2726

حبوبات مثل نخود و لوبیا منابع گیاهی خوبی برای خانوم های باردار هستن. بعضیا میگن خوردن نخود و لوبیا باعث شده نوزادشون سقط بشه ولی این حرف هیچ پایه و اساس علمی نداره و خوردن نخود و لوبیا برای زنان باردار از چند جهت مفیده. 


1. نخود و لوبیا سرشار از فیبر، پروتئین، آهن، فولات و کلسیم و همه‌ی آنچه که بدن در دوران بارداری به آن نیاز دارد، می‌باشد.


2. فولات موجود در نخود و لوبیا یکی از ویتامین‌های Bاست که به ویژه در 3 ماه اول برای سلامت مادر و جنین مفیده


اهمیت فولات برای جنین


اکثر زنان باردار به اندازه کافی فولات مصرف نمی‌کنن و در صورتی که مقدار کافی فولات به جنین نرسه میتونه باعث کم وزنی جنین و ابتلا به نواقص لوله عصبی نوزاد هنگام تولد بشه و همچنین در دوران بعدی رشد بیشتر از بقیه به عفونت ها و بیماری ها مبتلا بشه.


حبوبات به خصوص نخود و لوبیا به مقدار فراوون فولات دارن به شکلی که اگه شما در دوران بارداری به اندازه یک کاسه کوچیک نخود و لوبیا بخورید 90 درصد نیاز روزانه شما به فولات در دوران بارداری تأمین میشه.


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2728
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730