2703
2553
عنوان

چرا ورزش در بارداری خوبه؟

20 بازدید | 0 پست

ورزش چه فایده ای داره که میگن ورزش در بارداری خوبه و اصلا چرا باید ورزش کنیم. بعضی از فایده های ورزش کردن در بارداری رو هممون می دونیم مثل کنترل وزن، حفظ روحیه و .... اما میخوام با دلایل بیشتری بگم که چرا ورزش در بارداری خوبه؟


 دلایلش ایناست:


1. ورزش مادر در هنگام بارداری باعث میشه کودک بعد از تولد کمتر در معرض بیماری های قبلی قرار بگیره و به طور کلی از سلامت کلی بیشتری برخوردار باشه.


2. باعث تقویت عضله ها و ماهیچه ها میشه تا بتونن افزایش وزن مادر رو بهتر تحمل کنن.


3. ورزش کردن ارتباط مستقیمی با روحیه بهتر مادر و کاهش استرس داره و روی جنین هم ارتباط مستقیمی میزاره و باعث میشه بچه خوش اخلاق تری به دنیا بیارید.


4. ورزش در بارداری باعث میشه افسردگی بعد از زایمان به حداقل خودش برسه.


5. ورزش منظم مادر در دوران بارداریش کمک میکنه تا بدن سوخت و ساز مناسبی داشته باشه و بعد از زایمان زودتر بتونید به حالت اولیه برگردید. اگه در دوران بارداری ورزش و تحرک رو کنار بذارید بعد از زایمان برگشتن به وزن اولیه ممکنه کمی سخت باشه.


6. دیابت بارداری و فشار خون ناشی از بارداری رو کنتر میکنه.


7. مهمترین عضلاتی که در بارداری نقش دارن عضلات لگن و شکم هستن که با ورزش میتونید قدرت اون ها رو بالا ببرید و زایمان راحت تری داشته باشید.


8. یکی از مشکلات شایع خانوم ها در دوران بارداری کمر درد هست ورزش های مخصوص دوران بارداری باعث میشن مشکل کمر درد مادر تا حد زیادی برطرف بشه.

از یبوست جلوگیری میکنه


9. باعث میشه خواب بهتری داشته باشید.


همه ی این دلایل باعث میشه که بگیم ورزش در بارداری خوبه و اگه منع پزشکی ندارید حرکات ورزشی مخصوص دوران بارداری او انجام بدید وحتی اگه فکر می کنید که ورزش در دوره بارداری براتون ضرر داره اون رو به طور کامل کنار نذارید و حتی شده حرکت های ساده و بی خطری که برای بارداری امن هستند رو انجام بدید.


خلاصه این که ورزش برای بارداری خوبه خیلیم خوبه حتما یه وقتی براش بزارید.

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687