2410
2553
عنوان

طرز تهیه حلوا شیر با آرد گندم

1940 بازدید | 1 پست

دستور پخت حلوا شیر کشدار با شیر خشک و آرد گندم

حلوای شیر جزو حلواهای خوشمزه و خوش طعم است که درست کردن آن در منزل کار بسیار راحت و آسانی است. حلوا از جمله دسرهایی است که بسیار پرطرفدار است و ارزش غذایی بالایی دارد، به همین خاطر از حلوا در ماه رمضان سر سفره افطار بسیار استفاده می شود. حلوا شیر با آرد گندم از قدیمی ترین و سنتی ترین دسرهای کشورمان است که امروزه در انواع مختلف درست می شود. از جمله حلوا با آرد برنج، حلوا نارگیلی، حلوا هویج و حلوای شیر.

با اینکه درست کردن حلوا راحت و آسان است، اما اگر با آموزش طرز تهیه دسر ایرانی بارونک همراه باشید و ترفندهای مخصوص شیرینی پزی را بدانید، حلوای شما خوشمزه و عالی می شود. به هر حال اگر با طرز تهیه حلوای شیر آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه این حلوا را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده شیرینی پزی مجله اینترنتی بارونک، این حلوای خوشمزه و مجلسی را به صورت مرحله به مرحله در منزل درست کنید.

مواد لازم حلوای شیر
آرد ۲ لیوان
شکر یک و نیم لیوان
گلاب نصف لیوان
کره ۲۵ گرم
شیر ۲ لیوان
روغن نصف لیوان
زعفران دم کرده غلیظ یک چهارم لیوان

مراحل تهیه و پخت حلوای شیر

1. برای شروع، ابتدا شیر و شکر را در یک تابه گود یا قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا شکر کاملا در شیر حل شود.

2. بعد از اینکه شکر حل شد، گلاب و زعفران دم کرده را هم اضافه می کنیم وهم میزنیم. شربت آماده شده را کنار می گذاریم تا خنک شود.

3. در ادامه در یک تابه آرد را روی حرارت کم تفت می دهیم، در حدی که بوی خامی آرد گرفته شود. بعد روغن و کره را به آرد اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا کاملا مخلوط شود.

4. حالا شربت آماده شده را در چند مرحله به تابه آرد اضافه می کنیم و تند تند هم می زنیم تا حلوا به تابه نچسبد. گاهی تابه را تکان می دهیم تا حلوا وسط تابه جمع شود و نچسبد.

5. بعد از اینکه حلوا به روغن افتاد و آماده شد، حرارت را خاموش می کنیم و حلوا را در ظرف مورد نظر می ریزیم و با خلال پسته یا بادام تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این حلوا شیر خوشمزه لذت ببرید.


ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687