2726
عنوان

مراقبت‌های قبل‌ از بارداری

76 بازدید | 3 پست

قبل از هر کاری پیش پزشک بروید تا از آمادگی بدنتان برای پذیرش این نقش بزرگ مطمئن باشید. تست‌های مختلف از جمله پاپ اسمیر، معاینه پستان، معاینه لگنی، معاینه شکم، تست‌های غربالگری و آزمایش خون (برای بررسی آنتی بادی‌های خاص مانند CMV یا توکسوپلاسموز) را انجام دهید. اگر متوجه بیماری خاصی از قبیل پولیپ، کیست، کم‌کاری و زیادکاری تیروئید و فیبروئید شدید، بهترین زمان برای درمان قبل از بارداری خواهد بود. حتماً حواستان به داروهایی که مصرف می‌کنید باشد. داروها روی جنین تأثیر می‌گذارد.


❎❎ سیگار و الکل را کنار بگذارید. مصرف این دو ماده ارزش آسیب رساندن به فرزندتان، نقض‌های مادرزادی، مشکلات کم‌وزنی کودک و .... را ندارد.


❎❎ استرس را فراموش کنید. نگرانی و استرس مانع بزرگی برای مادرشدن شماست بنابراین با کنار گذاشتن آن می‌توانید باردار شدن خود را تضمین کنید.


❎❎ وزنتان را تعدیل کنید. اگر اضافه وزن دارید یا با لاغری شدید رو به رو هستید حتماً به فکر تنظیم وزن خود باشید. چرا که اضافه وزن زیاد و لاغری شدید می‌تواند دوران بارداری سختی را برای شما رقم بزند.


❎❎ از گرمای زیاد دوری کنید، گرمای زیاد روی کیفیت عملکرد اسپرم ها تأثیر می‌گذارد و باعث کاهش میزان آنها در بیضه‌ها می‌شود.


❎❎ از این به بعد باید خواب کافی داشته باشید. 8 ساعت در روز بخوابید. اگر در خوابیدن مشکل دارید حتماً آنرا رفع نمایید.


❎❎ فکر نکنید فقط داروهای شیمیایی برای بارداری مضر است داروهای گیاهی هم می‌تواند مشکلات جدی برای شما در دوران بارداری ایجاد کند. پس، از خوردن داروهای گیاهی بدون مشورت با متخصصان طب سنتی جداً خودداری کنید. 


❎❎ بارداری فشار بیشتری به بدن شما وارد می‌کند. بنابراین اگر از قبل از بارداری خود استقامت لازم بدنی را داشته‌اید، شروع خوبی برایتان خواهد بود.


❎❎ در هفته اول بارداری، یک برنامه ورزشی متعادل، به اندازه یک رژیم غذایی متعادل برایتان ضروری است. ورزش‌های هوازی یا ایروبیک، ورزش‌های انعطاف پذیری و استقامت عضلانی برایتان مناسب خواهد بود.


❎❎ به خاطر بسپارید که تمرکز حرکات ورزشی بر شکم و کمرتان برای بارداری شما بسیار مفید است. اگر چه بهتر است قبل از اقدام به هر کاری با پزشکتان مشورت کنید.

مرررررسیییی

خدایا شکرت واسه نعمتی که دادی بهم لیاقت بده خوب ازش نگهداری کنم و همینطور سلامتی رو از خودم و شوهرم نگیر تا یه عمر با عزت سایمون بالای سر دخترمون باشه   اگه میتونی واسه سلامتی خودم و شوهرم و دخترم یه صلوات مهمونم کن مرسی  
مرررررسیییی

خواهش میکنم 💞


درمان وسواس

ترغیب فرد برای شرکت در جلسات و محافل گروهی، پرهیز از تنهایی و گوشه گیری، ارتباط مناسب و دوستانه با اطرافیان، شرکت در ورزش ها یا بازی های دسته جمعی، اصلاح محیط زندگی، ایجاد امنیت فکری و شغلی برای فرد، ایجاد اشتغال، سرگرمی و تنوع در زندگی روزمره. 


رفتار درمانی روش موثری برای کاهش این اختلال است. ازجمله تکنیک های رفتار درمانی تکنیک مواجه سازی است. مثلا به فرد بیمار بگوییم حوله ای که دیروز استفاده کرده بودی تمیز نبود، ولی دیدی که اتفاقی هم برای تو نیفتاد با وجود آن که از آن استفاده کردی.


طب سوزنی، روشی موثر در کاهش یا درمان اختلالات وسواسی اجباری است. این روش ضمن کاهش اضطراب در فرد بیمار، مکانیزم های مختلف افکار یا اعمال وسواسی را نیز کاهش می دهد.


پرهیز از مواد غذایی محرک مانند فلفل یا سرخ کردنی ها، مصرف بیشتر مواد غذایی با طبیعت سرد مانند غذاهای دریایی یا میوه جات نیز از توصیه های غذایی مفید به این افراد است. دم کرده مخلوطی از بنفشه، گل ختمی، گل گاو زبان و دارچین نیز مفید است.


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

خواهش میکنم 💞 درمان وسواس :  ترغیب فرد برای شرکت در جلسات و محافل گروهی، پرهیز از تنهای ...

ممنون دوست مهربونم  

خدایا شکرت واسه نعمتی که دادی بهم لیاقت بده خوب ازش نگهداری کنم و همینطور سلامتی رو از خودم و شوهرم نگیر تا یه عمر با عزت سایمون بالای سر دخترمون باشه   اگه میتونی واسه سلامتی خودم و شوهرم و دخترم یه صلوات مهمونم کن مرسی  
2728
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730