2410
2553

گلابی دارای طعم خوش، شیرین ، جذاب و عطر ماندگار است. یک گلابی متوسط حاوی ویتامین هایی همچون : A ، C ، K ، B9 ، PP است و همچنین دارای عناصر و مواد معدنی زیادی مانند گوگرد ، پکتین ، فسفر ، پتاسیم ، آهن ، روی ، مس ، فیبر ، کبالت ، کلسیم ، ید است.

دووووووستان شما چه اطلاعات ی در مورد خواص خوردن گلابی در دوران بارداری دارید؟

گلابی قادر است بدن شما را در برابر بیماری های عفونی مانند سرماخوردگی ، سرفه و آنفولانزای فصلی مقاومت نماید و همچنین در درمان بهبود و کنترل عفونتهای ریوی (برونشیت ، ذات الریه) و هپاتیت نقش اساسی دارند.

گلابی منبع غنی ویتامین C است که برای بارداری مفید هستند. یک گلابی متوسط حاوی 10 میلی گرم ویتامین است که 11٪ از میزان توصیه شده روزانه (RDA) برای خانم ها را تشکیل می دهد.

ویتامین C با عفونت در بدن مبارزه می کند. خام های باردار بهتر است گلابی را به همراه غذاهای پر آهن مانند لوبیا ، گوشت یا برنج مصرف کنند ، زیرا ویتامین C موجود در میوه به بدن شما در جذب آهن کمک می کند.

خوردن گلابی در بارداری باعث رفع یبوست می گردد:

گلابی منبع خوبی از فیبر است در نتیجه می تواند برای رفع یبوست یک مشکل شایع در بارداری است مفید باشد. 

در این زمان یبوست با مصرف مکمل های آهن حاد می شود. یک گلابی متوسط حاوی 7 گرم فیبر ، از جمله 2 گرم پکتین (فیبر محلول در هضم غذا) است .بهتر است گلابی را به همراه پوست آن استفاده کنید تا فیبر بیشتری مصرف کنید.

رفع ضعف و خستگی زنان باردار با خوردن گلابی:

یک عدد میوه گلابی 100 کالری دارد در حالی که یک لیوان آب میوه 46 کالری دارد. میوه به دلیل کمبود چربی باعث افزایش وزن نمی شود. علاوه بر این ، باعث می شود احساس راحتی کنید و انرژی را تأمین کنید.

مصرف گلابی در بارداری به سلامت قلب مادر و جنین کمک می نماید :

حدود 100 گرم گلابی حاوی 116 میلی گرم (میلی گرم) پتاسیم است. این برای عملکرد قلب مادر و نوزاد ضروری است.

تقویت استخوان ها جنین با خوردن گلابی در بارداری:

یکی از فواید خوردن گلابی در بارداری یک تقویت استخوان های جنین می باشد ، میوه گلابی متوسط حدود 16 میلی گرم کلسیم دارد. این ماده معدنی در تقویت شکل گیری استخوان ها و دندان های کودک بسیار حیاتی است.

تامین اسید فولیک بدن مادران باردار با گلابی امکان پذیر است :

اسید فولیک در سه ماهه اول بسیار مهم است زیرا در جلوگیری از نقص لوله عصبی نقش اساسی دارد. به همین دلیل پزشکان مکمل اسید فولیک را برای زنان در سن باروری تجویز می کنند. زنان باردار می توانند از این میوه خوشمزه جهت تامین اسید فولیک استفاده نمایند.

تقویت سیستم ایمنی زنان بارداری با خوردن گلابی:

در دوران بارداری سیستم ایمنی بدن مادر تضعیف می گردد. شما باید با خوردن غذاهایی مانند گلابی آن را تقویت کنید.

خاصی ضد افسردگی گلابی :

جال است که بدانید یکی از خاصیت های گلابی در دوران بارداری ضد افسرگی است. میوه گلابی یک ضد افسردگی خفیف و طبیعی است. بنابراین ، این در مبارزه با استرس و تنش های روزمره بسیار موثر می باشد.

خوردن گلابی در بارداری به بهبود حالت تهوع کمک می کند :

خانم های باردار اگر از حالت تهوع یا بیماری صبحگاهی رنج می برید ، خوردن گلابی در دوران بارداری بهترین راه درمان شماست. 

کاهش تورم دست و پا دوران بارداری با خوردن گلابی:

مادران باردار با خوردن یک تا دو گلابی می توانند نیاز روزانه بدن را به کبالت که در جذب آهن کمک می کند برآورده نمایند. همچنین کلیه ها را قادر به دفع آب اضافی می کند و از این طریق تورم را که در دوران بارداری شایع است به حداقل می رساند.

سایر فواید خوردن گلابی در بارداری

این میوه یک داروی طبیعی برای رفع خستگی ، سرگیجه و اختلالات غذایی مانند بی میلی و چاقی است.

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687