2726

به نظرِ من، کسانی که مرگِ موقت داشتن به این دلیل به این دنیا برگشتن که هم فرصتِ تکمیلِ ماموریتشون رو که در علمِ ازلی برای اونها مقرر شده، داشته باشن و هم اینکه پیام‌های زیر رو از عالمِ بالا به ما برسونن :


🏵️🍃زندگی بعد از مرگ ادامه داره و مرگ، فنا شدن و پایانِ زندگی نیست بلکه تولدی دوباره در سرای اَبَدی و شروعِ زندگیه معنوی و روحانی هست.


🏵️🍃همه اعمال ما حتی جُزیی ترین فکر و احساسِ ما، ثبت و ضبط میشه و در نهایت  به خودِ ما برمیگرده و ما در این دنیا هر  احساس و فکر و حالتی که به واسطه گفتار و یا رفتارمون  (چه خوب، چه بد) در  دیگران ایجاد کرده باشیم در جهانِ دیگه عینا اون رو تجربه می کنیم البته عمیقتر و دقیقتر و با تمام جزییات و پیامدهایی که برای اون شخص یا حیوان یا گیاه یا هر مخلوقی که بوده به همراه داشته و حتی تاثیری که روی کل جهان هستی داشته .


🏵️🍃این دنیا و زندگیه فعلیه ما، هدیه با ارزش و فرصتِ گرانبهایی هست که از سوی خداوند به روحِ ما داده شده تا به این دنیا بیاییم و در طی این زندگیه کوتاه، با سختی‌ها و آزمونها و رنج و شادی هایی که پشتِ سر میزاریم، زندگیه ابدی و آخرتِ خودمون رو بسازیم و جایگاهِ روحِ خودمون رو در عرشِ الهی ارتقاء  بدیم و به رشد و کمال برسیم، درست مثل دانشجویی که برای کسبِ علم و دانش به دانشگاه میره و آموزش‌هایی رو می بینه و طیِ دورانِ تحصیل ، رنج و مرارت هایی هم ممکنه ببینه در عین حالیکه لحظات شاد و دل انگیزی هم ممکنه داشته باشه و امتحانات و آزمون‌هایی رو می گذرونه و در نهایت فارغ التحصیل میشه و متناسب  با نمرات و تجارب و مهارت‌هایی که به دست آورده  شغل و زندگی و جایگاهِ آینده خودش در جامعه رو مشخص میکنه.پس باید قدرِ لحظه لحظه  زندگی رو دونست چون همه ما ارواحِ شجاعی بودیم که برای رسیدن به رشد و کمال و انجام ماموریت و نقشِ منحصر به فردِ خودمون به این دنیا اومدیم. انشاءالله هممون با کارنامه قابل قبول و با سربلندی در محضرِ عدلِ الهی حاضر بشیم.


🏵️🍃ما باید به خودمون و همه مردم و موجودات و گیاهان و کلّ هستی، عشق بورزیم و در حقِ همه، خیر و خوبی کنیم چون جوهره و اصل و اساسِ همه چیز از خداست و هممون تکه ای از روحِ خدا هستیم و همه به همدیگه متصل هستیم، در عینِ حالیکه بعضی‌ها مون انسان، بعضی حیوان، بعضی گیاه و حشره و... هستیم (به این میگن وحدت در کثرت) مصداقِ همون شعری که میگه بنی آدم اعضای یک پیکر اند، که در آفرینش زِ یک گوهر اند....


🏵️🍃 بهشت و جهنم، یک جای بخصوص نیست که ما اونجا بریم بلکه ما بهشت و جهنم  رو با اعمالِ خودمون خلق میکنیم، یعنی در  اون دنیا، از ارتعاشِ منفی و تاریکی و ظلمت و درد و رنجِ روحی که گناهانِ ما ایجاد کرده(و خیلی خیلی عمیق و جانگداز هست) جهنم. و از ارتعاشِ مثبت و آرامش و عشق و لذت و نور و برکتی که خوبیهای ما به وجود آورده(که خیلی خیلی بیکران و وسیعه) بهشت، خلق میشه.


البته جهنم هم، برای تطهیر و پاکی و تزکیه روحِ ما هست  از ناخالصی‌ها و گناهان، نه برای انتقام گیری و خشم و غضبِ خدا، چون خدایی که سراسر خیر و خوبی و عشقه، جز خیر و رحمت و عشق و محبت چیزی در حق بنده هاش انجام نمی ده، (جهنم مثل کوره ذوبِ طلاست که وقتی طلا رو از معدن استخراج می کنن پُر از سنگ ریزه و خاک و ناخالصیه و برای خالص و ناب شدنِ طلا، اون رو توی کوره ذوب می کنن تا طلای خالص و ناب به دست بیاد) ما هم برای اینکه به اصل و منبع و منشا خودمون که از اونجا سرچشمه گرفتیم (یعنی ذاتِ اقدسِ الهی) برگردیم و با اون یکی بشیم، باید ناب و خالص بشیم. پس به نظر من جهنم و بهشت در امتداد هم هستن و در نهایت، آخرین مرتبه کمال، یکی شدن با خدا یا همون لقاءالله هست. که انشاءالله نصیب هممون بشه🙏🙏🙏🙏🙏

ادامه 👇

به هر حال دوستانِ عزیز اینها مواردی بود که من در حدِ بضاعتِ عقل و درکِ محدودِ خودم، از تجاربِ نزدیک به مرگ و پیامی که برای ما داشتن، برداشت کردم، باز هم درست و غلطِ هر چیزی رو فقط خودِ خدا که دانای مطلق هست، می دونه، ان‌شاءالله خودش مسیر و راهِ درست رو به همه ما نشون بده و در مسیرِ زندگی، چراغِ راهمون بشه 🙏🙏


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

یعنی بهشتی وجود نداره که از میوه هاش یا شراب رضوانش بخوریم یا زیر سایه های درختاش استراحت کنیم؟؟ قرانو زیر سوال بردی شما

اینارو از کجاتون دراوردین!

بهشت و جهنم واقعی تر ازین دنیا هست واقعی تراز غذای یهست که شما میخورین و شربتی که شم مینوشین

اونی که خواب و خیاله این دنیاست جانم!1!

شوهر من..محمدرضای من..محمدم..رضای من..کجا بروم وقتی سرزمین پهناور میان بازوانت را به اسمم زدی..کجا بنشینم وقتی سرم را به شانه هایت میفشاری....تا در حصار گیرند دستان تنومندت تن نحیف مرا..گوش به که بسپارم وقتی قلبت چنان مشت میکوبد بر سینه ات.. و فریاد می‌زند: عاشقتم♥💍🙊🙈.  که را ببینم وقتی هرجا را می‌نگرم،تورا میبینم... کدام عسل کامم را شیرین کند وقتی شهد عشق تو را مینوشم...کدام هیبت قلبم را بلرزاند وقتی رگ گردنت سایه انداخته بر زنانگی هایم...چه شیرین است وقتی کلید می‌اندازی..و شروع میشود تپش این قلب بیقرارم..رسوایم میکند وقتی شتابان به سوی آغوش بازت پرواز میکنم..و جایی میان قلب بیقرارت، عطر تن من با عطر عرق تن تو یکی میشود... و فرشتگان خداوند لبخند میزنند..عاشقتم..شوهرم...🙊🙈💋💍♥🌹🐣.
2728

آقای محمد زمانیه قلعه در 26 سالگی 32 دقیقه مرده و اصطلاحات پزشکیه نوشته شده در گواهی فوت خودش رو  زمانیکه روح بوده خونده و خیلی چیزهای عجیبی تو اون مدت براشون اتفاق افتاده، ماجرای مردنشون به طور کامل توی صفحه 7 این تاپیک هست 👇 چندین تجربه ایرانی و خارجی، همچنین تجاربِ دوستانِ نی نی سایت هم در لابه لای صفحات هست. 

https://www.ninisite.com/discussion/topic/2966111/سلام-ازهمه-دوستای-گلم-که-از-داغ-عزیزشون-دارن-رنج-می?page=7


اگه زندگی آدم روبه راه باشه سقفی بالای سرت باشه نونی توسفره ت شوهرت کارمناسبی داشته باشه تن خودت وبچت سالم باشه پدرومادروخواهروبرادرت رو به را باشن فامیل شوهر باهات مثل انسان رفتارکنن قلبا شادی اعصابت آرومه درنتیجه میتونی به همه چیز گل وحیوان وانسان عشق بدی ، انشالله زندگیای هممون رو به راه باشه این باتوجه به گزینه سوم چهارمگفتم

یعنی بهشتی وجود نداره که از میوه هاش یا شراب رضوانش بخوریم یا زیر سایه های درختاش استراحت کنیم؟؟ قرا ...

چرا دوست عزیز اگه تجاربِ نزدیک به مرگ رو مطالعه کنی می بینی که توصیفاتی از باغهای بهشت و گلهای بهشتی هم دارن ولی همه اینها تجسم اعمالِ ماست توی اون دنیا که خیلی زیبا تر و واقعی تر و دل انگیزتر از باغها و زیبایی های این دنیاست 

چرا دوست عزیز اگه تجاربِ نزدیک به مرگ رو مطالعه کنی می بینی که توصیفاتی از باغهای بهشت و گلهای بهشتی ...

من کاری با کتابی ه نوشته ی بشر هست ندام

وقتی کتاب و گفته های پروردگام برای هدایت ما اومده و تو اون گفته شده از کیفیت جنات چرا بیام چرتو پرتای دیگرونو گوش بدم مگ ببخشید مغز . . . خوردم بیام اصل هست یه فیکو بچسبم


دیگه وقتی خالق که الله هست د کتاب قران گفته بهشت چجوریه کتاب فلان اقا لازم ندارم شما قرانو ول کن بچسب به ایشون

شوهر من..محمدرضای من..محمدم..رضای من..کجا بروم وقتی سرزمین پهناور میان بازوانت را به اسمم زدی..کجا بنشینم وقتی سرم را به شانه هایت میفشاری....تا در حصار گیرند دستان تنومندت تن نحیف مرا..گوش به که بسپارم وقتی قلبت چنان مشت میکوبد بر سینه ات.. و فریاد می‌زند: عاشقتم♥💍🙊🙈.  که را ببینم وقتی هرجا را می‌نگرم،تورا میبینم... کدام عسل کامم را شیرین کند وقتی شهد عشق تو را مینوشم...کدام هیبت قلبم را بلرزاند وقتی رگ گردنت سایه انداخته بر زنانگی هایم...چه شیرین است وقتی کلید می‌اندازی..و شروع میشود تپش این قلب بیقرارم..رسوایم میکند وقتی شتابان به سوی آغوش بازت پرواز میکنم..و جایی میان قلب بیقرارت، عطر تن من با عطر عرق تن تو یکی میشود... و فرشتگان خداوند لبخند میزنند..عاشقتم..شوهرم...🙊🙈💋💍♥🌹🐣.

عزیزم من قرآن رو  رها نکردم و الان برای بار دوم دارم ترجمه فارسیه قرآن رو ختم می کنم 

من در مورد کتاب صحبت نکردم بلکه در مورد افرادی صحبت کردم که مرگِ موقت داشتن ولی دوباره به زندگی برگشتن مثلا سکته یا تصادف کردن یا کما رفتن. 

مثل‌:

 مهندس علیرضا فتحی پور  

آقای محمد هادی معتمد الشریعتی

آقای محمد زمانی قلعه (سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی، کسی که مادرش معلم قرآن بوده و خانواده مذهبی داشتن، حتی زمان دانشجویی در آمریکا در قبل از انقلاب، سجاده و قبله نما و رساله همراهشون برده بودن) 

و خیلی‌های دیگه 

که البته تجارب و ادراکاتِ این افراد همه تصدیق کننده جهان بعد از مرگ و کیفر و پاداشِ اعمال و بزرگی و عظمت خداوند و زیبایی ها و لذت های غیر قابل وصف اون دنیاست ولی چیزی که در صحبت‌های اینها هست اینه که میگن ما وقتی موقع مرگ زندگیمون از پیش چشممون گذشت مثل این بود که دوباره کلّ زندگیمون رو توی چند دقیقه زندگی کردیم و هر عمل و احساس و فکری راجع به دیگران داشتیم به طور کامل با پیامدها و احساساتِ طرف مقابلمون اون رو احساس کردیم و از کارهای خوبی که کرده بودیم، چندین برابر لذت می بردیم و از کارهای بد خیلی خیلی عذاب و رنج می بردیم و شرمنده می شدیم و خودمون قضاوت کننده کارهامون بودیم. 

توی آپارات سرچ کنی کلیپ تصویریِ صحبت‌های این افراد و همچنین دیگران هست. عبارتِ ((نسیمی از حقیقت)) رو توی گوگل سرچ کن، یک برنامه مستند چندین قسمتی از حرفهای این افراد هست که چند سال پیش از شبکه یک سیما پخش شده و آرم و لوگوی شبکه یک هم بالای تصاویر هست. 

خیلی‌هاشون توصیفهای خیلی خیلی دل انگیزی از باغها و گلها و مناظر بهشتی دارن. پیشنهاد میکنم حتما این مستند رو تماشا کنی، خیلی تاثیر گذار و لذت بخشه و خیلی انسان رو به خدا و آخرت نزدیک میکنه. خیلی از توصیفهایی که می کنن مصداقش توی قرآن هست. 

خلاصه ای از تجربه آقای محمد زمانی قلعه :

این اتفاق در سال 1355 برایم رخ داد و من در آن موقع 26 سال داشتم. محل زندگی خانوادۀ ما شهر اصفهان بود ولی من در آن وقت به خاطر شغلم در شهر مشهد ساکن بودم. من صبح خیلی زود ساعت 2 صبح با ماشین خود از مشهد به سمت اصفهان به راه افتادم. جاده مشهد به اصفهان در آن روزها به خوبی اکنون نبود و یک بانده بود. در جائی از راه نزدیک به قوچان ناگهان متوجه شدم که یک جیپ لندرور از روبرو در باند من آمده و با سرعت به طرف من نزدیک می‌شود. من سعی کردم که ماشین را به سمت راست کشیده و از برخورد با او اجتناب کنم، ولی شانه کنار جاده باریک بود و ارتفاع جاده از زمین بالاتر بود و فضای زیادی برای مانور نداشتم و علی رقم تلاشم با او تصادف کردم. ماشین من چند معلق خورده و از جاده به پایین افتاد. من از ناحیه سر و گردن و ستون فقرات و در بسیاری از قسمتهای بدنم جراحات زیادی دیدم. فکر می‌کردم که هر لحظه ممکن است جان بسپارم. ولی بعد از چند دقیقه یک اتوبوس که از آنجا رد می شد صحنه تصادف را دیده و توقف کرد و من را بالاخره به بیمارستان کوچکی در شهر قوچان بردند. در آنجا من به اتاق عمل برده شدم و کادر بیمارستان بلافاصله مشغول کار روی بدن من شدند.ادامه 👇

بدن من شکستگی و جراحات عمیق و زیادی داشت و من درد بسیاری داشتم. با این حال وقتی روی تخت بودم نگرانی‌ها و افکار مشوش زیادی به فکرم هجوم آورده بودند. مثلا نگران این بودم که مبادا به خاطر این تصادف نتوانم سر موعد به محل کارم بازگردم و شغلم را به کس دیگری بدهند. در همین حال به این نیز فکر می کردم که ای کاش نصیحت یکی از دوستانم که من را به انتخاب این شغل تشویق کرده بود را گوش نکرده بودم. از دست او خیلی خشمگین بودم و او را به خاطر اینکه دور از خانواده ام زندگی می کنم و به خاطر تصادفم مقصر می دیدم. نگران این بودم که مادرم اگر بفهمد چه حالی خواهد داشت و حتی نگران ماشینم که در تصادف از بین رفته بود بودم. در حقیقت من از دست همه چیز و همه کس مستاصل یا عصبانی بودم و فکر می کردم در دنیا هیچ چیز سر جای خودش نیست و ذهنم پر از گله و شکایت بود.

در بیمارستان من را بیهوش نکردند و به حالت کما نیز فرو نرفتم و نخوابیدم. به یاد دارم که یکی از پرستارها زن جوانی بود که شاید حدود 22 سال داشت و به نظر تازه کار و کم تجربه می‌رسید. او زیبا بود و من با خودم فکر می کردم که ای کاش حالم خوب بود و می توانستم با او صحبت کرده و دوست شوم. ولی بعد از مدتی دوباره دردهای بدنم حواس من را از این افکارم پرت ‌کردند و توجه من مرتب بین دردها و جراحاتم و افکار متعددی که داشتم تغییر می کرد.

ناگهان برای من همه چیز تغییر پیدا کرد. احساس بسیار خوبی بر من غلبه کرد و آرامش زیادی پیدا کردم. برعکس چند دقیقه قبل، اکنون احساس می کردم که همه چیز در جهان صحیح و سر جای خودش است و آن گونه است که باید باشد. به هر شیئی که نگاه می کردم یا در مورد هر موضوعی که فکر می کردم اطلاعات بسیار زیادی در مورد آن به من الهام می شد و همه چیز را راجع به آن پدیده یا شیئ به خوبی درک می کردم و می فهمیدم که آن پدیده یا شیئ همان طور است که باید باشد ادامه 👇

من به آن پرستار زیبا نگاه کردم و متوجه شدم که او نسبت به قبل برایم کمی متفاوت به نظر می رسد. برای نگریستن به او لازم نبود که رویم را بچرخانم، بلکه من در آن واحد او را از تمام جهات می‌دیدم و احساس می کردم که گویی به تمام وجود او محاط هستم. در حقیقت حس می کردم در تمام بیمارستان و هر نقطه آن حضور دارم. این توانایی تازه من و تغییر نوع نگریستن من به همه چیز برایم کمی عجیب به نظر می‌رسید. ضمنا من به هر چه می‌نگریستم در آن زیبایی و خوبی می‌دیدم.

چیز عجیب دیگری که متوجه شدم این بود که اکنون وقتی به آن پرستار جوان می نگریستم تمام افکار و احساسات او را نیز می توانستم ببینم و درک کنم. دیدم که نگرانی و تشویش زیادی دربارۀ حال من داشت و پیش خودش فکر می کرد که حیف از این جوان که دور از خانه و شهر خود در حال تلف شدن است. من سعی کردم که به او دلداری بدهم و به او گفتم که برعکس، حال من خیلی خوب است و در حقیقت هیچ وقت در زندگی این قدر حالم خوب نبوده است و نیازی نیست که نگران باشد. ولی با تعجب می دیدم که او هیچ توجهی به حرفهای من نمی کند و حتی به سمت من نگاه هم نمی کند و برعکس به نقطۀ خاصی خیره شده است. من سعی کردم جهت نگاه او را دنبال کنم تا ببینم به کجا چشم دوخته است. دیدم او به بدنی می نگرد که روی تخت بیمارستان است. وقتی که بدن را دیدم جا خوردم. این شخص به من شباهت خیره کننده ای داشت. ولی هنوز نمی‌توانستم باور کنم که این کالبد خود من است. پیش خودم فکر کردم چطور چنین چیزی ممکن است؟ آیا من برادر دوقلویی دارم که از آن خبر نداشته ام و اکنون در بیمارستان است؟ من سعی کردم به شانۀ آن پرستار دست بزنم تا توجه او را به خودم جلب کنم ولی در کمال تعجب دستم از شانۀ او رد شد.ادامه 👇

من از چیزهایی که می دیدم و طوری که همه چیز به نظر می آمد شگفت زده و گیج شده بودم. وقتی به دستم و به بقیۀ بدنم نگاه کردم دیدم بدنم حالتی بلوری و شفاف دارد و نورانی است. از ذهنم خطور کرد که نکند من مرده باشم و به یاد مادرم افتادم که چقدر از مرگ من ناراحت خواهد شد. ناگهان خود را در منزلمان در اصفهان و نزد مادرم یافتم. این به طور عجیبی اتفاق افتاد که نمی دانم چطور آن را توضیح دهم. گویی وجود من به دو نیمه تقسیم شده بود که هر نیمه کامل بود و من بودم. یکی در بیمارستان حضور داشت و یکی پیش مادرم. من در هر دو مکان حضور کامل داشتم و از تمام اتفاقات هر در مکان خبر داشتم. من با خود فکرد کردم که او را غافلگیر کرده و خوشحال کنم و به همین خاطر او را از پشت بغل کردم. ولی دستهای من بدون هیچ مقاومتی در او فرو رفتند. من تعجب کردم و سعی کردم با او حرف بزنم ولی او نیز توجهی به من نکرد.

من به یاد یکی از معلمان سابقم افتادم و بلافاصله نزد او بودم. به هر کسی که نگاه می کردم می توانستم افکار و احوال و حتی وضع معیشتی و مالی آن شخص را بفهمم و استرس ها و نگرانی های او را درک کنم. مثلاً به یاد دارم که معلمم در آن موقع دربارۀ پسرش فکر می کرد و من در همان حال می توانستم پسر او را نیز ببینم. من در مورد چند دوست و خویشاوند دیگر نیز فکر کردم و نزدیک یک به یک آنها رفته و سعی در ارتباط با آنها کردم ولی گویی هیچ کسی من را نمی دید و صدای من را نمی شنید. متوجه شدم که تلاش فایده ای ندارد و نمی توانم به طور عادی با کسی ارتباط برقرار کنم.

در طول تمام این وقایع من هنوز در بیمارستان هم حضور کامل داشتم و شاهد همۀ اتفاقات آنجا هم بودم. دیدم که در بیمارستان دکترها من را متوفی اعلام کردند و یک برگه را مهر و امضاء کردند و در پرونده من گذاشتند که نوشته بود «مریض احیاء نشد. آزمایش میدریاز دوبل انجام شد ولی موفقیت آمیز نبود. مرگ قطعی اعلام شد.» روی بدن من یک ملحفه کشیدند و آن را از روی تخت بلند کرده و به روی یک تخت چرخ دار گذاشتند و به اتاقی که در آن درگذشتگان را به طور موقت نگاه می داشتند بردند. طبق گزارش پزشکی من 32 دقیقه بعد دوباره زنده شدم ولی در این 32 دقیقه چیزهای بسیاری را دیدم و تجربه کردم

من در جائی از تجربه ام از یک تونل عبور کردم و با سرعت به سمت نوری درخشان حرکت کردم، ولی نمی دانم دقیقاً در چه نقطه ای از تجربه ام بود زیرا زمان برایم معنای خود را از دست داده بود. احساس عبور از این تونل مانند عبور از یک قیف بود که یک سر آن پهن و سر دیگر آن باریک و تنگ است و احساس می‌کردم در این تونل به جلو فشار داده می‌شوم. این تونل خیلی طولانی و بسیار تاریک بود، ولی من در این تاریکی احساس مطلوبی داشتم و هیچ ترس و نگرانی وجود نداشت. من به طرف یک نقطه نورانی می‌رفتم که احساس می‌کردم که در آن عشق زیادی وجود دارد. نور من را دوست داشت و به شدت به سمت خود جذب می‌کرد. وقتی به نور رسیده و به آن متصل شدم تمام باورهای من تغییر یافتند. در آن هنگام درک و فهم عمیقی از همه چیز پیدا کردم. می‌فهمیدم که اینها دانش و حکمتهایی متعلق به خود من و از من بودند، ولی تنها در زمانی که در دنیا می‌زیستم به طور موقت از آنها دور شده و آنها را فراموش کرده بودم. زندگی من در دنیا مانند کرم ابریشمی بود که در یک پیله قرار دارد و گمان می‌کند تمام دنیا همین پیله است و خود را وابسته به آن می‌داند و با همین دنیای کوچک خود را سرگرم کرده است. ولی اکنون مانند یک پروانه بودم که از پیله خود بیرون آمده است.  من آزاد و رها بودم و بزرگی و عظمت جهان را درک می‌کردم. هنگامی که در پیله بودم، از زیبایی و عالی بودم آنچه فرای آن است بی خبر بودم و تمام دلخوشی و وابستگی من به آنچه در پیله می‌یافتم محدود بود، به دنیا و تمام چیزهای آن.

من به مکانی نورانی و دلنشین رفتم که احساس کردم خانه و وطن حقیقی من است و من به طور کامل به آن جا تعلق دارم و زندگی من در دنیا مانند تبعید یک نفر به جزیره ای دورافتاده و ناسازگار است. مانند وقتی که سالها از وطن و خانه خود دور بوده‌اید و وقتی که به آن بازمی‌گردید تازه می‌فهمید که چقدر در مقایسه قبلا در غربت و سختی بوده‌اید و چطور اینجا همه چیز برایتان آشناست و اینجاست که راحتی و صمیمیت و محبت و عشق واقعی منتظرتان است.ادامه 👇

2706
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730