2737
2734

واسم سوال شد که ناخن های جنین در کدوم هفته تشکیل میشن جواب سوالم و پیدا کردم گفتم بیام به شمام بگم تا بدونید ناخن های جنین شما در کدام ماه بارداری تشکیل میشن.


جنین از همون هفته اول بارداری شروع به رشد میکنه و اجزای مختلف بدنش در زمان دقیقی که باید شکل میگیرن ناخن های جنین از هفته یازدهم شروع به تشکیل شدن می کنن و تا هفته 12 به طور کامل شکل میگیرن و دارای رشد هستن و تا روزی که جنین به دنیا بیاد این رشد ادامه داره.


جالبه بدونید که بعد از تشکیل پوست، موو ناخن جنین بدن اون ها ماده ای چرب به نام VERNIX تولید میکنه  که کل فضای بدن رو پوشش می ده تا علاوه بر جلوگیری از بروز عفونت و بیماری های پوستی در نوزاد جلوگیری بشه.


رشد جنین خیلی پیچیده است و با وجود پیشرفت های چشمگیر علمی هنوز نتونستن تشخیص بدن که هر سلول چظور وظیفه ساختن قسمت مشخصی از بدن جنین رو به عهده داره.


جنین از روز اولی که شکل میگیره دارای سه لایهسلولی است و هر لایه وظیفه داره قسمت های مختلفی از بدن جنین رو بسازه


لایه بیرونی وظیفه داره قسمت هایی مثل مغز، اعصاب، پوست، ناخن‌ها، مو و مینای دندان رو بسازه. 


لایه وسطی مسئول ساخت استخوان‌ها، ماهیچه‌ها، رگ‌های خونی، خون، قلب، قسمت‌های مختلف ریه‌ها، کلیه‌ها و بعضی از اعضای تولید مثل هست


و لایه داخلی بخش هایی از بدن جنین شامل کبد، روده‌ها، مجاری ادرار و قسمت‌های دیگر ریه‌ها رو شکل میده.


برای اینکه جنین شما ناخن هایی سالم و زیبا داشته باشه مواد غذایی استخوان ساز مثل کلسیم و ویتامین دی رو روزانه در برنامه غذاییتون قرار بدید.

 

بچه ها باورتون میشه!!!

دیروز جاریمو بعد مدت ها دیدم انقدر لاغر شده بود از خواهر شوهرم پرسیدم چطور انقدر لاغر شده، بهم گفت از اپلیکیشن زیره رژیم گرفته، من که از کافه بازار دانلود کردم و شروع کردم لینکشو میزارم شمام شروع کنید تا الان که راضی بودم.

2728
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730