2703
2553
عنوان

مطالب به درد بخور و تجربیات شما از " بارداری ، زایمان و بعد از زایمان "

| مشاهده متن کامل بحث + 272917 بازدید | 562 پست
ای کاش در بارداری ام ..... خوشحالم که در دوران بارداری .....

http://www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=199720&PageNumber=1

جالبه یه سر بزنید
خدای خوبم ازت ممنونم بخاطر همسر مهربون و زحمتکشم و علیرضای خوشکل و ماه مامان
آر آر نازه

آدرس تاپیک : http://www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=461267&PageNumber=13

بچه ها خوردن نمک تو بارداری بزرگترین اشتباهه چون نمک تو دوران بارداری باعث میشه سلول های بدن آبو تو خودشون ذخیره کنند بنابراین خیلی باد می کنیدو چاقی کاذب پیدا می کنید و همچنین رنگ کردن مو تو ماه آخر باردای ایرادی نداره چون بچه دیگه کامل شده ولی باید سعی کنید بیش از حد رو سرتون نمونه چون حتی بوی رنگ چون شیمیاییه و کبد شما باید خون آلوده شده به این مواد شیمیایی رو تصفیه کنه.
خانوما تو دوران بارداری هم پوست و هم موها خیلی شفافو زیباتر از همیشه میشه علتشم اینه که تو این دوران سطح هورمون استروژن در بدن بالا میره و همین هورمون باعث زیباتر شدن و استحکام بیشتر موها میشه ولی برعکس بعد از بارداری بخصوص در یکی دو هفته اول پس از زایمان موها به شدت ریزش پیدا می کنه چون سطح این هورمونها به یکباره کاهش پیدا می کنه ولی جای نگرانی نیست چون بزودی به حالت نرمال برمی گرده.
خدای خوبم ازت ممنونم بخاطر همسر مهربون و زحمتکشم و علیرضای خوشکل و ماه مامان

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥 

من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود و حتی توی تعطیلی های عید هم هستن. 

بیا اینم لینکش ایشالا مشکلت حل میشه 💕🌷

فرانک دختر مهربون ، دوست عزیزمون اینجا رو معرفی کرده اما چون توضیحی نداده بود مجبور شدم پستش رو ویرایش کنم :


توصیه هایی در دوران بارداری


http://www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=362218&PageNumber=4


مطالب خوبی داره حتما سر بزنید ....
خدای خوبم ازت ممنونم بخاطر همسر مهربون و زحمتکشم و علیرضای خوشکل و ماه مامان
سارا مامان یه پسر ناز نازی



ورزش های تقویت کننده عضلات کف لگن ( Kegel exercise )
ورزش کگل یک سری ها نورهای ورزشی هستند که با هدف تقویت عضلات حمایت کننده مقعد و واژن در کف لگن عمل می کنند. این ورزش ها در کنترل بی اختیاری مدفوع و ادرار و تقویت عضلات اطراف واژن و جلوگیری از پرولاپس یا افتادگی رحم هم موثرند. مهمترین عضله ای که در این وزش ها تقویت می شود عضله به نام پوبوکوکسیژئوس ( pc ) است که این عضله u شکل است و از پشت قسمت قدامی لگن شروع شده و به سمت عقب لگن می رود و به استخوان دنبالچه ای در عقب لگن اتصال می یابد و در طول مسیر خود واژن در خانم ها و مقعد را در هر دو جنس حمایت می کند.
مزایای تقویت عضلات کف لگن
• جلوگیری از افتادگی رحم بخصوص به دنبال زایمان و نیز در زنان یائسه
• تسهیل امر زایمان و کاهش درد زایمان در زنان حامله
• کمک به رفع اختلالات جنسی در آقایان مثل انزال زودرس و کمر درد بعد انزال
• کمک به کاهش مواردی مثل بی اختیاری ادرار و مدفوع بخصوص پس از جراحی پروستات , زایمان و در دوران یائسگی یا شکستگی لگن
عضله پوبوکوکسیژئوس کجاست
برای یافتن این عضله کافی است در هنگام ادرار کردن سعی کنید جریان ادرار را متوقف کنید برای این امر لازم است که این عضله در کف لگن انقباض یابد و شما می توانید با لمس کف لگن آنرا و انقباض آنرا حس کنید.
ورزش های کگل
• ورزش های سیکل بلند :
1) عضله پوبوکوکسیژئوس ( pc ) را منقبض کنید و این انقباض را 10 ثانیه حفظ کنید.
2) عضله را از حالت انقباض خارج و به مدت 10 ثانیه شل کنید.
3) این سیکل را 15 مرتبه تکرار کنید . پس از پایان این امر 1 دقیقه عضلات را شل کنید و ورزش های سیکل کوتاه را انجام دهید.
• ورزش های سیکل کوتاه :
1) عضله pc را به مدت یک ثانیه منقبض و سریعا به مدت یک ثانیه شل کنید.
2) این سیکل های یک دقیقه ای انقباض و انبساط را 10 مرتبه تکرار کنید.
• در انجام ورزش های فوق به صورت عادی تنفس کنید و از انقباض عضلات شکم بپرهیزید . توجه به شل کردن مناسب عضلات کف لگن در کنار انقباض مناسب آنها اهمیت دارد ولازم است سیکل های منظم انقباض – انبساط صورت گیرد.
چه مقدار ورزش کنیم
لازم است روزانه هر دو نوع ورزش فوق انجام شود که زمان معادلی 10 دقیقه طول خواهد کشید. اثرات این ورزش ها را طی یک ماه بعد از شروع آن حس خواهید نمود.
خدای خوبم ازت ممنونم بخاطر همسر مهربون و زحمتکشم و علیرضای خوشکل و ماه مامان
2456
سارا مامان یه پسر ناز نازی


● بهترین ورزش ها برای شما
تمرینات قلبی عروقی
▪ پیاده روی:
یکی از بهترین تمرینات قلبی عروقی برای خانم های باردار، پیاده روی است که بدون فشار و تاثیرات سوء جانبی بر زانوها و قوزک پا سبب سالم ماندن شما می شود. همچنین این نکته که تقریبا در همه جا می توانید پیاده روی کنید و هیچ گونه تجهیزات خاصی به جز یک کفش مناسب نیاز ندارید و این نکته که در کل ۹ ماه بارداری، پیاده روی کاملا بدون خطر است آن را به ورزشی ایده آل بدل کرده است.
▪ شنا :
متخصصان زنان و زایمان و مربیان بدنسازی پس از بررسی موارد متعدد اعلام کرده اند که شنا کردن از بهترین و بی خطرترین ورزش ها برای خانم های باردار است. شنا به دلیل به حرکت درآمدن همه عضلات بزرگ (بازوها و پاها) ، داشتن فواید قلبی عروقی و این که به خانم های بارداری که در این دوران مقداری اضافه وزن هم داشته اند اجازه می دهد تا در آب احساس بی وزنی کنند، بسیار مناسب است.
▪ ایروبیک سبک (ورزش های هوازی) :
یکی از فواید کلاس های ایروبیک انجام حرکات مختلف سازگار با شرایط بدن است. اگر شما در کلاس های ویژه خانم های باردار شرکت کنید، می توانید با مادران آینده دیگر هم آشنا شده و اطمینان داشته باشید که همه حرکات این ورزش برای شما و نوزادتان خطری ندارد.
▪ حرکات موزون :
می توانید ضربان قلب تان را با انجام حرکات موزون با موسیقی دلخواه تان، در اتاق نشیمن خانه تان یا در کلاس های حرکات موزون افزایش دهید اما از انجام حرکات سریعی که در آن جست وخیز، پرش یا چرخش وجود دارد، خودداری کنید.
● با احتیاط انجام دهید
تمرینات انعطافی و استحکامی
▪ حرکات کششی ذهن و جسم (یوگا) :
این ورزش می تواند به سفت شدن ماهیچه ها کمک کرده و درصورت وجود هرگونه فشار روی مفاصل، شما را انعطاف پذیر نگاه دارد اما شما باید دستورات حرکات کششی ذهن و جسم را با چندبار در هفته با پیاده روی و شنا تکمیل کنید تا برای رسیدن به نتیجه بهتر مفید واقع شود.
▪ حرکات کششی:
حرکات کششی برای نرم کردن و شل کردن بدن در دوران بارداری بسیار مفید است و از وارد شدن فشار به ماهیچه ها جلوگیری می کند. به تمرینات قلبی عروقی خود حرکات کششی را نیز بیفزایید تا ورزش تان تکمیل شود اما مواظب باشید، زیاده روی نکنید.
▪ بدن سازی:
اگر در حال حاضر بدن سازی بخشی از تمرینات روزمره شماست، دلیلی برای توقف آن در دوران بارداری وجود ندارد، هرچند خانم های باردار باید میزان وزنه هایی که بلند می کنند را کاهش دهند (می توانید برای اطمینان خاطر از خوب تمرین کردن خود، این حرکات را با حداقل وزن ادامه دهید). در صورتی که احتیاط های لازم را انجام دهید و از تکنیک خوبی استفاده کنید (منظور حرکات آرام و کنترل شده است)، بدن سازی یکی از روش های عالی برای سفت کردن و کشش عضلات است.
خدای خوبم ازت ممنونم بخاطر همسر مهربون و زحمتکشم و علیرضای خوشکل و ماه مامان
سارا مامان یه پسر ناز نازی

ورزش بعد از زایمان :

طبیعی زایمان کردی یا سزارین شدی؟

اگر طبیعی زایمان کردی از 10 - 14 روز بعد از زایمان می تونی کگل رو شروع کنی و از 20 روز بعد از زایمان, ایروبیک و بدنساری
اما اگر سزارین شدی 6 هفته باید صبر کنی و بعد از کگل و پیاده روی شروع کنی و حدود 2 ماه بعد از زایمان بدنسازی و ایروبیک کار کنی
خدای خوبم ازت ممنونم بخاطر همسر مهربون و زحمتکشم و علیرضای خوشکل و ماه مامان
قبل از زایمان : در مورد من پیاده روی در روند زایمانم هیچ تاثیری نداشت. اثرات مصرف عرق کاسنی در پوست دخترم واقعا عالی بود.
زایمانم : طبیعی بود از نوع بی درد و واقعا عالی بود
بعد زایمان: در مورد بخیه هام هیچ مشکلی نداشتم. از اینکه به دخترم در کنار شیر خودم شیر خشک ندادم خیلی ناراحتم چون هم می تونست در وزن گیریش کمک کنه هم اگه یه وقت اتفاقی برام می افتاد که ازش دور می شدم گرسنه نمی موند...
http://www.ninisite.com/qa/subtopic.asp?qaSubTopicID=10

آیا خطرناک است اگر ...


آیا حمام آب داغ در بارداری مشکلی برای جنین ایجاد می کند؟

پاسخ دهنده: گروه کارشناسان و متخصصین نی نی سایت
سالهاست که حمام آب گرم برای شل شدن بیشتر عضلات، رفع گرفتگی های عضلانی و کوفتگی ها و نیز آرامش روحی خانمها توصیه می شود، اما در مورد آب داغ باید محتاط بود زیرا هنوز مشخص نیست چه اثری بر گردش خون جفت یا جنین می گذارد. گاهی آب داغ باعث کاهش فشار خون مادر و ضعف و بی حالی او نیز می شود. بنابراین بهتر است از آب داغ اجتنآب کنید و همیشه از قبل دمای آب را با آرنج یا ساعد امتحان کنید (این مناطق نسبت به دست یا پا به درجه حرارت حساس ترند).

آیا خطرناک است اگر در بارداری تاتو انجام دهم؟

پاسخ دهنده: گروه کارشناسان و متخصصین نی نی سایت
اگر عمل تاتو در شما استرس ایجاد نمی کند می توانید آن را انجام دهید .توجه داشته باشید که اضطراب می تواند یکی از دلایل زایمان زودرس باشد. نکته مهم این است که در طول بارداری پوست بدن کشیده است و باید توجه کنید بعد از زایمان که پوست به وضعیت طبیعی بر می گردد شکل تاتو هم تغییر خواهد کرد. به هر حال اگر مجبور به انجام ان هستید ،دقت کنید فردی که برایتان این کار را انجام می دهد از وسائل یک بار مصرف و استریل استفاده کند. در غیر این صورت امکان ابتلا به عفونت های مختلف از جمله هپاتیت B بالا می رود.

آیا خطرناک است اگر در دوران بارداری الکترولیز انجام دهم؟

پاسخ دهنده: گروه کارشناسان و متخصصین نی نی سایت
به دلیل تغییرات هورمونی در بارداری که موجب افزایش رشد موهای زائد در بعضی خانم ها می شود بسیاری از خانمها تمایل به انجام الکترولیز برای از بین بردن انها در این دوران دارند.
نشان داده شده است که الکترولیز سلامت جنین را به خطر نمی اندازد و می توان ان را در هر زمانی انجام داد. بعضی متخصصان معتقدندکه بهتر است الکترولیز روی سینه (به خصوص اطراف نوک سینه) در طول حاملگی انجام نشود به خصوص در دو تا سه هفته آخر بارداری و به خصوص در خانمی که قصد شیر دهی دارد. همچنین توصیه می شود در سه ماهه آخر الکترولیز بر روی شکم هم انجام نشود. هم سینه و هم شکم در بارداری حساس و تحریک پذیر هستند. ضمنا در سه ماه آخر تحریک شدن پوست شکم ممکن است لگد زدن های جنین را هم بیشتر کند. به خاطر داشته باشید در بسیاری از موارد ، پس از زایمان که مجددا تعادل هورمونی بدن برقرار شد موهای زائد هم خود به خود محو خواهند شد.

آیا ضربه به شکم در اوایل حاملگی برای سلامت جنین خطر ناک است؟

پاسخ دهنده: گروه کارشناسان و متخصصین نی نی سایت
این بستگی به این دارد که ضربه با چه شدتی وارد شده است.به هر حال لازمست توسط پزشک یا ما ما معاینه شوید. ممکن است علائم حیاتی جنین نرمال باقی مانده باشد اما علائمی مثل خون مردگی یا کبودی روی شکم می تواند نشانه ای از سقط در آینده باشد. استرس و اضطرابی که به مادر وارد می شود به تنهائی می تواند رشد و سلامت جنین را در همان زمان یا در آینده مختل کند.به طور کلی، در این مواقع همیشه بهتر است ازمشاوره پزشک یا ماما کمک گرفت.

آیا خطرناک است اگر در دوران بارداری از مواد موبر جهت از بین بردن موهای زائد استفاده کنم؟

پاسخ دهنده: گروه کارشناسان و متخصصین نی نی سایت
رشد موها در بارداری افزایش می یابد و معمولا شایعترین محل رشد موهای نا خواسته زیر بغل، پایین شکم، ساق پا، روی شکم و صورت است. مواد موبر (که ممکن است به صورت ژل، لوسیون یا اسپری باشند) با اثر بر لایه کراتینین و سست کردن آن موجب سست شدن تار مو و ریزش آن می شوند. در مورد بی خطر بودن این کرم ها در حاملگی مطالعات کمی انجام شده و هنوز توافق قطعی بر سر آن وجود ندارد. اما رعایت چند نکته می تواند کمک کننده باشد:
- همیشه پیش از مصرف، دستور العمل بروشور این محصولات را بخوانید.
- سعی کنید هیچگاه آنها را بر روی پوست آسیب دیده (خراشیده یا بریده شده) استفاده نکنید.
- اگر برای اولین بار محصولی را مصرف می کنید بهتر است ابتدا آن را بر منطقه کوچکی از بدن تست کنید تا از بروز واکنشهای حساسیت جلوگیری کرده باشید.

آیا استفاده از رنگ مو در حاملگی برای سلامت جنین خطرناک است؟

پاسخ دهنده: گروه کارشناسان و متخصصین نی نی سایت
هنوز پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد و ثابت نشده است که در انسان رنگ شیمیائی باعث اختلال در رشد جنین شود. تحقیقاتی که بر جنین حیوانات صورت گرفته نشان داده است که این رنگ ها می تواند موجب نقص های تکاملی در جنین شود، البته تمام آن حیوانات در معرض مقادیر زیاد مواد شیمیائی قرار داده شده بودند. توصیه می شود رنگ کردن با مواد شیمیائی تا پایان سه ماهه اول انجام نشود. در سایر مواقع می توانید برای اطمینان بیشتر از دستکش استفاده کنید و در ضمن تا حد امکان از حلال کمتری استفاده کنید. می توانید به جای رنگ کامل، مش یا های لایت کنید. بعضی ترجیح می دهند از رنگ های گیاهی استفاده کنند اما واقعیت این است که گاهی کمپانی ها به این رنگ ها هم مواد شیمیایی اضافه می کنند. البته حنا یک استثنا است. می توان گفت حنا تنها رنگی است که تقریبا هیچ خطری در بارداری ندارد.

آیا انجام رادیوگرافی در حاملگی خطرناک است؟

پاسخ دهنده: گروه کارشناسان و متخصصین نی نی سایت
این بستگی به نوع رادیوگرافی و میزان اشعه آن دارد. هر چه تعداد دفعات و میزان اشعه بیشتر باشد احتمال در خطر قرار گرفتن جنین بیشتر است.
در بعضی انواع رادیوگرافی ها مثل رادیوگرافی های دندان، مقدار اشعه آنقدر زیاد نیست که سلامت جنین را تهدید کند. در صورتیکه اشعه دریافتی بیشتر از 10 راد باشد، می تواند اختلالات یادگیری یا مشکلات چشمی برای جنین ایجاد کند. اما معمولا میزان اشعه در رادیوگرافی ها از 5 راد تجاوز نمی کند. به طور مثال زمانی که مادر رادیوگرافی دندان انجام می دهد حدود01/0 میلی راد به جنین می رسد.
در عکس های رادیولوژی قفسه سینه مادر، جنین 60میلی راد ، در رادیوگرافی شکم 290 میلی راد و در CT اسکن 800 میلی راد اشعه به جنین می رسد.
متخصصان توصیه می کنند به هر حال بهتر است خانم ها ی باردار از انجام رادیوگرافی های غیر ضروری پرهیز کنند. فراموش نکنید در روز انجام عکسبرداری حتما به تکنیسین مسئول یاد آوری کنید که باردار هستید.
چنانچه در محل کار در معرض اشعه هستید، از مسئول خود درخواست کنید که شرایط شما را در نظر بگیرد. پرسنل مراکز رادیولوژی معمولا تگ هایی دارند که به صورت دوره ای نشان می دهد در معرض چه میزان اشعه بوده اند. اگر به دلیل بیماری خاص مثلا کانسر در معرض رادیوتراپی بوده اید و بعد از دریافت اشعه متوجه شده اید باردارید، با انکولوژیست خود مشورت کنید تا اگر لازم است برایتان مشاوره ژنتیک یا سونوگرافی دقیق از تمام جزئیات جنین درخواست کنند.

آیا خطرناک است اگر در طول حاملگی از سیگارهای سبک استفاده کنم؟

پاسخ دهنده: گروه کارشناسان و متخصصین نی نی سایت
مادران باردار سیگاری که گمان می کنند سیگارهای سبک یا لایت خطری را متوجه جنین نمی کند در اشتباه هستند. واقعیت این است که حتی اگر روی پاکت سیگار هم مقدار نیکوتین آن کمتر درج شده باشد باز هم مقدار نیکوتینی که وارد بدن شما و نهایتا از طریق خون وارد بدن جنین می شود آسیب زننده است. در مورد سیگارهای لایت، فرد سیگاری موقع کشیدن این سیگارها به طور ناخودآگاه پک های بیشتر و عمیق تری می زند و عملا مواد سمی بیشتری وارد بدن خود می کند. در نهایت به همان اندازه سیگارهای معمولی نیکوتین، منو اکسید کربن و سایر مواد مضر برای سلامت جنین وارد بدن می شود. بنابر این باید به این مادران گفت که در اولین فرصت سیگار کشیدن را کنار بگذارند. تنها سیگار های بی خطر آنهائی هستند که پک زده نمی شوند!

آیا ارتباط خانم باردار با شخصی که واکسن زده خطرناک است؟

پاسخ دهنده: گروه کارشناسان و متخصصین نی نی سایت
بطور کلی برای رعایت احتیاط زیاد گفته می شود که اگر کسی (نوزاد، کودک یا بزرگسال) واکسن ویروسی زنده ضعیف شده مثل سرخجه را زده است، تا یک ماه با خانم حامله بطور مداوم و مستقیم تماس نداشته باشد. اما واقعیت این است که حتی در همین مقدار زیاد تماس هم هیچ موردی از ایجاد عارضه در بارداری دیده نشده است و این فقط یک توصیه حفاظتی است. اما برای ملاقات کوتاه مدت که به هر حال صورت گرفته و دیگر گذشته است، خود را نگران نکنید.

آیا استفاده از سونا و جکوزی در بارداری خطرناک است؟

پاسخ دهنده: گروه کارشناسان و متخصصین نی نی سایت
اکثر پزشکان این کار را توصیه نمی کنند و اعتقاد دارند که به دلیل بالا رفتن درجه حرارت بدن مادر، ممکن است گردش خون جفت و جنین مختل شود. بیشترین خطر این مسئله در دوازده هفته اول حاملگی است. ضمنا هر گونه افزایش دمای بدن در حاملگی موجب سرگیجه و خستگی در مادر می شود که به دنبال آن جنین هم در معرض خطر قرار می گیرد. به جای این کار بسیار بهتر است در استخر شنا کنید که علاوه بر بی خطر بودن ، مفید هم هست.

آیا قرار گرفتن در معرض استرس و نگرانی و اضطراب در بارداری خطرناک است؟

پاسخ دهنده: گروه کارشناسان و متخصصین نی نی سایت
نگرانی و اضطراب در حاملگی شایع است و یکی از دلایل آن تغییرات شدید هورمونها است. ضمنا تغییرات اساسی که در اثر باردار شدن در زندگی روزانه و عادی یک خانم به وجود می اید خود یکی از عوامل استرس زا است. نکته مهم این است که دوره های کوتاه مدت استرس خطری را متوجه جنین نمی کند اما استرس مزمن می تواند خطر مسمومیت حاملگی یا زایمان زودرس را افزایش دهد. بعضی محققان اعتقاد دارند استرس مداوم در مادر باردار موجب بیش فعال شدن کودک در آینده می شود. یکی از راهها ی موثر برای کاهش استرس، تمرینات ورزشی و آرامش بخش از جمله یوگا است.

آیا استفاده از گوشی تلفن همراه در بارداری خطرناک است؟

پاسخ دهنده: گروه کارشناسان و متخصصین نی نی سایت
مطالعات نشان داده اند که به خصوص در کوتاه مدت این کار خطری ندارد. با این حال توجه داشته باشید که استفاده از تلفن همراه مدت زمان کوتاهی است که رایج شده و فعلا نمی توان در مورد اثرات دراز مدت آن نظر داد. موبایل هم تقریبا به اندازه تلویزیون، مایکرو ویو و کامپیوتر، امواج الکترومغناطیسی از خود ساطع می کند و این امواج از نوع غیر یونیزه هستند نه یونیزان. (امواج غیر یونیزه تشعشعات کمتری ایجاد می کنند.)
متخصصان معتقدند با توجه به اینکه امواج غیر یونیزان در انتهای طیف امواج قرار می گیرند برای سلامت جنین خطرناک نیستند. با این حال بهتر است این توصیه ها را به کار ببندید:
- تا حد امکان دفعات کمتری از گوشی استفاده کنید.
- سعی کنید به جای مکالمه، پیام خود را با sms بفرستید
- تا جائیکه ممکن است زمان مکالماتتان را کوتاه کنید.
- اگر در منطقه ای که هستید انتن دهی خوب نیست مکان خود را تغییر دهید تا امواج به خوبی منتقل شوند.
- سعی کنید از handsfree بیشتر استفاده کنید چون در این صورت می توانید بیشتر از گوشی فاصله بگیرید .
- هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنید چون با این کار احتمال تصادف را بیشتر می کنید.
خدای خوبم ازت ممنونم بخاطر همسر مهربون و زحمتکشم و علیرضای خوشکل و ماه مامان
2714
وضعیت بریچ چیست؟

سونوگرافی جنین را در وضعیت بریچ نشان داده و دکترم می گوید جنین بسیار پائین و به پا قرار گرفته است. این وضعیت چرا ایجاد می شود و چه مسائلی را به دنبال خواهد داشت؟

پاسخ دهنده: گروه کارشناسان و متخصصین نی نی سایت
در وضعیت بریچ که در حدود 3 درصد موارد بارداریها را تشکیل می دهد، سر بر عکس حالت طبیعی در بالای رحم واقع می شود و تنه و یا پاها در پایین؛ و در موقع وضع حمل ابتدا تنه و یا پاها، و سپس سر خارج می شود. وضعیت ته، بیشتر در مادرانی دیده می شود که لگنشان تنگ است و یا جنین آنها زیاد بزرگ شده است. مادرانی که زایمانهای متعدد داشته و جدار شکم و رحمشان به همین علت متسع و شل شده است نیز ممکن است نوزادشان را با وضعیت پا به دنیا بیاورند، ولی اگر زایمانهای قبلی طبیعی بوده است این بار هم ممکن است به راحتی وضع حمل کنند. گاهی از اوقات که مادر دوقلو باردار است، یک و یا هر دو جنین به علت کوچکی جثه و یا زیادی آب داخل رحم به این وضعیت قرار می گیرند.
پیش بینی وضع حمل مادرانی که برای بار اول حامله شده اند و جنین آنان به وضعیت غیر طبیعی قرار گرفته است تا حدی مشکل است ولی آسانی و سختی زایمان ارتباط مستقیم با اندازه لگن مادر و وزن نوزاد دارد. در صورتی که لگن مادر به انداز? طبیعی و نوزاد داخل شکم از حد معمول بزرگتر نشده باشد زایمان راحت و بدون خطر خواهد بود، در غیراین صورت زایمان مشکل و طولانی می شود و یا منجر به عمل سزارین می گردد. کیفیت زایمان نوزادی که به وضعیت ته قرار گرفته است بر حسب این که با ته و یا با دو پا خارج شود تفاوت می کند، در هر حال برای جلوگیری از هرگونه خطر، زایمان بایستی با بیهوشی کامل و توسط پزشک متخصص زنان و زایمان انجام گیرد.
خدای خوبم ازت ممنونم بخاطر همسر مهربون و زحمتکشم و علیرضای خوشکل و ماه مامان
در طول زندگی چند بار می توان به روش سزارین زایمان کرد؟


پاسخ دهنده: گروه کارشناسان و متخصصین نی نی سایت
در گذشته اعتقاد بر این بود که خانمهائی که یک بار سزارین شده اند باید فرزندان بعدیشان را هم با این روش به دنیا بیاورند اما امروزه پزشکان بر این باور نیستند. در حال حاضر بعضی زایمانهای طبیعی در خانمهائی انجام می شود که زایمان قبلی شان سزارین بوده است. در صورتیکه دلیل محکمی برای سزارین مجدد وجود داشته باشد، مثل بعضی دلایل جراحی، سن، وضعیت سلامت مادر و جنین و یا سایر دلایل، محدودیتی برای دفعات متعدد سزارین وجود ندارد. مشورت با ماما یا پزشک معالج همیشه می تواند یک راهنمای خوب برای انتخاب بهتر باشد.
خدای خوبم ازت ممنونم بخاطر همسر مهربون و زحمتکشم و علیرضای خوشکل و ماه مامان
عمل سزارین چگونه انجام می شود؟


پاسخ دهنده: گروه کارشناسان و متخصصین نی نی سایت
پزشک روی شکم و رحم یک برش ایجاد کرده و نوزاد را از این طریق خارج می کند. امروزه بسیاری از سزارین ها با بیحسی نخاعی یا اپی دورال انجام می شوند. بنابراین مادر هوشیار است و می تواند مراحل مختلف سزارین را ببیند. همچنین داخل مثانه سوند ادراری گذاشته می شود و از بازو رگ گیری می شود تا در صورت نیاز مایعات یا دارو از راه ورید به او تزریق شود. جراح متخصص زنان و زایمان ابتدا یک برش افقی سطحی بر روی پوست شکم (پائین شکم) و سپس یک برش عمقی بر روی رحم می دهد و ظرف چند دقیقه جنین را خارج می کند. بعد از این مرحله، حدود نیم ساعت زمان لازم است تا جفت خارج شود و بعد لایه های بریده شده یکی یکی بخیه می شود تا به حالت اول در آید.
خدای خوبم ازت ممنونم بخاطر همسر مهربون و زحمتکشم و علیرضای خوشکل و ماه مامان
زایمان طبیعی چند مرحله دارد و چقدر طول می کشد؟


پاسخ دهنده: گروه کارشناسان و متخصصین نی نی سایت
• مرحله اول از دردهای زایمان تا باز شدن کامل دهانه رحم است که در خانمهایی که برای اولین بار زایمان می کنند 8 تا 12 ساعت و در چندزاها 5 تا 8 ساعت طول می کشد.
• مرحله دوم خارج شدن جنین از دهانه رحمی است که کاملا باز شده و در زایمان اول بطور متوسط 50 دقیقه و در چندزاها بطور متوسط 20 دقیقه طول می کشد.
• مرحله سوم خارج شدن جفت است که در تمام خانمها بطور متوسط 5 تا 15 دقیقه طول می کشد.
خدای خوبم ازت ممنونم بخاطر همسر مهربون و زحمتکشم و علیرضای خوشکل و ماه مامان
بی حسی اپی دورال چگونه انجام می شود؟


پاسخ دهنده: گروه کارشناسان و متخصصین نی نی سایت
بی حسی اپی دورال یک روش زایمان بی درد است. این بی حسی از طریق یک کاتتر بین دو مهره در پائین ترین قسمت کمر داده می شود.نوک کاتتر وارد فضای اپی دورال می شود که از غشاهای اطراف طناب نخاع تشکیل شده است. انتهای دیگر به شانه بسته می شود. بنابراین مقادیر بعدی دارو می توانند تجویز شوند. این نوع بی حسی اعصاب را از کمر به پائین تحت تاثیر قرار می دهد که شامل اعصاب رحمی نیز می باشد. در حین بی حسی مایعات وریدی تزریق می شود و ضربان قلب جنین کنترل می گردد.
خدای خوبم ازت ممنونم بخاطر همسر مهربون و زحمتکشم و علیرضای خوشکل و ماه مامان
چه می توانم بکنم تا هنگام زایمان طبیعی به اپیزیوتومی کمتر نیاز داشته باشم؟


پاسخ دهنده: گروه کارشناسان و متخصصین نی نی سایت
اپیزیوتومی برشی است که در فاز دوم زایمان در اطراف واژن و پرینه داده می شود تا خروج جنین راحت تر صورت بگیرد و معمولا زمانی انجام می شود که پیشرفت زایمان کند شده باشد. معمولا در زایمان اول بیشتر انجام می شود.
ماساژ ملایم روزانه پرینه از هفته 34 به بعد می تواند قابلیت ارتجاع عضلات این ناحیه را بیشتر کند. برای این کار کمی کرم ویتامینE را به نوک انگشتان خود بمالید و انگشتانتان را حدود سه سانتیمتر داخل واژن قرار دهید و به آرامی به طرف پائین و دیواره های اطراف فشار وارد کنید تا جائیکه کمی احساس سوزش یا خارش کنید .تا دو دقیقه ادامه دهید. سپس این کار را به طرف پائین ادامه دهید و بعد مجددا به عقب برگردید و این کار را سه دقیقه انجام دهید. حوالی زمان زایمان هم می توانید همین کار را همراه با کمپرس گرم انجام دهید تا عضلات وژن هر چه بیشتر شل شوند.
خدای خوبم ازت ممنونم بخاطر همسر مهربون و زحمتکشم و علیرضای خوشکل و ماه مامان
در دوران بارداری به نوشیدن چه میزان آب نیاز دارم؟


پاسخ دهنده: گروه کارشناسان و متخصصین نی نی سایت
شما باید روزی شش تا هشت لیوان مایعات بنوشید. بهتر است این مایعات کالری یا کافئین زیاد نداشته باشد. کافئین در قهوه، کولاها و چای وجود دارد و موجب می شود تکرر ادرار پیدا کنید و مایع بیشتری از دست بدهید. اگر آب ساده را دوست ندارید می توانید به آن چند قطره آب لیمو (ترش یا شیرین) اضافه کنید. به یاد داشته باشید در مسافرت های هوائی بدن آب بیشتری از دست می دهد چون رطوبت داخل کابین هواپیما کم است. ضمنا مسافرت به مناطقی که هوای گرم یا مرطوب دارند باعث تعریق بیشتر و کم آب شدن بدن می شود..
اگر بدن شما کم آب شود، دهانتان خشک و رنگ ادرار زرد تیره خواهد شد.
سعی کنید که همیشه یک بطری آب به همراه داشته باشید. این کار علاوه بر پیشگیری از کم آبی باعث می شود سرعت گردش خون بدنتان بیشتر شود و مواد معدنی مورد نیاز جنین، سریعتر به او برسد. همچنین از یبوست یا عفونت ادراری که در حاملگی شایعند جلوگیری می کند.
خدای خوبم ازت ممنونم بخاطر همسر مهربون و زحمتکشم و علیرضای خوشکل و ماه مامان
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687