2733
2734

بچه‌ها نسبت به بقیه بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های ویروسی هستند . ولی ابتلا به ویروس جدید در کودکان کمتر است که علت این پدیده مشخص نیست .به گفته‌ی پزشکان،ممکن است به دلیل تفاوت‌هایی باشد که در واکنش ایمنی کودکان در مقایسه با بزرگسالان وجود دارد.


 آموزش بهداشت در مدارس و مهد ها  

1- مدارس و مهد کودک‌ها از دستورالعمل‌های عمومی که به آن‌ها ابلاغ می‌شود پیروی کنند ... و در صورت جدیت وجود ویروس در این اماکن عمومی حضور نداشته باشند.

2- به بچه‌ها همیشه باید آموزش داده شود که در طول روز دست‌های خود را چند بار، خصوصا پیش از غذا خوردن بشویند

بدون شک مهمترین عادت بهداشت فردی و عامل جلوگیری از بیماری شستن دست‌ها است، دست‌ها عامل اصلی انتقال میکروب‌ها هستند بنابراین باید به کودکان خود از همان ابتدای زندگی آموزش دهید چگونه دست‌های خود را به خوبی بشورند.


3- به انها بگویید که تند شستن دستها درست نیست و باید حتما  ۱۵ ثانیه دست‌های خود را به وسیله صابون یا مایع دستشویی شست و شو دهند.


آموزش بهداشت در هنگام عطسه و سرفه

-شاید بدانید که با هر بار عطسه زدن بیش از ۱۰۰ هزار میکروب با سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت در هوا در فاصله 200 برابر دورتر از ان چه ک فکر میکنیم  پخش می‌شود. اگر دستمال در دسترسشان نبود می‌توانند دهان و بینی خود را با بازوی خود بپوشانند تا مانع پراکنده شدن میکروب‌ها شوند.


نمالیدن دستهای الوده به چشم  و صورت

-میکروب‌ها به راحتی از طریق غشای مخاطی در چشم، بینی و دهان به داخل بدن منتقل می‌شوند و می‌توانند موجب بیماری شوند.


حمام کردن

1- حمام کردن دوش گرفتن شبانه یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن الودگی های در بدسطح بدن میباشد که با این روش علاوه بر از بین رفتن الودگی به آرام کردن کودک قبل از خواب  نیز کمک میکند .

2- در حمام کردن کودکان خود دقت کنید تاروش شستن بدن و شامپو زدن  را به درستی انجام دهند .


ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
داغ ترین های تاپیک های امروز