2703
2553

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥 

من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود و حتی توی تعطیلی های عید هم هستن. 

بیا اینم لینکش ایشالا مشکلت حل میشه 💕🌷

همانژیوم کبدی توده‌ای خوش‌خیم و غیرسرطانی در کبد است که از کلافه‌ای در هم پیچیده از عروق تشکیل می‌شود. از دیگر اصطلاحات این عارضه می‌توان به همانژیوم کبد (هپاتیک) و همانژیوم کاورنوس (غاری) اشاره کرد. بیش‌تر موارد همانژیوم‌های کبدی حین تست‌های تشخیصی مرتبط با سایر بیماری‌های کبد، تشخیص داده می‌شوند. علائم و نشانه‌ها به‌ندرت در افراد مبتلا بروز کرده و معمولاً درمان نیاز نیست. آگاهی فرد از وجود توده‌ در کبد احتمالاً خوشایند نیست؛ حتی اگر توده غیرسرطانی باشد. شواهدی مبنی بر این که همانژیوم کبدی درمان نشده می‌تواند منجر به سرطان کبد شود، وجود ندارد.

تومور معمولاً کوچک بوده و قطری کمتر از ۴ سانتی‌متر دارد. اگرچه در برخی موارد می‌تواند بزرگ‌تر شود. احتمال بروز علائمی همچون درد شکم و حالت تهوع در تومورهای بزرگ‌تر بیشتر بوده و در زنان باردار و زنانی که تحت درمان با جایگزین‌های استروژن هستند، احتمال بروز همانژیوم بزرگ بیشتر است. چرا که به نظر می‌رسد استروژن با رشد همانژیوم کبدی مرتبط می‌باشد.

بسیاری از افراد مبتلا به همانژیوم کبدی تنها یک همانژیوم در کبد خود دارند. با این حال ممکن است همزمان چندین همانژیوم نیز در کبد وجود داشته باشد.

همانژیوم کبدی معمولاً در بزرگسالان عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند؛ اما بروز آن در نوزادان با خطر بیشتری همراه است. در واقع، در نوزادان همانژیواندوتلیوما نامیده شده و معمولاً قبل از ۶ ماهگی تشخیص داده می‌شود. این بیماری در نوزادان نادر است. با این که تومور سرطانی نیست، اما با نرخ بالای نارسایی کبدی همراهی دارد.

2456
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687