2737
2734
عنوان

گردو بازی

35 بازدید | 0 پست

"حواسمان به مهمترین داشته‌هایمان باشد"

روزی مردی ثروتمند سبدی بزرگ را پر از گردو کرد. آن را پشت اسب گذاشت و وارد بازار دهکده شد، سپس سبد را روی زمین گذاشت و به مردم گفت:

" این سبد گردو را هدیه میدهم به مردم دهکده ، فقط در صف بایستید و هر کس یک گردو بردارد ، به اندازه همه گردو در این سبد است و به همه می‌رسد!! "

مرد ثروتمند این را گفت و رفت. مردم دهکده پشت سر هم صف ایستادند و یکی‌ یکی از داخل سبد گردو برداشتند. پسر بچه با هوشی هم در صف ایستاد. اما وقتی نوبتش رسید ، در کنار سبد ایستاد و نوبتش را به نفر بعدی داد! به این ترتیب هر کسی یک گردو بر میداشت و پی کار خود می‌رفت. مردی که خیلی احساس زرنگی میکرد با خود گفت: " نوبت من که رسید دو تا گردو بر میدارم و فرار میکنم، در نتیجه به این پسر چیزی نمی‌رسد." او چنین کرد و در لابه‌لای جمعیت گم شد. سرانجام وقتی همه گردوهایشان را گرفتند و رفتند، پسرک با لبخند سبد را از روی زمین برداشت و بر دوش خود گذاشت و گفت: " من از همان اول گردو نمیخواستم این سبد ارزشی بسیار بیشتر از همه گردوها دارد."

خیلی‌ها دلشان به گردوبازی خوشن غافلند که آنچه گرانبهاست و ارزش بسیار بیشتری دارد سبدی است که این گردوها در آن جمع شده‌اند... خیلی‌ها قدر پدر و مادرشان، قدر خانواده و همسر و فرزند خود را نمیدانند و دایم با آنها کلنجار می‌روند و از این نکته طلایی غافلند که این سبدی که این افراد را گرد هم و به اسم خانواده جمع کرده، آن ریسمانی که دانه های تسبیح را به هم وصل کرده، ارزشی به مراتب بیشتراز دعواهای بیخود، لجاجتها و جدلهای افراد خانواده دارد.

بسیاری اوقات در زندگی، گردوها، آنقدر انسان را به خود سرگرم میکنند که فرد اصلا متوجه نمیشود بخاطر لجاجت و یکدندگی و کله‌شقی و تعصب و خودخواهیِ فردی و گروهی، در حال از دست دادن سبد نگهدارنده گردوهاست و وقتی سبد از هم می‌پاشد و گردوها روی زمین ولو میشوند و هر کدام به سویی می‌روند. تازه می‌فهمند که نقش سبد در این میان چقدر تعیین‌کننده بوده است...

در این روزهای سخت، بیایید در هر جمعی که هستیم سبد و تور نگهدارنده اصلی را ببینیم و آن را قدر نهیم و نگذاریم تار و پود سبد ضعیف شود. چرا که وقتی این تور نگهدارنده از هم بپاشد دیگر هیچ چیزی در جای خود بند نخواهد شد و به هیچکس سهم شایسته و درخورش نخواهد رسید."

بسیاری از شکارچیان باهوش بدنبال سبد هستند و نه گردوهای داخل آن!

🔻بنابراین حواسمان جمع باشد که بی‌جهت سرگرم گردوبازی نشویم واصل کارخودراازدست ندهیم.


من این آرامش محضو ب تو مدیونم اینروزا خدایا دوستتدارم برای هر آنچه که بخشیدی
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687