2726

یک سرویس بهداشتی، حمام و دستشویی‌ هم می‌تونه یکی از جاهای خطرساز خونه برای کوچولوهاتون باشه، چون بچه های کوچیک کنجکاون، مهارت حرکتی ضعیفی دارن و سرشون نسبتا سنگینه و همین باعث میشه وقتی به جلو خم میشن به راحتی تعادلشون رو از دست بدن و زمین بخورن، مثلا وقتی کودک به جلو خم میشه تا داخل توالت فرنگی یا وان رو نگاه کنه، به راحتی می‌تونه با سر به داخل اون بیفته که امکان خفگی داره.


یه سری نکات بهتون میگم که کمک میکنه خطر رو از کودکتون دور کنید تا سرویس بهداشتی رو برای کودکان ایمن نگه دارید:


برای کاهش و پیشگیری از اتفاقات خطرناک برای بچه ها در سرویس بهداشتی خونه این نکات رو رعایت کنید:


با نصب قفل مخصوص کودک در قسمت بالای در حمام یا نصب محافظ‌ قفل کودک روی دستگیره‌ٔ در دستشویی مطمئن شید که کودکتان تنهایی داخل سرویس بهداشتی نمیرن

دریچه‌ٔ توالت فرنگی رو همیشه بذارید و یک قفل در کاسهٔ توالت فرنگی روی آن نصب کنید تا کودک نتونه درش رو باز کنه.


تیغ‌ اصلاح، قیچی، ناخن‌گیر، موچین و سایر وسایل تیز را در یک کابینت قفل‌شده یا در قفسه‌ٔ لباس خیلی بلندی که کاملاً دور از دسترس کودکتون باشه بزاریدسشوار، وسایل برقی حالت‌دهندهٔ مو و هر وسیلهٔ دیگری را که ایجاد گرما می‌کنه، از برق جدا کنید.


بعد از هر بار استفاده از وسایل برقی، آنها را در جایی دور از دسترس کودک بگذارید.


برای کم کردن اتفاقاتی  مثل زمین خوردن کودک در حمام و دستشویی و خدایی نکرده شکستگی استخوان‌های کودکان خود می تونید این کارها رو انجام بدید:


یک تشک لاستیکی ضدلغرش رو داخل وان بندازید اگر وان دارید، و یک تشک ضدلغزش رو کف حمام قرار بدید تا از زمین خوردن کودک پیشگیری کنه.


یک پوشش محافظ شیر آب از جنس پلاستیک یا لاستیک نرم روی شیر حمام نصب کنید تا از سر کودک در صورت برخورد ناگهانی به آن محافظت کنید.


هرگز کودک خود را در حمام تنها نزارید حتی برای یک لحظه. اگر زنگ در را زدند، او را در حوله بپیچید و با خودتون ببرید یا حتی تلفن همراه یا تلفن بی‌سیم خود را به داخل حمام ببرید.


نزارید کودک درون وام بایسته و مدام بهش یادآوری کنید که درون وام بشینه.

بچه ها باورتون میشه!!!

دیروز جاریمو بعد مدت ها دیدم انقدر لاغر شده بود از خواهر شوهرم پرسیدم چطور انقدر لاغر شده، بهم گفت از اپلیکیشن زیره رژیم گرفته، من که از کافه بازار دانلود کردم و شروع کردم لینکشو میزارم شمام شروع کنید تا الان که راضی بودم.

2728

اره حتی واسه راه پله یا اشپزخونه هم نرده محافظتی کودک بگیرن خوبه

آیا معنی کلمه سپاس را میدانید ؟ سپاس کلمه ای ایرانیست و یادگار زرتشت که همواره میگفت سه چیز را پاس دارید:پندار نیک ( پاس یک ) گفتار نیک ( پاس دو ) کردار نیک ( پاس سه)...سه پاس ؛ پاسداشت و پاسداری از سه نیک. ایرانیان با گفتن " سپاس " به یکدیگر یاداور این سه مورد مهم میشدند.
ارسال نظر شما
2687