2733
2734

پرتقال شیرین که میوه مورد علاقه منه !!! و کمتر کسی رو دیدم که تو مهمونی ها از خوردن این میوه خوشمزه پرهیز کنه حتی خانم هایی رو دیدم که میل به خوردن پرتقال در بارداری داشتند. اره خب منم زیاد با خوردن پرتقال ترش موافق نیستم. اما می خوام فرصت رو غنیمت بدونم و اینجا در مورد فواید و خواص خوردن پرتقال در دوران بارداری صحبت کنم.

خواص خوردن پرتقال در دوران بارداری | فواید مصرف پرتقال در بارداری

پرتغال از خانواده‌ی مرکبات است و دارای فواید فراوانی برای سلامتی انسان بخصوص خانم های زنان باردار به خصوص زمانی که در سه ماهه‌ی اول بارداری دارد.

  • خواص خوردن پرتقال در دوره بارداری :  پرتقال دارای ویتامین ث C است

علاوه بر این، آنتی‌اکسیدان و ویتامین C موجود در مرکبات می‌تواند استقامت بدنی زنان باردار را افزایش دهد. مصرف مرکبات به طور منظم می‌تواند سلامت جسمی مادر و جنین را به خوبی حفظ کند.

  • خواص خوردن پرتقال در دوره بارداری : جذب آهن

خوردن پرتقال مانند سایر مرکبات در دوران بارداری می تواند به جذب آهن کمک کند از این رو با خوردن پرتقال در دوران بارداری به جذب آهن بدنتان کمک کنید زیرا به تولید گلبول‌های قرمز کمک می‌کند.

  • خواص خوردن پرتقال در دوره بارداری : تامین ویتامین C

همانطور که قطعا می دانید پرتقال سرشار از ویتامین ث C می باشددجالب است که بدانید در یک پرتقال متوسط حدود ۸۰ میلی‌گرم ویتامین C وجود دارد و از آنجایی که مقدار مورد نیاز روزانه‌ی ویتامین C برای زنان باردار بطور متوسط حدود ۸۸ میلی‌گرم در روز است بنابراین می‌توان گفت که این میوه برای تامین مقدار مورد نیاز از ویتامین C برای زنان باردار مناسب است.

  • خواص مصرف پرتقال در بارداری : پاک سازی کلیه‌ها و دفع سموم بدن

مراقب باشید !!!!! از آنجایی که فشار زیادی بر روی مثانه‌ خانم های باردار قرار دارد، در معرض ابتلا به بیماری‌های کلیوی هستند. در دوران بارداری عملکرد صحیح کلیه‌ها و دفع سموم از بدن از اهمیت بالایی برخوردار است.

خانم های باردار به راحتی با خوردن پرتقال می توانند به پاک کردن کلیه‌ها و مثانه کمک می‌کند. این میوه مقدار PH ادرار را افزایش می‌دهد و منجر به ترشح سیتریک در بدن می‌گردد، که سنگ کلیه را درمان می‌کند.

  • خواص خوردن پرتقال در بارداری : پرتقال منبع غنی فولات است

بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته یک پرتقال متوسط می‌تواند حاوی حدود ۴۸ میکروگرم فولات باشد و نیازهای زنان باردار در حدود ۶۲۰ میکروگرم در روز است. فولات موجود در پرتقال تاثیر بسزایی بر روند توسعه‌ی سیستم عصبی و تشکیل لوله‌های عصبی در دوران بارداری بخصوص در سه ماهه‌ی اول دارد.

دقت کنید : آیا می دانستید که اگر زن باردار فولات را به میزان کافی دریافت نکند چه اتفاقی امکان دارد بی افتد ؟ اگر خانم های باردار فولات مورد نیاز بدنشان را دریافت نکنند احتمال تولد نوزاد با یک نقص فیزیکی مانند نقص در لوله‌ی عصبی وجود دارد.

  • کنترل فشار خون بارداری با مصرف پرتقال در دوران بارداری

پرتقال دارای میزان چشم گیری پتاسیم K  است که برای تنظیم فشار خون بسیار مفید است و بنابراین به سلامتی زنان باردار کمک زیادی می‌کند.

وضعیت جسمانی خانم ها در دوران بارداری بسیار حساس و دارای نوسان است بطور مثال ممکن است به هر دلیلی فشار خون آنها بالا و پااین شود بنابراین باید به تغذیه این دوران نگاه ویژه ای داشته باشیم.

  • خواص خوردن پرتقال در دوره بارداری : تامین آب مورد نیاز بدن

علاوه بر تمامی خواص پرتقال که تا اینجای این مطلب خدمتتون عرض کردم پرتقال دارای مقدار زیادی آب است و از این رو قادر است هیدراته شدن بدن زنان باردار جلوگیری کند. یکی از شایع ترین مشکلات زنان باردار بخصصو در سه ماه اول بارداری از دست دادن آب بدن در زنان باردار که تهوع و استفراغ شدید است.

  • خواص مصرف پرتقال در بارداری :احتمال هر گونه عفونت را کاهش می دهد

از آنجایی که بدن و وضعیت جسمانی زنان در دوران بارداری بسیار حساس است بنابراین انواع میکروب‌ها و باکتری‌ها می‌توانند باعث بروز اختلالات زیادی در زنان باردار و حتی جنین آن‌ بشه از این رو خانم ها با خوردن پرتقال می‌تونند یک سیستم بدنی قوی برای مبارزه با عفونت داشته باشند. 

  • فواید خوردن پرتقال در دوره باردری : از یبوست جلوگیری می‌کند

تمامی میوه ها ومرکبات دارای مقدار زیادی فیبر می باشد. فیبر برای رفع مشکل یبوست بسیار موثر است. مصرف پرتقال در این دوران برایشان مفید است زیرا پرتقال قادر است کم آبی بدن زنان باردار و یبوست آنان را رفع کند.

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢

خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍

بیا اینم لینکش

ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2728
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730