2733
2734
عنوان

آیا قرآن سگ را نجس نام برده؟

537 بازدید | 18 پست
  • ماجرای اصحاف کهف، که خداوند درسوره کهف می فرماید:  سگشان بر آستانه ی غار دو دست خود را دراز کرده بود... در این بخش به طهارت یا نجاست سگ اشاره نشده است و تنها می توان چنان برداشت کرد که سگ نگهبانی برای اصحاف کهف بود.
  • در سوره اعراف به ماجرای بلعم باعورااشاره شده است که ماجرای دانشمند عالمی است که از راه حق انحراف پیدا می کند و به علت هوا پرستی به سگ تشبیه شده است.
  • در ابتدای سوره مائده به حکم صید سگ شکارچی اشاره شده است. حیوانی که توسط سگ شکارچی صید می شود، گوشت حلالی دارد. 

این سه آیه ی فوق فقط در مورد سگ گفته شده .هییییچ آیه ای مبنی بر نحس بودن سگ در قرآن نیست .

همان طور که مطالعه کردید قرآن کریم هیچ سخنی از نجاست یا طهارت سگ  به میان نیاورده است. زیرا قرآن کریم در مورد مسائل فقهی به کلیات اشاره کرده است و برای صحت نجس بودن سگ باید به روایات مراجعه کنیم. دلیل دوم آن، این است که قرآن دستور داده است علاوه بر مطالبی که در قرآن آورده شده است باید به احادیث و روایات پیامبران و امامان عمل کنیم.

پ.ن : خانم های نی نی سایتی عزیز،لطفا اگر میخواهید نجس بودن سگ را اثبات کنید،نگویید در قرآن آمده.بلکه زحمت بکشید و سرچ بزنید و حرف ائمه و پزشکان و ... را بیاورید .سخن دروغ نسبت دادن به قرآن اشتباه است .اگر حرفی را میخواهید به کرسی بنشانید ،از قرآن الکی وام نگیرید ! 

در مورد نگه داری سگ هم اینجانب اصلا نگهداری نمیکنم به دلایل مختلف.اینکه دوست ندارم همسایه ام آزار ببیند.در محله ی ما سگ در عرف مان تعریف نشده است .دوم اینکه دوست ندارم سگ محبوس من باشد .

در آخر به همه ی مذهبیون و غیر مذهبیون احترام میذارم و نه سگ دارها را نقد میکنم نه اونایی که ندارن رو .فقط خواستم از نشر دروغ جلوگیری کنم و چون وقتی میخوای از نشر دروغ جلوگیری کنی ،به خودت انگ نجس میزنن ،پس مجبوری نظر شخصی خودتم بدی.ای انسانها بنده سگ نگه نمیدارم والسلام 😁

میخوای یک زن قوی باشی حتی از مردها قوی تر؟ پس زنانگی یاد بگیر😎

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢

خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍

بیا اینم لینکش

ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2731
2738
عیسی به دین خود موسی به دین خود.دین محمد به همه ی دینا کار داره

اوه اوه اوه

گیس کشی شروع شد😂

هر چه اید به سرم  باز بگویم گذرد                                     حیف ازین عمر     که با می گذرد، می‌گذرد    💔💔

«وَ أَنْزَلْنا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ»؛[1] اي پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ  ما به سوي تو قرآن را نازل كرديم تا اين كه براي مردم بيان نمائي.


يكي از احكامي كه قرآن آن را بيان نكرده ولي در روايات آمده است، حرمت و نجاست سگ است. براي مثال: ابي سهل قرشي؛ قال: سألت ابا عبدالله ـ عليه السلام ـ عن نحم الكلب. فقال: هو نجس. در جاي ديگر آمده است: فقال رجس‏‏ٌٌٌ نجس. ابي سهل قريشي مي گويد: از اما جعفر صادق ـ عليه السلام ـ از گوشت سگ سوال كردم. ايشان فرمودند: سگ پليد و نجس است.[2] حتي در وسائل الشيعه[3] ج 4، ص 352، بابي را به نجاست پوست و مو و پشم سگ و خوك اختصاص داده است كه آن را نجس و خريد و فروش آنرا حرام مي داند.

لازم به ذكر است: خريد و فروش سگ براي انتفاع از او مانند صيد و نگهداري گله و خانه و... اشكال ندارد.[4]


معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
1. تهذيب، شيخ طوسي، دارالكتب الاسلاميه، تهران، 1365، ج 1، صفحة 225 و ج 9، صفحة 39.
2. وسائل الشيعه، حر عاملي، مؤسسه آل البيت، قم، 1409، ج 1، صفحة 226.
3. اصول كافي، كليني، دارالكتب الاسلاميه، تهران، 1365، ج 1، صفحة 245.

[QUOTE=116579985]اوه اوه اوه گیس کشی شروع شد😂[/QUO

والا بخدا.هر کسی عقیده ای داره.نباید که تحمیل کنیم

خدواندا تو میدانی که انسان بودن و ماندن در این دنیا چه دشوار است.چه رنجی می کشد ان کس که انسان است و از احساس سرشار است...
«وَ أَنْزَلْنا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ»؛[1] اي پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ   ...

👏👏👏مرسی 

میخوای یک زن قوی باشی حتی از مردها قوی تر؟ پس زنانگی یاد بگیر😎
2706
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730