2703
2553

ویروس شناسان اعتقادی به موثر بودن ماسک در جلوگیری از انتقال ویروس های هوازی ندارند.

با این حال شواهدی موجود است که نشان می دهد ماسک صورت می تواند به پیشگیری از انتقال ویروس از دست به دهان کمک کند.

استفاده از ماسک های جراحی برای نخستین بار در قرن ۱۸ میلادی در بیمارستان ها آغاز شد ولی تا سال ۱۹۱۹ و اپیدمی آنفلوآنزای اسپانیایی در میان مردم معمول نبود.

دکتر "دیوید کارینگتون" استاد دانشگاه لندن، به بی‌بی‌سی می گوید "استفاده مرتب از ماسک صورت توسط مردم راه موثری برای جلوگیری از انتقال ویروس و باکتری های موجود در هوا نیست." راه انتقال "بیشتر ویروس‌ها" از هواست. علت موثر نبودن ماسک این است که آنها معمولا شُل هستند، فی_لتر هوا ندارند و با پوشیدن آنها، چشم ها همچنان در معرض هوا قرار می گیرند.

البته پوشیدن ماسک می‌تواند خطر انتقال ویروس از خطر "پخش شدن" از طریق عطسه یا سرفه را کاهش دهد و نوعی محافظت در مقابل انتقال دست به دهان فراهم آورد.

تحقیقی که در سال ۲۰۱۶ انجام شد، نشان می دهد که افراد حدود ۲۳ بار در ساعت صورت خود را با دست لمس می کنند.

به گفته "جاناتان بال" استاد ویروس شناسی مولکولی در دانشگاه ناتینگهام، "در پژوهشی که تحت شرایط کنترل شده در بیمارستان انجام شد، ماسک صورت در جلوگیری از انتقال آنفلوآنزا خوب عمل کرد."

"هر چند وقتی به تحقیقات مربوط به استفاده از ماسک توسط عموم نگاه کنیم، می بینیم که نتایج متفاوت است. نگهداشتن ماسک روی صورت برای مدت طولانی مشکل است."

به اعتقاد دکتر "کانر بامفورد" از "موسسه پزشکی تجربی ولکام-ولفسون" رعایت چند اصول ساده بهداشتی بسیار موثرتر است. "پوشاندن دهان هنگام عطسه، شستن دست‌ها و عدم تماس دست شسته نشده با دهان می‌تواند خطر انتقال ویروس‌های تنفسی را کاهش دهد."

در وبسایت سازمان خدمات درمانی بریتانیا آمده است ک بهترین راه برای جلوگیری از مبتلا نشدن به بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوانزا اینهاست:

  • شستن مرتب دست ها با آب گرم و صابون
  • عدم تماس دست با چشم ها و بینی تا حد ممکن
  • داشتن سبک زندگی سالم


منبع بی بی سی فارسی

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش

ایشالا مشکلت حل میشه 💕🌷

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687