2737
2734

خب معلومه که یه آدمی که تا حالا ورزش تنیس رو انجام نداده دوران بارداریش هم همچین ورزشیو انتخاب نمیکنه ولی اونایی که تنیس ورزش حرفه ایشون هست و اون رو سال هاست که انجام میدن چی؟ تنیس در بارداری واسشون ضرر داره و باید اون رو کنار بزران یا میتونن همچنان ورزش تنیس رو در دوران بارداریشون هم انجام بدن؟


به طور کلی میشه گفت که اگه تجربه انجام ورزش تنیس رو قبل از بارداری دارید میتونید اون رو در زمان بارداریتون هم انجام بدید در غیر این صورت ورزش تنیس در بارداری اصلا توصیه نمیشه.


تنیس ورزشیه که نیاز به حرکت و عکس العمل های سریع در اون زیاده و همین موضوع ریسک زمین خوردن رو بالا میبره چون در زمان بارداری حفظ تعادل سخت تر از قبل میشه.


تنیس در بارداری میتونه  باعث انقباضات شکمی یا دکولمان جفت که یک عارضه بارداری جدیه که در اون جفت از رحم جدا می‌شه، بشه و هر کدام از این موارد میتونه باعث زایمان زودرس بشه.


نمیدونم سرنا ویلیامز رو میشناسید یانه؟ سرنا ویلیامز یکی از بهترین تنیس بازای جهانه که در دوران بارداریش هم این ورزش رو انجام میداد. اون در 3 ماه اول بارداریش در مسابقات تنیس شرکت کرد وقتی از سرنا ویلیمز پرسیدن که راز موفقیتش چیه گفت:


" روی 20 تا 30 دقیقه فعالیت بدنی لازمه و در کنارش باید خواب کافی داشته باشید و تغذیه مناسبی رو هم رعایت کنید."


برای انجام ورزش تنیس در دوران بارداری طبق توصیه های بزرگترین تنیس بازای زن دنیا مثل سرنا ویلیامز که در زمان بارداریشون هم تنیس رو رها نکردن باید هنگام انجام ورزش تنیس در زمان بارداری فقط به توپ ضربه زد و فشاری به بدن وارد نکرد.


یه مثال دیگه از خانومایی که در زمان بارداری تنیس حرفه ای رو انجام دادن خانوم جردن ویلی هست. این خانوم در زمان قهرمانیش در رشته تنیس فرزند خودش رو 11 هفته بود که باردار بود و با وجود حاملگی تونست قهرمان تنیس در پارالمپیک بشه.

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز