2726

اضافه وزن در بارداری طبیعیه اما تا کجا؟ میدونید چند کیلو وزن اضافه کردن در بارداری مجازه؟ جواب این سوال بستگی به شاخص توده بدنی شما یا همون بی ام آی یا bmi شما قبل از بارداری داره.


در دوران بارداری باید کالری بیشتری مصرف کنید نه اینکه به اندازه دو نفر غذا بخورید شما باید در روز 300 کالری از اندازه کالری مجاز روزانه خودتون بیشتر مصرف کنید قبل از بارداری لازمه شما به وزن ایده ال خودتون برسید برای اینکار حتما با دکتر خودتون مشورت کنید و بپرسید چقدر باید اضافه وزن داشته باشید.


به عنوان مثال اگه زنی قبل از بارداری وزن ایده ال داشته باشه موقع  بارداری باید حدود ۱۲ تا ۱۶ کیلوگرم باید اضافه کنه. ‌


اضافه وزن در افراد مختلف متفاوته اضافه وزن یعنی میزان چربی توی بدن بیشتر از حد طبیعی باشه برای مشخص کردن اصافه وزن از فرمول توده ای بدنی استفاده میشه که براساس قد و وزن محاسبه میشه و به شکل زیره :


 BMIجدول زیر وضعیت وزن بدن بر اساس



خانوم هایی که وزن اون ها کمتر از وزن طبیعیه، باید موقعه بارداری ۱۳ تا ۱۸ کیلو و ۵۰۰ گرم وزن اضافه کنند و زنانی که قبل  از بارداری اضافه وزن داشتند، باید موقع  بارداری، فقط ۷ تا ۱۱ کیلو و ۵۰۰ گرم وزن اضافه کنند.


در حالت عادی توی سه ماه اول باید 2ک اضافه کنید و بعد از اون هفته ای نیم کیلو اما در کسایی که دوقلو باردارن باید 16 تا 21 ک اضافه کنن یعنی  که در سه ماهه اول، یک تا ۲ کیلوگرم و در سه ماهه دوم و سوم، حدود ۷۰۰ گرم در هر هفته به اضافه کردن وزن دارید.


 اما نکته مهم اینه که وزن گیری در باردارهای دوقلو خیلی مهمه زیرا وزن شما وزن دوقلوها رو مشخص میکنه چون اصولا دوقلو ها زودتر از زمان زایمان بدنیا میان و وزن بیشتر اونها برای سلامتیشون خیلی مهمه تو بارداری دوقلو شما به 3000 تا 35000 کالری در روز نیاز دارن.


پس اینکه چقدر میتونید در زمان بارداریتون اضافه وزن پیدا کنید یا چاق بشید تا حد زیادی به بی ام آی شما داره و شما نمیتونید بیش از حد اضافه وزن پیدا کنید به بهانه اینکه باردارید.

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730
داغ ترین های تاپیک های امروز