2726

خانماااا شما تو دوران بارداریتون چه میوه ای رو زیاد خوردید؟  |خانماااا شما فکر می کنید خوردن چه میوه هایی در بارداری ضروریه ؟

لطفا تجربتونو تو زمینه خوردن انواع میوه ها و تاثیرشون روی خودتون و کودکتون رو برامون کامنت کنید. با توجه به تحقیقاتی که انجام دادم متوجه شدن که خوردن 7 میوه در دوران بارداری بسیار ضروریه. حالا این میوه ها چین؟؟؟ این مطلب رو تا آخر بخونید.

حتما بخونید : خواص خوردن پرتقال در بارداری



مصرف چه میوه هایی در دوران بارداری ضروریه؟؟؟

  • خوردن پرتقال در بارداری ضروریه

اولین میوه ای که حتما باید در طول دوران بارداری خورده شه پرتقاله!! پرتقال به آب مورد نیاز بدن خانم های باردار را تامین می نماید همچنین منبع خوبی از فولات هستند. فولات ویتامین B است که به جلوگیری از نقص مغز و نخاع کمک می کند ، همچنین به عنوان نقص لوله عصبی شناخته می شود.

پرتقال منبع عالی ویتامین C است. ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از آسیب سلولی کمک می کند. همچنین به بدن شما در جذب آهن کمک می کند.

  • سیب از میوه ها ضروری در دوران بارداری است

سیب سرشار از فیبر است و منبع خوبی از ویتامین A ، ویتامین C و پتاسیم است. خوردن سیب در دوران بارداری نیز میتواند فواید سلامتی شگفت انگیزی برای کودک شما به همراه داشته باشد.

جالب است که بدانید یک منبع مطالعاتی معتبر که در ژورنال ThoraxTrusted Source منتشر شده است ، نشان داد که فرزندان مادرانی که سیب در دوران بارداری سیب می خورند ، احتمال ابتلا به آسم و آلرژی در کودکان کمتر است.

  • خوردن میوه انبه در بارداری ضروریه

انبه منبع عالی ویتامین C است. یک فنجان آب انبه طبیعی 100 درصد از میزان توصیه شده روزانه (RDA) را به زنان باردار می دهد. انبه همچنین از نظر ویتامین A بسیار سرشار است.

کمبود ویتامین A باعث می شود نوزاد از بدو تولد از ایمنی بدن پایین و با مشکلاتی همچون: اسهال و عفونت های تنفسی همراه است.

  • مصرف آووکادو در دوران بارداری ضروری است

از دیگر میوه هایی که خوردنش در دوران بارداری مفید است، میوه آواکادو می باشد. آووکادو نسبت به سایر میوه ها فولات بیشتری دارد. آنها همچنین منبع خوبی از : ویتامین C ،  ویتامین B، پتاسیم K ،  فیبر ،کولین و منیزیم می باشد.

آووکادو همچنین حاوی آهن است. برخی از زنان باردار گفته اند که آووکادو در رفع حالت تهوع ، احتمالاً به دلیل پتاسیم و منیزیم موجود در میوه ، کمک می کند.

پتاسیم همچنین ممکن است به تسکین گرفتگی ساق پا ، که یک مشکل شایع در بارداری است، کمک کند. گرفتگی ساق پا اغلب در اثر کبود پتاسیم و منیزیم ایجاد می شود.

کولین برای رشد مغز و عصب کودک ضروری است. کمبود کولین ممکن است باعث نقص لوله عصبی و اختلال در حافظه طولانی شود.

  • خوردن لیمو در دورا بارداری بسیار مفید است

بسیاری از خانم ها باردار با استناد بر تجربیاتشون گفتند که مکیدن آب لیمو ، نوشیدن آب لیمو یا نوشیدن لیموناد از حالت تهوع در بارداری کمک می کند.

لیموها سر شار از ویتامین C هستند. آنها برای رفع مشکل یبوست بارداری و تحریک دستگاه گوارش کمک می کنند. لیمو ممکن است مینای دندان را از بین ببرد ، بنابراین دهان خود را بعد از خوردن آنها بشویید.

حتما بخوانید : خواص خوردن طالبی در بارداری

  • خوردن میوه موز در طول دوران بارداری بسیار مهم است

خانم ها از خوردن موز در بارداری غافل نشوید زیر ، موز منبع خوبی از پتاسیم است. آنها همچنین حاوی ویتامین B-6 ، ویتامین C و فیبر هستند. حدود نیمی از کل زنان در دوران بارداری یبوست را تجربه می کنند.

یبوست در دوران بارداری ممکن است ناشی از: فشار رحم بر روده ها ، نگران بودن، اضطراب و یک رژیم غذایی کم فیبر باشد و اضافه کردن موز غنی از فیبر ممکن است بر رفع این مشکلات موثر باشد.

انارم خیلییی خوبه .. بخورید و بیاشامید به جای منم

😍ما قدبلندا واژه ای به نام "این" نداریم چون از  ارتفاعی که ما نگاه میکنیم همه چی "اونه"😍😁آقایوننننننن داداشام،گوفته باشم،اینجه باس ماس.. یعنی کلش باس ماس. این تاپیک  و اون تاپیک لایک و کامنت ماس ماس.یعنی سااایت کلوهومش ماس ماس.. آبجیا فدا مدا  

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷

  • خوردن انواع توت ها در دوران بارداری بسیار ضروری است

انواع توت ها سرشار از: کربوهیدرات ها ، ویتامین C ، فیبر و فولات است. آنها همچنین حاوی مواد مغذی مانند فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها هستند.

کربوهیدرات ها باید روزانه 50 تا 60 درصد کالری بارداری خود را تشکیل دهند. کربوهیدرات ها به شما انرژی زیادی می دهند و به راحتی از جفت خود عبور می کنند تا کودک خود را تغذیه کنید.

در دوران بارداری مهم است که به جای کربوهیدرات های ساده فرآوری شده مانند دونات ، کیک و کلوچه ، کربوهیدرات های پیچیده ای از مواد مغذی متراکم مانند توت ها مصرف کنید.

2728
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730