2703
2553

سس مایونز یا همان سس سفید جزو سس های خوشمزه و عالی است. سس مایونز پایه اصلی سس هایی مانند سس هزار جزیره و سس فرانسوی است. همانطور که می دانید سس ها چاشنی های بسیار خوشمزه ای هستند که برای انواع پیتزا، ساندویچ، سالاد و برخی غذاهای دیگر از جمله لازانیا و ... استفاده می شوند.

سس مایونز از تخم مرغ و سرکه تهیه می شود و مزه بی نظیری دارد. البته برخی افراد آن را با نشاسته و برخی دیگر به صورت رژیمی هم درست می کنند. بدون شک اکثر افراد طعم سس مایونز را در بسیاری از ساندویچ ها از جمله ساندویچ همبرگر دوست دارند.

به هر حال اگر با طرز تهیه سس مایونز آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی ساده ایرانی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه این سس را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این سس مایونز خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله و کارخانه ای درست کنید.
مواد لازم سس مایونز
آرد سفید 1 لیوان
سرکه سفید نصف لیوان
تخم مرغ 3 عدد
آب 3 لیوان
نمک 2 قاشق غذاخوری سر صاف
شکر 4 قاشق غذاخوری
روغن زیتون یا روغن مایع 1 لیوان
پودر خردل قاشق چای خوری
مراحل تهیه سس مایونز

1. برای درست کردن سس مایونز، ابتدا آرد، نمک و شکر را در یک قابلمه می ریزیم و هم می زنیم. سرکه را هم کم کم اضافه می کنیم و به آرامی هم می زنیم تا گلوله نشود.

2. بعد 3 لیوان آب به قابلمه می ریزیم و قابلمه را روی حرارت کم می گذاریم و حدود 20 دقیقه مواد را هم می زنیم تا سفت شود. دقت کنید که حتما حرارت کم باشد، چون اگر با حرارت بالا مواد را بپزید، مواد زود سفت می شود و بوی خامی آرد از بین نمی رود.

3. مواد را مرتب هم می زنیم تا گلوله نشود و مثل فرنی شود. وقتی که مواد آماده شد، آن را به مدت دو ساعت کنار می گذاریم تا استراحت کند و کاملا سرد شود. اگر بعد از سرد شدن روی مواد سفت شده باشد، اشکالی ندارد، چون داخل همزن درست می شود.

4. بعد از اینکه مواد خنک شد، آن را در مخلوط کن می ریزیم و روغن و خردل را هم اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم. وقتی روغن را ریختیم، حتما سه دقیقه هم می زنیم.

5. بعد از اینکه مواد را با مخلوط کن هم زدیم، مواد به خاطر گرمای دستگاه کمی گرم می شود، پس بهتر است صبر کنیم تا هم دستگاه هم مواد خنک شود.

6. وقتی مواد خنک شد، تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه می کنیم. هر تخم مرغی که اضافه می کنیم، باید حداقل 1 دقیقه هم بزنیم بعد تخم مرغ دیگر را اضافه کنیم. سس آماده شده تقریبا مثل ماست می شود، ولی بعد از گذاشتن در یخچال سفت تر می شود.

7. سس آماده شده را در شیشه می ریزیم و در یخچال می گذاریم تا خنک و سفت شود. امیدواریم از خوردن این سس مایونز خوشمزه و لذیذ لذت برید.
نکات درست کردن سس مایونز

سس تهیه شده بعد از یک روز که در یخچال بماند، خیلی خوشمزه تر و جا افتاده تر می شود.

اگر می خواهید سس شما ترش باشد، 1 لیوان سرکه بریزید، اما با نصف لیوان سرکه طعم سس بیشتر شبیه بازاری می شود. در صورت تمایل می توانید از سرکه ی قرمز یا سرکه ی سیب هم استفاده کنید، اما در این صورت سس شما رنگش سفید نخواهد شد.

اگر مخلوط کن شما کند کار می کند، مواد و روغن را در دو مرحله بریزید. مثلا نیمی از مواد و نیمی روغن را در مرحله اول ، بعد که مخلوط شد، نیمه ی دیگه مواد و روغن را در مرحله دوم اضافه کنید. درصورت نداشتن مخلوط کن، می توانید مواد را با گوش کوب برقی هم بزنید.

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥 

من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود و حتی توی تعطیلی های عید هم هستن. 

بیا اینم لینکش ایشالا مشکلت حل میشه 💕🌷

2456
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

مشکلات

aabel | 28 ثانیه پیش
2687