2410
2553
عنوان

مدیریت مالی برای کودکان

59 بازدید | 0 پست

امروزه پول یکی از اصلی ترین ابزارهای زندگی در تمام جوامع است. پول برای برآورده کردن نیازها و خواسته‌های ما مهم است و یکی از اساسی ترین دانش هایی که باید بیاموزیم مدیریت مالی و مدیریت پول است. این مهارت‌ از عقاید، نگرش‌ها، تجربیات ،عادت‌ها و ارزش‌هایی که در دوران کودکی و نوجوانی، در مورد پول یاد گرفته ایم، سرچشمه می گیرد. کودکانی که آموزش لازم را برای مخارج و هزینه‌هایشان دریافت می کنند و آن را به تدریج اجرا کنند، خودباوری بیشتری خواهند داشت. همچنین آنها بیش از سایر کودکان به توانایی‌های خود در تصمیم گیری اعتماد دارند. آنها زودتر با مفاهیم مهم اقتصادی مانند اعتبار، مالیات و بیمه آشنا می شوند برای زندگی آیند‌ه‌شان سرمایه گذاری می کنند. در این متن شما را با روش‌ها و تکنیک‌های کاربردی آموزش مدیریت مالی به کودکان آشنا می‌کنیم.

 

کودکان از شیوه رفتار بزرگترها با پول و احساسی را که در مورد پول دارند، چیزهای زیادی یاد می گیرند. آنچه کودکان می‌بینند و می‌شنوند بر نگرش‌ها و ارزش‌های آنها، تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل نگرش‌ والدین خود در مورد مدیریت مالی، پول و روش‌های خرج کرد آن را زیر نظر و از آن تاثیر می گیرند.


آیا همیشه سعی می‌کنید که به تعهدات مالی‌تان پایبند باشید؟ آیا در مورد مسائل مالی آرام و منطقی هستید یا پول باعث ایجاد درگیری و طغیان‌های احساسی می‌شود؟ آیا پول‌هایتان را بر اساس هوا و هوس خرج می‌کنید یا برای خرج کردن آن برنامه دارید؟ به مدیریت مالی خود چه نمره ای می دهید؟

والدین با دادن نقش فعال به کودکان در بحث‌های معمول خانوادگی به خصوص مسایل مربوط به پول و سرمایه گذاری، به آنها کمک کنند که مسائل مالی را بهتر درک کنند. با این کار، کودکان به‌تدریج درک می کنند که درآمد خانواده برای چه مواردی هزینه می‌شود و اهداف مالی کوتاه‌مدت و بلندمدت خانواده چه هستند. کودکانی که وضعیت مالی خانواده را بدانند، کمتر از سایر بچه ها درخواست‌های مالی غیرمنطقی دارند.


کمک گرفتن از قصه ها و حکایت های شیرین و پندآموز می تواند ضمن اصلاح انتخاب های فرزند شما، او را به تدریج برای انتخاب های بزرگتر و مهم تر آماده کند. با بهره گیری از  اپلیکیشن دانادیسفرزندتان را برای آینده آماده کنید.

مشاوره کودکان و نوجوان، متخصص های زندگی
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز