2726
عنوان

مشکلات بچه های پشت سرهم

408 بازدید | 5 پست

علت این بد رفتاری، حسادت شدید به فرزند دوم است که در کودکان زیر 5 سال و با فاصله ی سنی کمتر از 3 سال بیشتر به چشم می خورد (از 6 سالگی به بعد، به جهت ارتباط بیشتر کودک با همسالان در آمادگی و مدرسه، حس حسادت کمتر می شود؛ ولی از بین نمی رود).
ای کاش پیش از تولد فرزند دوم، فرزند اول خود را آماده می کردید [1] و اگر چنین نکرده اید، برخوردهای شما در حال حاضر بسیار اهمیت دارد. برخوردهای نسنجیده می تواند از فرزند دوم رقیب هولناکی بسازد و آثاری منفی داشته باشد و برخورد درست، حسادت فرزند اول را کاهش خواهد داد.

چـنـد توصیـه:
1. خود و نزدیکانتان به فرزند دوم (به ویژه در حضور فرزند اول) کمتر توجه کنید.
2. اگر می خواهید فرزندانتان را ببوسید، اول بزرگ‏تر و بعد فرزند تازه متولد شده را ببوسید.
3. با اعطای مسؤولیت به فرزند بزرگ‏تر، حس بزرگ شدن را در او تقویت کنید. فرزند شما علاقه مند است برخی کارهای برادر کوچکش (آوردن شیشه ی شیر، آوردن وسایل حمام، پوشک و مراقبت از او) را به عهده گیرد (البته توجه داشته باشید که خدمتکار برادرش نشود).
4. اجازه دهید گاهی در جاهای بی خطر، برادر کوچکش را بغل کند.
5. سعی کنید در حضور او به فرزند شیرخواره ی خود، شیر ندهید. اوج حسادت کودکان اول، زمانی است که مادر، فرزند دوم را شیر می دهد.
6. ممکن است از شما بخواهد شیر صبحانه را با شیشه بخورد. در این صورت مقاومت نکنید. چون شیر، آرام به دهانش می رسد و مزه ی پلاستیک سر شیشه بد است، این عمل دوامی نخواهد داشت.
7. وقتی پدر به خانه باز می گردد، اول سراغ فرزند دوم نرود؛ بلکه دقایقی را با فرزند بزرگ‏تر بگذراند و پس از آن به فرزند دوم توجه کند (توصیه می شود حال فرزند کوچک را از بزرگ‏تر نپرسد).
8. اگر برادر کوچک‏تر را کتک زد، با او با خشونت برخورد نکنید؛ بلکه با لحنی محکم و قاطع بگویید: اجازه نمی دهید به او صدمه بزند.
9. اگر خواست از برادر کوچکش شکایت کند، اجازه دهید حرف بزند. او به شدت به تخلیه ی احساسات نیاز دارد.

اینیستاگرام   محمدرضا# عشقی  @dr.m.esshghi

صبح بخیر، من برا همین با ۸ سال اختلاف سن بچه دوم رو آوردم،،، اما متاسفانه این حس تو بچه اول بود،،، با اینگه مطالبی هم که گفته شده رو سعی کردم رعایت کنم.😔

باید چیزی رو که دوست نداریم تحمل کنیم، تا از چیزی که برامون ارزشمنده، دفاع کنیم.👌🏻🌸

بچه ها باورتون میشه!!!

دیروز جاریمو بعد مدت ها دیدم انقدر لاغر شده بود از خواهر شوهرم پرسیدم چطور انقدر لاغر شده، بهم گفت از اپلیکیشن زیره رژیم گرفته، من که از کافه بازار دانلود کردم و شروع کردم لینکشو میزارم شمام شروع کنید تا الان که راضی بودم.

صبح بخیر، من برا همین با ۸ سال اختلاف سن بچه دوم رو آوردم،،، اما متاسفانه این حس تو بچه اول بود،،، ب ...

منم میخوام سال دیگه اقدام کنم پسرم ۸ ساله بشه

https://www.ninisite.com/discussion/topic/3283099/کیا-بچه-کلاس-اولی-دارن?postId=105818470
2728

مال من اولی سه سال و نه ماهه دومی پنج ماهه خیلی دارم واس اولی تلاش میکنم ک حس بد نداشته باشه متاسفانه اطرافیان خیلی بی فهم ان ،چون پسر من فرزند بزرگ تر شده انتظار رفتار پسر ۲۰ ساله ازش دارن در صورتی ک بچه های خرس گنده ی خودشون رروک تک فرزندن هنو با اد ا بدا لووووس میکنننننن

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730
پربازدیدترین تاپیک های امروز