2737
2734
عنوان

کسب حرام.....

788 بازدید | 0 پست

سلام کاربران عزیز نی نی سایت.امیدوارم که حال همه دوستان خوب باشه‌

مدتی هست که شاهد رواج پست هایی با مضمون نیابت در ادعیه و ختم و...هستیم که به طرز عجیبی فراگیر شده.

دوستان باید به چند مورد توجه بشه:

🔵صرف نائب شدن و نائب گرفتن،شرعا اشکالی نداره اما چندان تاثیری هم در نتیجه نداره.چرا که خدا گفته ادعونی استجب لکم.....مستقیما به مردم گفته من را بخوانید،نه با وجود نائب و وسیله ای.خداوند دوست داره که تضرع بنده اش رو ببینه.همونطور که در روایتی از پیامبر آمده که نزدیکترین حالات بنده به پروردگارش زمانی است که در سجده است.پس در این حالت،بسیار دعا کنید.

🔵چله زیارت عاشورا آقای حق شناس،شرایطی داره.من جمله ترک گناه و مراقبه بر اعمال،خواندن زیارت عاشورا با شرایطی و...

همچنین توصیه شده خود فرد این دستورات رو انجام بده و آیت الله جاودان هم توصیه کردند بانوان در ایام عادت ماهیانه،به جای نائب گرفتن در روزهای دیگه دومرتبه این عمل رو بجا بیارند تا چهل مرتبه کامل بشه.یا اینکه زیارت عاشورا رو خودشون بخونند و فقط نماز رو به نائب بسپارند.

شرط صحت این چله،مراقبت بر اعمال و گفتار هست که خود شخص باید انجام بده.

🔵هر محیط اجتماعی،اعم از جامعه و یا محیط های کوچکتر مثل دانشگاه و ادارات،و حتی فضای مجازی پیرو قوانینی هستند و به فتوای اکثر مراجع لازم الاجراست و سرپیچی از این قوانین جایز نیست.یا به عبارت دیگه ای حرام هست.

🔶️نتیجه اینکه،اولا خودتون ختم و چله ها رو انجام بدید؛

ثانیا کاربرانی که اینجا ادعای نیابت میکنند،چون خلاف قوانین و مقررات سایت هست،کسب حرام دارند.کسی که کار حرامی انجام میده طبیعتا یکی از شروط چله زیارت عاشورا و آداب عبادت رو علنا نقض کرده.مواطب باشیم مثل کوفیان که جلوی امام حسین ایستادند نباشیم.چرا که حضرت علت این کار رو پرشدن شکم کوفیان از حرام دانستند.

ثالثا ختم و چله ای مثل زیارت عاشورا آقای حق شناس که به مراقبه نیاز داره،شما از کجا یقین دارید نائب تمام شرایط رو بجا میاره؟

همه کمک کنیم تا بساط بعضی از سودجویی ها برچیده بشه‌.به این فکر کنید که کاربری که ادعای نیابت کرده انسان درستکاری نباشه و این وسط فقط کسی که اعتماد کرده و هزینه ای رو پرداخت کرده ضرر میبینه.پس در این کار حرام‌ شریک نباشیم.

انشاالله که رفع گرفتاری بشه از تمام کاربران‌ گل نی نی سایت....

سخت است فهماندن نکته ای به کسی که منافعش در نفهمیدن است.......دیندار آن است که در کشاکش بلا دیندار بماند وگرنه در هنگام راحت و فراغت و صلح و سلم چه بسیارند اهل دین، آنجا که شرط دینداری جز نمازی غراب وار و روزی چند گرسنگی و تشنگی و طوافی چند برگرد خانه ای سنگی نباشد....
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز