2703
2553
در میان مردم باورهایی درباره باردار شدن وجود دارد که گاه از تجربه‌های آنها نشأت می‌گیرد و دارای ریشه‌ای علمی و منطقی است اما گاه براساس تجربه‌های فردی یا غیرواقعی و به دلیل ناآگاهی از ریشه علمی با واقعیت در تضاد است...
گفتگو با یک کارشناس مامایی در هفته نامه سلامت

1 اگر آمیزش جنسی تنها چند ثانیه طول بکشد، باز هم امکان باردارشدن وجود دارد؟


هر زمان آلت مردانه با محدوده واژن در تماس قرار گیرد، شانس باردار شدن وجود دارد. اگر چه احتمال آن به اندازه هنگامی نیست که که انزال کامل صورت می‌گیرد، اما به هر حال احتمال باردار شدن وجود دارد.





2 آیا با مایع پیش انزال هم امکان باردار شدن هست؟


مایع پیش?انزال همان مایع شفافی است که پیش از انزال از آلت مردانه تراوش می‌کند. بیشتر مردها کنترلی روی آن ندارند و تراوش آن را احساس هم نمی‌کنند. این مایع دارای تعدادی اسپرم است پس می‌تواند بارداری ایجاد کند.





3 اگر ارگاسم (ارضای جنسی) در زنان رخ ندهد، امکان باردار شدن از بین می‌رود؟


خیر، بارداری می‌تواند بدون رخ دادن ارگاسم پیش آید. ارگاسم به تخمک و بارور شدن آن ربطی ندارد و نقش آن تقویت حرکت مکشی لوله‌های فالوپ است.





4 آیا اسپرم قابلیت نفوذ از پارچه یا لباس را دارد؟


برخی کارشناسان می‌گویند اگر لباس کاملا آغشته به اسپرم شود و با واژن خانم در تماس قرار گیرد، احتمال بسیار ضعیفی برای باردار شدن وجود دارد. تاکنون بررسی‌های دقیق و خاصی در این باره انجام نشده است. اگر چه این احتمال اندک است، در صورت شک داشتن به تماس با اسپرم، بهتر است از قرص‌های پس از نزدیکی (قرص ضد بارداری اورژانس) استفاده کنید.





5 آیا در صورت آمیزش جنسی در آب، ممکن است یک خانم باردار شود؟


بله، زیرا هنگام دخول، اسپرم در محدوده واژن قرار می‌گیرد و وجود آب خارج از بدن، تداخلی در بارداری ایجاد نمی‌کند.





6 اگر انزال در آب انجام شود (نه داخل واژن)، باز هم امکان بارداری وجود دارد؟


امکان اینکه اسپرمی به آن کوچکی بتواند در حجم آب یک استخر، وان حمام و... شنا کند و خودش را به واژن برساند و بارداری رخ دهد، بعید به نظر می‌رسد. اگر انزال در آب ولرم اتفاق بیفتد، اسپرم فقط چند دقیقه می‌تواند زنده بماند و اگر در آب استخر دارای موادشیمیایی، حباب یا سایر مواد رخ دهد، چند ثانیه زنده می‌ماند.





7 آیا زودتر به ارگاسم رسیدن خانم‌ها یا همسرانشان، برتوانایی باردار شدن تاثیری دارد؟


پژوهشگران نشان داده‌اند اگر خانم‌ها پس از همسرشان به ارگاسم (اوج لذت جنسی) برسند، شانس باردارشدن افزایش می‌یابد زیرا هنگام ارگاسم ته رحم و گردن رحم به جنبش درمی‌آید و اسپرم‌ها را به سمت رحم می‌کشاند. این امر باعث می‌شود مقادیر بیشتری اسپرم به سمت لوله‌های فالوپ (جایی که بارور شدن رخ می‌دهد) حرکت کنند. ولی روی تخمک‌گذاری یا بارور شدن تخمک نقشی ندارد.





8 آیا استرس و نگرانی تاثیری بر توانایی باردارشدن دارند؟


آرامش، می‌تواند شانس باروری را افزایش دهد. اگر می‌خواهید باردار شوید، نخستین و بهترین کار داشتن استراحت است. اگر ماه‌هاست درجه حرارت بدنتان را برای پیش‌بینی روز تخمک‌گذاری و بهترین زمان بارداری می‌گیرید، یکی، دو ماه استراحت کنید و بگذارید همه‌چیز روند طبیعی خودش را طی کند. گاه بهترین راه، دست کشیدن از تلاش و سعی زیاد است.





9 آیا زمان و ساعت نزدیکی، تاثیری بر بارداری دارند؟


در حقیقت چندان فرقی نمی‌کند که در چه ساعت و زمانی نزدیکی داشته باشید. مهم‌ترین مساله وجود اسپرم در لوله‌های فالوپ هنگام تخمک‌گذاری است. البته پژوهش‌هایی نشان داده‌اند که مثلا تخمک‌گذاری در بهار، بیشتر نزدیک به سپیده‌دم رخ می‌دهد.





10 آیا استفاده از دوش واژینال پیش از نزدیکی مجاز است؟


این دوش‌ها توصیه نمی‌شوند مگر آنکه ماما به دلیلی آن را توصیه کرده باشد. دوش‌ها با شستن مایع مفید گردن رحم، باعث کاهش میزان بارداری می‌شوند. ضمنا درباره ارتباط دوش‌ها با برخی عفونت‌ها و سرطان‌ها هنوز شبهه‌هایی وجود دارد.


مهم نیست که دور و برت پر از آدم باشه........مهم اینه که دور و بریات آدم باشن

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥 

من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود و حتی توی تعطیلی های عید هم هستن. 

بیا اینم لینکش ایشالا مشکلت حل میشه 💕🌷

2456
مرس عزیزمممممممممممم
کاش می دانستم این سرنوشت راچه کسی برایم بافته ..
آن وقت به او می گفتم یقه را آنقدر تنگ بافته ای که بغضهایم را نمیتوانم فرو ببرم ..........................................................................................................................


ملیح**مامان سه قلوها**DesiSmileys.com:

2714

در ترجمه آنلاین می‌توانید هر متنی را با کیفیتی بهتر از گوگل و دیگر مترجم‌ها ترجمه کنید. ترجمه تخصصی پزشکی از متون تخصصی محسوب می شود که شما می توانید با ثبت سفارش خود، کار را به ما بسپارید

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687