2410
2553
عنوان

پاسخ به سئوالات شما در مورد تست های آزمایشگاهی تشخیص ناباروری

| مشاهده متن کامل بحث + 613932 بازدید | 3058 پست
زهرا عزیز،

1- یکی از علتهای ناباروری اندومتریوز می باشد.
2- ناشناخته در زمینه ناباروری ، همانطور که در ابتدای این کامنت نوشته ام در حدود 10-5 % ناباروریها ، نمی توان هیچ علت مشخصی برای ناباروری پیدا کرد نه اینکه نتونستند علتی پیدا کنند.
3- دقیقأ ابتدای کامنت را مطالعه کن و ببین آیا تست و یا روشی است که برای شما انجام نشده باشد. به خدا توکل کن و با دقت مطلب فوق را بخوان و ببین که چه کارهایی برای شما انجام نشده است. آنوقت من در خدمت شما می باشم.
با سلام وتشکر من 24 سالمه 5 ساله که نازایی به دلیل تست pct منفی دارم به من گفته شده دهانه رحمم انتی بادی ضد اسپرم ترشح می کنه قاعدگیهام مرطبه وازمایشات خودم وهمسرم نرمال 5 بار iui کردم که بار اول حاملگی در تخمدان بود و 4 بار دیگر بی نتیجه می خواستم بپرسمدارویی برای رفع این انتی بادی وجود ندارد ؟لازم است ازمایشهای دیگری انجام دهم ؟ اگر هست لطفا نام ازمایشات را بگویید.

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش

ایشالا مشکلت حل میشه 💕🌷

با سلام آزمایشگاه نیلو لطفا مرا راهنمایی کنید
من پریودم تا 15 روز طول کشی یعنی چندروز خونریزی داشتم که حدوو 6 روز بود ولی مابقی رو لک داشتم و دکتر برام آزمایش fshنوشت و این آزمایش رو روز 15 که لک داشتم دادم و بعد از اون پاک شدم یعنی روز 16 پاک بودم جواب آزمایش اینه لطفا بگید وضعیتم چه جوریه:
fsh 25.1 miu
estradiol 174 pmol
2456
سپیده عزیز:
جهت درمان ناباروری ناشی از وجود آنتی اسپرم آنتی بادی
1-تجویز کورتون به بیمار می تواند میزان موفقیت حاملگی را به حدود 30/. برساند.
2- IUI
3- IVF
4-ICSI
معمولأ مرحله به مرحله برای درمان این مورد پیش می روند.
با سلام لطفا اگه میشه منو راهنمایی کنید من29 سالمه و pcod هستم 3 بار iui کردم که البته یکبارش به علت هایپر

شدنم متوقف شد و کلا نتیجه هر سه منفی شد بعد دوبار ivfمیکرو کردم که سری اول 28 تخمک داشتم ولی یک جنین

درجه دو بیشتر تشکیل نشد و بعد انتقال باز هم ناموفق بود بار دوم هم که سه شنبه اون هفته بود پانکچر کرد م که 20

تخمک داشتم به اندازه های 22 وسایز 20 /5 عدد و سایز 18 و 17 متعدد منتها برام جنینی تشکیل نشد و الان مشاوره

زنان که کردم گفتن تخمک ها کیفیت ندارن و برا ی من وهمسرم آز ژنتیک نوشتن که بدیم که از لحاظ کروموزومی

بررسی کنن حالا شما با این وضعیتی که من دارم نظرتونو میگید تا منو از این سرگردونی نجات بدید آخه چطور میشه

من تخمکام سایزش خوب باشه ولی کیفیت نداشته باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
2714
سلام. آزمایشگاه نیلو جان میشه لطفا آزمایش شوهر من رو هم بگین چه جوریه!!
ph 8
volume0.2
sperm count 114
55 (active motility(A+B
15 (slow motility(c
30 (immotile(d
normal morphology 60
8 total motil func sperm
0-1 (wbc(H.P.F
1-2 (cell(H.P.F
*****فرشته های زیبای من 91/07/26 خونه ی ما رو روشن کردن*****
سلام دستتون درد نکنه دکتر برای عفونتش 40 تا داکسی سیکلین داده گفته که من 20 تاش را بخورم شوهرم هم 20 تا !!!!! دیگه من برای چی بخورم ؟؟؟

و اینکه این گلبولهای سفید نشانه عقونت است گلبولهای قرمز که گفتید نشانه ی چی ؟؟؟؟

آیا داشتن عفونت (گلبولهای سفید) و قرمز باعث ناباروری می شه ؟؟؟

بازهم از این همه حوصله ای که می کنید و به تک تک سوالات ما جواب می دهید واقعا ممنونیمممممم
ندا عزیز،
1- عفونت های دستگاه تناسلی چه مرد و چه زن اگر عفونی باشه بدلیل آنکه در هنگام تماس جنسی به طرف مقابل منتقل می شود بنابراین هر دو باید درمان شوند.
2- در هنگام عفونت گلبول قرمز هم دیده می شود که با درمان عفونت آن هم از بین می رود. اگر بعد از درمان عفونت هنوز گلبول قرمز وجود دارد باید سونوگرافی بیضه انجام شود.
3- گلبول سفید می تواند روی کیفیت اسپرم ها در درازمدت تاثیر بگذارد ولی منجر به ناباروری نمی شود.
صبا عزیز،

طبق آخرین بررسی‌ها ذخیره تخمک سریع‌تر از آنچه به نظر می‌رسد تمام می‌شود به طوری که در 30 سالگی از ذخیره تخمک یک خانم تنها 12 درصد و در 40 سالگی تنها 3 درصد باقی می‌ماند. بسیاری از زنان گمان می‌کنند پریود شدن ماهانه به معنی قابلیت‌ باروری است با این حال از 30 سالگی به بعد از آنجا که میزان ذخیره تخمک کاهش می‌یابد، احتمال باروری هم کم می‌شود. البته این موضوع برای تمامی زنان یکسان نیست. برخی از زنان شانس بیشتری برای باروری دارند زیرا حین تولد ذخیره تخمک آنها بیش از 2 میلیون تخمک بوده است. برای برخی دیگر متاسفانه این رقم تنها 35 هزار تخمک است. از آنجا که بدن بهترین تخمک ها را برای ذخیره سازی انتخاب می کند، لذا این احتمال وجود دارد که با افزایش سن، کیفیت تخمک ها کاهش یافته و در نتیجه بارداری دشوارتر شده یا خطر تولد نوزادان ناسالم و ناقص بیشتر شود.
هورمونی که بطور شایع برای اندازه گیری عملکرد تخمدان مورد استفاده قرار میگیرد میزان سطح پایه FSH در روز ۲ یا ۳ سیکل قاعدگی می باشد . سطح پایه FSH بطور غیر مستقیم میزان ذخیره تخمدانها را نشان میدهد و بستگی به وجود یک محور هیپوتالاموس و هیپوفیز سالم دارد .
Inhibin B نیز مارکر دیگری است که بیشتر توسط سلولهای گرانولوزای فولیکولهای پره آنترال ترشح میشود و گفته شده است که انعکاسی از ذخیره فولیکولی تخمدان می باشد .
در جریان مرحله تبدیل شدن یک خانم به یائسگی در بیمارانی که سطح بالای FSH دارند میزان Inhibin B بسیار پائین تر از افرادی است که FSH طبیعی دارند . مقادیر پایین اینهیبین B همچنین در کسانی که میزان FSH طبیعی داشته اند نیز دیده شده است و نشاندهنده اینست که شاید اینهیبین B قبل از FSH بالا میرود .
هورمون آنتی مولرین (AMH) که عضوی از خانواده فاکتورهای رشد می باشد یک بیومارکر جدیدتری است که توسط سلولهای گرانولوزای فولیکولهای پریموردیال تولید میشود . نظریه ای که در مورد عملکرد AMH در تخمدانهای بالغ وجود دارد بیان میکند که AMH موجب تحریک فولیکولهای پریموردیال جهت پیوستن به فولیکولهای در حال رشد می شود .
سطح AMH کاهش پیشرونده ای را با سن بیمار نشان می دهد . و از این نظریه حماین میکند که میزان AMH ارتباط مستقیمی با فوبیکولهای در دسترس تخمدان دارد . سطح سرمی هورمون آنتی مولرین در جریان سیکل قاعدگی نوسان خفیفی دارد . و لذا استفاده ار آن بعنوان بیومارکر ذخیره تخمدان بسیار راحتتر است .
بر اساس سونوگرافی اندازه تخمدان در سنین چهل و بالاتر بتدریج کوچکتر میشود و شاید این نکته نسبت به تغییرات سیکل قاعدگی اندیکاتور زوردرس تر منوپوز باشد . ارتباط بیم حجم تخمدان و میزان پاسخدهی به IVF نشان داده شده است . و این تست آسانتر بوده و گران نیست.
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز