2733
2734

بين مكانيك ازاد و مهندسي شيمي دولتي 

كدوم بهتره؟ 

من ازاد رفتم ، اصلا درس توش نيس🤦🏻‍♀️ ب نظر خودم 

مهمدسي شيمي دولتي بهتره 

ولي اصلا نميدونم درساش چيه و راجب چيه

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2728

بر اساس مصوّبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، علاوه بر دروس عمومی و علوم پایه که دانشجویان فنّی مهندسی موظف به گذراندن آن هستند، سایر دروس این رشته به دو دسته «اصلی» و «تخصّصی» تقسیم می‌شوند. دروس اصلی آن دسته از دروس هستند که تمامی دانشجویان مهندسی شیمی با هر گرایشی آن‌ها را می‌گذرانند و دروس تخصصی به دروسی اطلاق می‌شود که با توجه به گرایش، دانشجو موظف به گذراندن آن‌ها است.

رشته مهندسی شیمی فن تبدیل مواد خام اولیه کم ارزش به محصولات متنوع با ارزش در مقیاس صنعتی است. در واقع این حوزه تخصصی اصول اساسی علوم شیمی، فیزیک، ریاضی و اخیراً زیست شناسی را در سایه علم اقتصاد به هم می‌آمیزد و شالوده‌ایی برای طراحی کلیه تجهیزات مختلف فرآیندی به منظور تبدیل مواد خام اولیه به محصولات متنوع شیمیایی مورد نیاز جامعه ارائه می‌نماید. به جرات می‌توان گفت رشته مهندسی شیمی جزء رشته‌های استراتژیک در هر کشوری محسوب می‌شود، زیرا این حوزه تخصصی با تولید محصولات با ارزش در مقیاس گسترده مستقیماً با تولید کلان ثروت در جامعه سر و کار دارد. این عامل رمز توسعه پایدار اقتصادی در هر کشوری محسوب میشود، خصوصاً در کشور مستعدی نظیر ایران که سرشار از منابع متنوع آلی و معدنی است.

یک تفاوت بنیادی و اساسی میان رشته مهندسی شیمی با رشته شیمی محض وجود دارد؛ رشته شیمی به دنبال توضیح خصوصیات مختلف مواد در مقیاس ملکولی می‌باشد. در این حوزه، هدف، شناسایی مواد جدید و سنتز ترکیبات سودمند در مقیاس آزمایشگاهی می‌باشد. اما در رشته مهندسی شیمی هدف تولید محصولات متنوع مورد نیاز جامعه بشری در مقیاس صنعتی است. برای تحقق پیدا نمودن چنین هدف بزرگی می بایست ابتدا فرآیند تولید محصول مورد نظر شناسایی شود. بعد از مشخص شدن فرآیند میبایستی کلیه تجهیزات و دستگاههای مورد نیاز فرآیند با دقت بسیار بالا طراحی شوند.

دروس
مهمترین دروس این رشته عبارتند از: موازنه جرم و انرژی، ترمودینامیک، مکانیک سیالات، انتقال حرارت، انتقال جرم، طراحی راکتورهای شیمیایی، عملیات واحد، کنترل فرآیند، آشنائی با نرم افزار های مهندسی شیمی و اقتصاد مهندسی. همچنین در این رشته به دروس مختلف ریاضی توجه ویژه‌ای می‌شود.
2738
دانشگاهه درسخونيه؟ 


دانشگاه خوبیه

معمولی تو رشته های مهندسی سخت گیری دارن

مدرکش معتبره

معنی واقعی دانشگاه رو حس م یکنی

اما شهرش کویریه و جاها یتفریحی نداره

اگه درس خون باشی خیلی خوبه بری

مهندسی شیمی از مکانیک بهتره، بازار کارشم بهتره به خصوص برای خانم ها. دانشگاه سمنان دانشگاه متوسطیه


مهندسی شیمی مشابه مهندسی مکانیکه ولی کاربردش در صنایعی هست که با مواد شیمیایی سر و کار دارن و مثل کارخانجات مواد شیمیایی و پالایشگاه ها و پتروشیمی ها. بیشتر از ۱۵ گرایش داره. 

بر خلاف اسمش واحدای شیمیش به ۱۵ واحد نمیرسه و شما اصلا شیمی زیاد نمیخونی. دروسش همه طراحی تجهیزات صنعتی مثل کوره ها و برجای تقطیر نفتی و تجهیزات کاربردی در صنایع شیمیاییه.


برای اینکه بهتر متوجه بشی مهندسی مکانیک به طراحی تجهیزات صنعتی در کارخانجات غیر شیمیایی اختصاص داره و مهندسی شیمی به طراحی تجهیزات کارخانجات شیمیایی

دانشگاه خوبیه معمولی تو رشته های مهندسی سخت گیری دارن مدرکش معتبره معنی واقعی دانشگاه رو حس م یکن ...

درس خون نيستم زياد😕😕😕

گرمه؟ زمستون؟ يا سرده؟ 

2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
داغ ترین های تاپیک های امروز