2726

خانومای باردار عزیز امروز داشتم یه مقاله انگلیسی ترجمه میکردم درباره تقویت حافظه و مغز جنین گفتم حیفه اینجا نزارم. البته خلاصشو واستون مینویسم که از خوندنش خسه نشید. امیدوارم بخونیدش و این نکات رو رعایت کنید تا یه نی نی خوشگل و باهوش به دنیا بیارید:


1. تغذیه مناسب


تغذیه مناسب مهم ترین عامل برای کمک به رشد مغز جنین هست. اینکه در دوران بارداری وزن مناسبی داشته باشید، ویتامین های لازم رو دریافت کنید و مکمل ها رو به درستی مصرف کنید خیلی مهمه.


چه مواد غذایی بخوریم؟


ویتامین های اصلی برای رشد مغزی کودک شما ضروری است.


روی یک رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات ، پروتئین بدون چربی و غلات و چربی های سالم تمرکز کنید. تا حد امکان از غذای فرآوری شده خودداری کنید. از آنجایی که گفته می شود هوس نشانه کمبود مواد معدنی است ، به بدن خود توجه کنید و آنچه نیاز دارد به آن بدهید.


خوردن ویتامین های قبل از تولد جنین در دوران بارداری


اینکه بخواهید ویتامین های ضروری رو به صورت کامل از مواد غذایی دریافت کنید سخته برای جبران ویتامین های ضروری بدنتون میتونید ویتامین های ضروری برای تقویت حافظه جنین رو بخورید.


ویتامین هایی که به تقویت حافظه و مغز جنین کمک میکنن:


  • ویتامین B12
  • ویتامین سی
  • ویتامین دی
  • فلز روی
  • اهن
  • اسید فولیک
  • اسید فولیک

دریافت اسید فولیک به اندازه کافی به تشکیل سلول های سالم مغز کمک می کند، از ابتلا به اوتیسم جلوگیری می کند و احتمال بروز نقایص هنگام تولد در کودک شما کاهش می یابد.

  • اسیدهای چرب امگا 3

در مطالعه ای که توسط دانشکده پزشکی هاروارد انجام شده است ، زنانی که در سه ماهه دوم خود مقدار بیشتری ماهی (یک منبع عالی امگا 3) می خورند ، نوزادانی داشتند که در 6 ماه از تست های رشد ذهنی خود نمره بالاتری کسب کردند.


از مصرف دارو خودداری کنید


برخی از داروها با نقص هنگام تولد، اوتیسم ، اضطراب و سایر موارد رشدی مرتبط بوده است. قبل از مصرف هرگونه نسخه یا داروی بدون نسخه با پزشک خود مشورت کنید.

وزن سالم خود را حفظ کنید


بسته به وزن قبل از بارداری، باید در طول بارداری حدود 6 تا 18 کیلو به وزنتون اضافه بشه.


آب کافی بخورید


آب برای همه موجودات زنده از جمله کودک در حال رشد شما ضروری است. بنابراین جای تعجب ندارد که زنان باردار برای تقویت رشد مغز جنین نیاز به آبرسانی داشته باشند. هر بدن متفاوت است ، بنابراین به جای شمارش اونس ، روی دریافت آب کافی تمرکز کنید تا ادرار شما رنگ لیموناد کم آب باشد.


2. ورزش


روزانه حدود 30 دقیقه ورزش از نظر جسمی و روحی نیز برای بدن مفید است. هنگام ورزش ، این مزایا در واقع به کودک شما منتقل می شود.

استراحت را فراموش نکنید


هنگام ورزش بدن ، استراحت بسیار مهم است. برای ورزش کردن خودتون رو به سختی نندازید و خسته نشید.



3. سطح استرس را مدیریت کنید


استرس در رشد مغزی کودک تأثیر منفی دارد. مطالعات بیشماری انجام شده است که نشان می دهد استرس در دوران بارداری ممکن است خطر نقص مادرزادی مغز در نوزادان را افزایش دهد.


4. با کودک خود صحبت کنید


صحبت با جنین، به رشد ذهنی او کمک می کند. وقتی با کودک خود در رحم صحبت می کنید، پایه و اساس محکمی برای رشد اجتماعی و عاطفی ایجاد می کنید ، همچنین باعث افزایش مهارت های زبان و حافظه او می شوید.


5. پخش موسیقی


شنیدن موسیقی اگرچه ممکن است سطح ضریب هوشی را افزایش ندهد ، به کودک شما کمک می کند تا صداها و آهنگ های جدید را بیاموزد.



6. از مواد سمی دور باشید


مواد سمی برای یک جنین در حال رشد میتونه خیلی خطرناک باشه. خوشبختانه ، اجتناب از مواد سمی که بر رشد مغز کودک شما تأثیر منفی می گذارد ، بسیار ساده است.

در تمیز کردن منزل از مواد سمی مثل جرمگیر استفاده نکنید و از شوینده های بی خطراستفاده کنید.


اطمینان حاصل کنید که خانه شما با رنگ بدون سرب رنگ شده است


قرار گرفتن در معرض آلاینده های هوا ناشی از ترافیک را محدود کنید


7. هرگز سیگار نکشید و مشروب نخورید


هرگز سیگار نکشید و در حین بارداری ننوشید.

نیکوتین رگ های خونی را مسدود کرده و جریان خون و تغذیه کودک را کاهش می دهد و همچنین در ایجاد سلول های مهم شناختی مغز دخالت می کند.

نوشیدن در دوران بارداری منجر به ضریب هوشی پایین ، ضعف شناختی ، کمبود توجه ، رفتار تکانشی و حتی ناتوانی در عملکرد حرکتی می شود.


نتیجه


امیدواریم این نکات به شما کمک کنند درک بهتری از نحوه تقویت رشد مغز کودک در دوران بارداری داشته باشید. به عنوان یک قانون کلی ، مهمترین چیز زندگی یک سبک زندگی سالم است.

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷

2728
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730