست کردن کرم ابتدا شیر، آرد، نشاسته و شکر را با هم مخلوط می کنیم و در یک قابلمه روی حرارت می گذاریم.

2. مواد را مدام هم می زنیم تا غلیظ شود. وقتی کمی غلیظ شد، وانیل و کره را هم اضافه می کنیم. غلظت کرم باید طوری باشد که جای پره همزن روی کرم بماند.

3. در انتها کرم را به ظرف دیگر منتقل داده، روی ظرف سلفون کشیده و داخل یخچال می گذاریم تا خنک شود. بعد از خنک شدن کرم را داخل گیف می ریزیم و داخل هر کدام از پیراشکی ها کمی می ریزیم.

4. سعی کنید کرم را قبل از درست کردن خمیر آماده کنید تا خوب خنک شود. امیدواریم از خوردن این پیراشکی کرم دار خوشمزه لذت ببرید.

این هارو خودت درست کردی

 خدایا خودت شاهدی چقدر گریه کردم خودت شاهدی دلم هزار تیکه شد که دوتا ادم بی شرف گفتن این نازا هست شوهرش طلاق باید بده خدایا 😭😭😭 میدونم جوابشون به زودی میدی میدونم بهم همین زودی ها بچه سالم میدی میدونم همه این روزا میگذره خدایا بهم ارامش بده خدایا ازت میخوام فقط این دوسال انتظار به زودی بگذر مطعنم بچه ام بغل میگیرم همه آین روزا میگذره 😭😭 خدا جواب دل شکسته ام میده امروز 8 خرداد 1400 تا اخر تیکرم مطمعنم خدا دلم شاد میکنم .خدای بزرگم توکلم به خودت مطعنم بهترین چیزهارو برام میخای چون من توکلم به خودت ❤❤❤امروز شهادت فاطمه زهرا هست10/28 یا فاطمه زهرا من همه چی به خودت سپردم منو تنها نزار خدایا منو تو حسرت مادر شدن نذار😭😭 خدایا کمکم کن خدایا من بهت ایمان دارم میدونم بلاخره منم مادرمیشم😍 تا تولدم 11/28 دلم شاد میشه یا فاطمه زهرا حاجت روام کن هر موقع که صلاح دونستی. منتظر میمونم تا وقتی که خدا تو بهترین موقع تو بهترین شرایط سورپریزم کنه.تولدم تموم شد من پروید شدم😢 امیدم از دست نمیدم امشب شب آرزو هاست خدایا ازت میخام اگه به صلاحم آرزوم براورده کنی ازت میخام سال دیگه این موقع یه بچه سالم یغلم باشه خدایا من که نمیدونم حکمت چی هست که انقدر بچه دار شدنم به تعویق میفته اما تو بهتر از من همه چی میدونی من منتظر میمونم تا خودت تو بهترین شرایط دلم شاد کنی💝💝💝💝خدایا الان ساعت54*00هست بدجوری دلم گرفته نمیدونم چمه 22 اسفند99 هست خدایا میشه مثلا قبلا ها کمکم کنی یه حسی توی دلم فرق داره با همه حس هام نمیدونم درست یا نه فقط ازت میخام کمکم کنی من بهت ایمان دارم خدایا تنهام نذار کنارم بمون مثل همیشه❤❤ 6/11/1401 شب ارزوهاس دلم خیلی گرفته امسالم ارزوم ظهور اقا امام زمان یه بچه سالم خدایا انتظار بسه دیگه تو رو جان غایبت اقا زمان بهم بچه سالم بده

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2728
2738

🌹🙏

 💚تاپیک صلوات به نیت سلامتی امام زمان شنیدم امام رضا مریضارو شفا میده💚شنیدم پنجره فولاد رضا برات کربلا میده💚 شنیدم که ضامن آهو شدی امام رضا💚میشه ضامن منم بشی پیش خدا💚 شنیدم هرکی بره زیارت امام رضابرادیدنش میاد سه جا غریب الغربا💚برا بار اولی سر پل صراط میاد💚دومی وقتیه که نامه ی تو برات میاد💚بار سوم که میخاد آقا به دادت برسه💚وقتی که ملک میاد تا به حسابت برسه💚من قیزیمادونیایام😍قیزیم منه دونیا دی😍الله بیزی آییرما😍بو قیز منه سودا دی😍من تورک قیزام آسانا😍منیم آنام زهرا دی😍عشقی منه اورگددی😍قلبیم اونا شیدا دی😍♥ آبجی سادات خودمی💚khoday_mer3p 💚با یه صلوات آمین بگو خواهرگلم.خدایا هرکی چشمش به این امضا افتاد همون لحظه دلشو شاد کن.اگه دختره یه بخت خوب نصیبش کن.اگه منتظره دامنشو سبز کن.اگه غصه داره خدایا به بزرگیت قسمت میدم ارامشی از جنس خودت نصیبش کن.اگه مستاجره صاحب خونش کن.اگه با شوهرش مشکل داره دلشونو به هم رضا کن.خدایا خیلی از دوستام ناراحتی هایی دارن که نمیتونن بیان کنن اونا فقط تورو دارن جوری به خودت نزدیکشون کن که ناراحتیشونو فراموش کنن.اللهم صل علی محمد وال محمد و عجل فرجهم.brave 
2706
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

# حق

xasd | 22 ثانیه پیش
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز