2703
2553

نگهداری و شستشوی فرش ماشینی اصولی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و سبب خواهد شد تا فرش ها پس از شستشو کیفیت اولیه خود را از دست ندهد

با استفاده از روش های زیر میتوانید فرش خریداری شده را به راحتی تمیز کنید


1 : غبارگیری معمولی از فرش :

 در مرحله اول از شستشوی فرش ها سعی کنید غبارگیری انجام دهید , در غبارگیری گرد و خاک آن خارج میشود . سپس با جارو برقی آن را می روبند . این کار نباید موجب گسیختگی تار و پود فرش شود و به بافت آن لطمه بزند . کوبیدن فرش بر زمین از جمله کارهای نادرستی است که جهت تمیز کردن آن به کار می رود.


نکات آموزشی:


2 : استفاده از شامپو فرش

1- قبل از استفاده از شامپو فرش حتما روی آن را جارو کنید ( غبارگیری ) .


2- برای تهیه ماده اولیه جهت شستشو یک لیتر آب و دو فنجان شامپو فرش را درون ظرفی ریخته و خوب هم بزنید ( هربار این کار را تکرار کنید )


3-ماده اولیه که در مرحله قبل ساخته شده را با یک یا اسفنج روی فرش بمالید .  اسفنج بر روی فرش باید به آرامی کشیده شود ؛ ( زیرا فقط پرز فرش شما کثیف شده ) است.


نکته 1 : سعی کنید برای شستشوی فرش ها ( کلیه فرش ها ) به هیچ عنوان از آب خالی استفاده نکید زیرا لوچ و چسبنده شده و دیرتر خشک می شود ، بدلیل اینکه رطوبت حاصله آب به ریشه های فرش رسیده و ریشه ها در محیط مرطوب می پوسند و اگر چند بار این کار را تکرار کنید ، به مرور زمان فرش شما حتما "می پوسد . 


نکته 2 : کف شامپو فرش کثیفی روی پرزهای فرش را در خود حل کرده و ظرف نیم ساعت در مجاورت اکسیژن هوا ناپدید می شود که در این مدت نباید روی فرش راه بروید.


4- سعی کنید برای شستشوی فرش ها از قسمت بالای فرش شروع به کار کنید تا روی قسمت هایی که کف شامپو را مالیده اید، راه نروید. 5-پس از نیم ساعت که شامپو فرش مالیده شده روی فرش خشک شد یک دستمال زبر و یا تور پرده را روی فرش بمالید ( این عمل را در جهت خواب فرش انجام دهید) ، ‌سپس با یک جاروی زبر یا جاروی چوبی آن را به سمت خواب فرش جارو بزنید.


جهت نگهداری هر چه بهتر فرش خود در برابر آسیب ها به نکات زیر را دقت کنید :

1 : سعی کنید فرش ها برای مدت زمان طولانی در زیر تابش نور مستقیم خورشید نباشند

2 : برای شستشوی فرش ها حتما از اصول گفته شده در دستورالعمل بالا استفاده کنید

3 : سعی کنید برای شستشو فرش ها زیاد از قالی شویی استفاده نکنید

بانوان گرامی اگر سوالی در مورد نحوه شستشوی فرش داشتید در همین تاپیک بپرسید با افتخار پاسخ گوی شما سر ...

خیلی ممنون

کاش روش شستشوی مبل هم بگید

خدایا شکرت واسه این فرشته ای که بهم دادی


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2720
قالیشویی فرشارو دادم ۔خیس اوردن  نکبتیا۔ کثیفن ایا?با فرش کثیفا یجا بار ماشین میزارن یا جدا ?😄 ...


فرش رو خیس آوردن ؟؟؟؟؟!!!!! فرش خیس اگر رول بشه بیشترین آسیب رو میبینه چون رطوبت داخل فرش میمونه و باعث پوسیدگی میشه 

مورد بعدی که براش ایجاد میشه بعد از یک مدت فرشتون رنگ زردی میگیریه

مورد بعدی هم همون طور که خودتون فرمودید اینه که کثیفی احتمالا داخل فرش مونده


سعی کنید برای جلوگیری از قارچ زدگی و پوسیدگی فرش اگر به تازگی فرش رو به قالیشویی دادید حتما اگر خشک شده برای نیم ساعت آفتاب بخوره به فرش نه بیشتر چون آفتاب زیاد هم خودش برای فرش ضرر داره

خیلی ممنون کاش روش شستشوی مبل هم بگید


در اکثر موارد به دلیل اینکه رویه مبل و الیاف فرش شباهت زیادی باهم دارند نحوه شستشون با شامپو فرش به یک شکل هست ولی چشم آموزشی اختصاصی میزاریم برای شستن اصولی و بهتر مبلمان 


فقط لطفا بفرمایید رویه مبلمان شما از چه الیافی هست ؟؟؟؟؟

فرش رو خیس آوردن ؟؟؟؟؟!!!!! فرش خیس اگر رول بشه بیشترین آسیب رو میبینه چون رطوبت داخل فرش میمونه و ب ...

تشکر ۔بله گذشتم افتاب خورد ۔چون بو  داشت میگرفت ۔ولی دلم نیست میخام بدم دوباره قالیشویی ۔چون موقعی اوردن کاور روشم پاره شد تو راه ۔میگم لابد با فرش کثیفا یا ماشین کثیف شده ۔

اصلا بعید میدونم قالیشویها بهداشت رعایت کنن ۔انگار فقط ظاهر فرش تمیز میشه ۔

در اکثر موارد به دلیل اینکه رویه مبل و الیاف فرش شباهت زیادی باهم دارند نحوه شستشون با شامپو فرش به ...

نمیدونم

باید تو ضمانت نامه نگاه کنم

خدایا شکرت واسه این فرشته ای که بهم دادی
2714

شستشو فرش دستباف,راهنمای کامل تمیز کردن فرش


صاحبان قالی های دستباف زیبایی منحصر به فردی را که فرش دستباف به خانه های آنها می بخشد، می ستایند چه به صورت یک اثر هنری به دیوار آویخته شوند و چه به صورت کفپوشی گرم و نرم روی زمین پهن شوند، فرش های ایرانی و دستباف ، شخصیت بی نظیر خود را به محیط تحمیل می کنند اما شستشو فرش دستباف در خانه همواره یکی از دغدغه های صاحبان فرش های دستباف بوده است


فرش های دستباف نیز همانند هر بافتی دیگری باید دائما تمیز شوند. این فرش ها همواره در معرض مشکلات زیر می باشند:

  • لکه ها و چرک شدگی ها
  • آسیب دیدن بر اثر تردد زیاد
  • تجمع موریزه های حیوانات خانگی
  • گرد و خاک، کثیفی و آلودگی
  • ایجاد قارچ، کپک و غیره...

علاوه بر این، ترکیب منحصر به فرد ماهیت ظریف آنها، باعث شده تا این فرش ها به تمیزکاری مناسب و دقیق نیاز داشته باشند. این کار باعث می شود این فرش ها رنگ خود را حفظ نموده و مدت بیشتری عمر کنند.

 

 

تمیزکاری و شستشو فرش دستباف ابزاری است برای حفظ زیبایی آن که سبب می شود فرش تا مدت ها به همان حالت اولیه خود باقی بماند. همانند سایر اشیاء با ارزش و قیمتی خانه، مراقبت درست از فرش دستباف نیز سبب حفظ ظاهر آن و عمر طولانی تر می شود.

با این حال، بسیاری از قالی های دستباف از الیاف و رنگ های منحصر به فردی تشکیل شده اند که بسیاری از آنها از منابع طبیعی به دست می آیند. بنابراین، تمیز کاری حرفه ای فرش باید توسط یک تیم متخصص و معتبر صورت گیرد.

در واقع تمیزکارهای مجاز فرش دستباف ، به خوبی شایسته مراقبت از فرش های دستباف ظریف می باشند. علاوه بر این آنها از ابزارها، شوینده ها و شامپوهای مخصوص، به شیوه ای کارآمد بهره می برند.

این امر موجب کاهش مواد حساسیت زا شده و احتمال آسیب رسیدن به فرش را که معمولا در اثر آب و یا ابزارهای دیگر رخ می دهد، به حداقل می رساند.

 


برای حصول اطمینان از تمیزکاری مطمئن و امن فرش، به چند نکته باید توجه نمود:


1 - لکه زدایی فرش

لکه ها و چرک شدگی ها را می توان به سادگی و به صورت امن در خانه لکه زدایی نمود.شوینده را با آب گرم رقیق نموده و سپس به وسیله یک پارچه و یا اسفنج، فرش را لکه زدایی نمایید. البته لکه های بزرگ و یا شستشوی کامل فرش باید توسط افراد حرفه ای انجام شود

.

 2 - فرش های خود به صورت مرتب جاروبرقی بکشید.

مانند هر محصول بافته شده دیگری، فرش ها را نیز باید قبل از شستشو، جاروبرقی کشید. بهترین قالیشویی های حرفه ای می توانند این کار را برای شما انجام دهند. آنها به جاروبرقی های مناسبی مجهز هستند که ضمن حفظ کیفیت فرش، هرگونه مو، گرد و غبار، خاک و مواد حساسیت زا را از فرش می زدایند.


3 - افراد متخصص فرش شما را تمیز خواهند کرد.

پس از آن که فرش جاروبرقی کشیده شد، تمیز کنندهای حرفه ای فرش ، آنها را با صابون های ملایم برای شما می شویند.

اگرچه برخی دارندگان این فرش ها ممکن است بکوشند تا آنها را با شوینده های ملایم شستشو بدهند، اما بسیار مایلند که یک شرکت شسشوی معتبر و مجاز را بیابند تا شسشوی فرش ها را به آنها بسپارند.

این افراد متخصص می دانند که چگونه از بافت های ظریف مراقبت نمایند و فرش شما را در بهترین شرایط و به صورت کاملا تمیز به شما بازگردانند.


4 - فرش ها را به صورت کاملا مسطح پهن نمایید تا خشک شوند.

پس از شسشو فرش دستباف ، تمیزکننده های حرفه ای ، آن را پهن می کنند تا خشک شود. با حصول اطمینان از جریان هوای خشک از قالی، تمیزکننده های حرفه ای مطمئن می شوند که فرش به آرامی خشک شده و کیفیت الیاف آن حفظ می شوند . این امر سبب طولانی تر شدن عمر فرش می شود.


این یک نکته معمولی به نظر می رسد، اما بسیاری از افراد آن را فراموش می کنند . پیش از آنکه اقدام به شسشوی فرش خود نمایید، بررسی کنید که آیه برچسب و یا دستورالعمل خاصی دارد، و اگر داشت با دقت آن را بخوانید.

این دستورالعمل ها ممکن است نکاتی را درباره محافظت از فرش در هنگام شسشو در بر داشته باشند. این نکات می توانند برای تمیزکننده ها حرفه ای بسیار مفید باشند.


ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز