2733
2734

یکی از داروهایی که برای درمان ناباروری تجویز میشه لتروزول هست و معمولا به اونایی که از قرص کلومیفن جواب نگرفتن توصیه میشه. قرص لتروزول علاوه بر درمان ناباروری برای درمان سرطان سینه هم استفاده میشه.


میخوام این دو تا قرص رو با هم مقایسه کنم.


مقایسه قرص های لتروزول و کلومیفن برای درمان ناباروری:


1. قرص لتروزول برای درمان ناباروری به خانومایی که تنبلی تخمدان دارن توصیه میشه این قرص تخمدان ها رو تحریک میکنه و اثرش بیشتر از کلومیفنه.


2. افرادی که برای مدت طولانی برای درمان ناباروریشون کلومیفن مصرف کنن نسبت به اون مقاوم میشن و تغییر خاصی نمیبینن. به این دسته افراد قرص لتروزول تجویز میشه.


3.  لتروزول علاوه بر درمان ناباروری، برای درمان سرطان سینه هم تجویز میشه. لتروزول این خاصیت رو داره که علاوه بر اینکه تخمدان ها رو تحریک می کنه باعث بالا رفتن سطح استروژن نمیشه چون داروهای دیگه ای که برای سرطان سینه تجویز میشن با بالا بردن سطح استروژن باعث پیشروی بیشتر بیماری میشن.


4. قرص لتروزول برای درمان اندومتریوز و کم شدن درد لگن هم تجویز میشه که در این موارد هدف از تجویز این قرص ها تحریک تخمدان ها نیست.


5. قرص لتروزول نسبت به قرص کلومیفن فولیکولهای بالغ و با کیفیت تری رو تولید میکنه که از نظر تعداد کمتر از فولیکول های تولید شده در اثر مصرف قرص کلومیفنه بنابراین چندقلو زایی در اثر مصرف قرص لتروزول کمتر از قرص کلومیفنه.


6. مصرف قرص لتروزول نسبت به کلومیفن باعث ایجاد ضخامت بیشتر اندومتر می شه و به همین میزان نسبت بارداری با مصرف قرص لتروزول بیشتر از میزان بارداری در اثر مصرف قرص کلومیفنه.


مقیسه عوارض جانبی قرص لتروزول و قرص کلومیفن:

عوارض جانبی قرص لتروزول:


 حساس خستگی
سردرد
سرگیجه
گر گرفتی
تعریق های شبانه
نفخ شکم
درد معده
تاری در دید
به سختی خوابیدن
لکه بینی و خونریزی های قاعدگی غیر معمولی
درد در سینه


عوارض جانبی قرص کلومیفن:


تشکیل کیست تخمدان

بزرگ شدن بیش‌ از حد تخمدان

بزرگ شدن بافت فیبروئید رحم

شکم درد

بروز سندرم قبل از قاعدگی

احتمال چندقلوزایی وجود دارد

تاری دید، دوبینی

سرفه، تنگی نفس

اره لتروزول بهتره

خدایاااا شکککررررررررتتتتتتت بخاطر معجزه ای که کردی......توکل کردم بر خداوندی که مهرش طوفان زدگان را کشتی نوح است......🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗خداوندا خیلی دوستتت دارم و ازت ممنونم بخاطر توراهی قشنگی که بهمون هدیه دادی...خداوندا قسمت همه ی منتظران کن منم یه روزی خیییلی منتظر بودم....اما به تو امید بستم و به خودت توکل کردم و از همه کس به غیر تو قطع امید کردم و تو مهربونی کردی و بهم بخشیدیش خدایااااا بی نهایت شکرت و شکرت وشکرررررتتتتتتتت ....

سلام. چون همه جا نوشته لتروزول کیست نمیاره میخواستم تجربمو بگم،شاید کمک کنه. من چند ماه پیش لتروزول خوردم که هم کیست شد هم تحریک بیش از حد تخمدان گرفتم که بسیار دردناک بود و حتی نمیتونستم تا ماه بعد دستشویی برم. و اینکه مجبور شدم یه ماه قرص ال دی بخورم که تخمدان رو از فعالیت بندازه . فقط لطفا سرخود و بی دلیل نخورین قرص! حالا این ماه دکتر کلومیفن داده! خیلی نگرانم ولی چون سه ساله باردار نشدم مجبورم اینم امتحان کنم

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

سلام. چون همه جا نوشته لتروزول کیست نمیاره میخواستم تجربمو بگم،شاید کمک کنه. من چند ماه پیش لتروزول ...

عزيزم شما نتيجه گرفتي از كلومفين؟؟ من كلومفين استفاده كردم ولي امپول ازاد سازي نزدم نشد.. بعد سونو رفتم فهميدم پلي كيستيكم. بعد بهم لتروزرل داد با hmg و امپول ازاد سازي بازم نشد... اين ماه باز كلومفين و hmg داد. بنظرت ميشه؟

2728
عزيزم شما نتيجه گرفتي از كلومفين؟؟ من كلومفين استفاده كردم ولي امپول ازاد سازي نزدم نشد.. بعد سونو ر ...

سلام ماهک جان. من چهار دوره کلومیفن خوردم بی نتیجه. هر ماه سونو میرفتم و میگفتن دو تا فولیکول خوب داری و منم همچنان امیدوارم منتظر میموندم. بعد دیگه به سرم زد برم کلینیک ناباروری که اونجا فهمیدم ذخیره تخمدانم خیلی خیلی پایینه و این قرصهای کلومیفن نه تنها برای من فایده نداشته بلکه ذخیره باقیمونده رو هم داشته تموم میکرده و دکتر احمقم سرش نشده بود یه آزمایش ذخیره ساده برام بنویسه

سلام ماهک جان. من چهار دوره کلومیفن خوردم بی نتیجه. هر ماه سونو میرفتم و میگفتن دو تا فولیکول خوب دا ...

سلام عزیزم

خوبی

ذخیره تخمدانت مگه چند بود؟؟

من ذخیره تخمدانم ۱/۷۷ 

واسه منم کم نه؟؟ 

اون ماه فولیکولام ۳۰ و ۳۳ بود نشد..

این ماه ۱۸ ۱۷ ۱۸ ۲۳

سلام ماهک جان. من چهار دوره کلومیفن خوردم بی نتیجه. هر ماه سونو میرفتم و میگفتن دو تا فولیکول خوب دا ...

وای عزیزم داستانتو الان خوندم

الهی بگردم

بلاخره باردار شدی؟؟؟

یکی از بچه ها هم ذخیره تخمدانش ۶ یه دختر ولی به دنیا اورد همه راهها هم رفت ولی نشد خدا داد!!الان اقدام واسه دومی نمیشه.به من میگفت فولیکول بالغ داره ولی پوچ. من گفتم شاید بخاطر این که ذخیره تخمدانت کم میگفت نه ربطی نداره...

حالا که من ذخیره تخمدانم ۱/۷۷ بنظرت کم؟؟ بنظرت این فولیکولا توشون تخمک هست؟ 😓

سلام ماهک جان. من چهار دوره کلومیفن خوردم بی نتیجه. هر ماه سونو میرفتم و میگفتن دو تا فولیکول خوب دا ...

دکتر من با وجود اینکه آزمایشم نوشته ذخیره تخمدانم چمه این دارو برام نوشته

  برای شادی روح مادرم صلوات بفرستین
2738
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز