2733
2734
عنوان

سوال+مسخره نکنید

312 بازدید | 23 پست

اگه تو ایام محرم نطفه ای بسته بشه گناه داره؟مثلا باید اقدام رو قطع کنیم تو این ایام..یا نه گناه نداره


رابطه رو نمیگماا..بستن نطفه ؟؟

همونطور با بقیه رفتار کنید که دلتون میخواد با خودتون رفتار شه، هممون تو یه متر قبر میخوابیم


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2728

نه هیچ جا همچین چیزی گفته نشده خیالتون راحت فقط چندشب خاصه

مثل شب عیدقربان شب اول و وسط و آخر ماه که همونا هم مکروهن یعنی اگه انجام ندی بهتره ولی انجامم بشه گناهی نداره  اگه  سرچ کنی می بینی

2738

نه گناهی نداره.

سخت است فهماندن نکته ای به کسی که منافعش در نفهمیدن است.......دیندار آن است که در کشاکش بلا دیندار بماند وگرنه در هنگام راحت و فراغت و صلح و سلم چه بسیارند اهل دین، آنجا که شرط دینداری جز نمازی غراب وار و روزی چند گرسنگی و تشنگی و طوافی چند برگرد خانه ای سنگی نباشد....

فکر نمی‌کنم ولی اگر اعتقاد داری برو از یه مرجع‌تقلید بپرس

ای آن که دیگر ندارمت بدان که همچنان از اعماق وجود دوستت دارم ؛ بدان هرگز توان تکرار خاطرات مشترکمان با شخص دیگری را ندارم؛ من بعد از تو هیچ وقت نخواستم گذرم به کافه‌های فردوسی بخوره؛ بعد از تو همیشه با بغض از میدان کاج رد شدم؛ وقتی بعد از  تو رفتم شمال برای اولین‌بار دیگه از نگاه کردن به دریا لذت نبردم؛ دیگه توی تراسی که با هم هزارتا عکس داشتیم پام رو نذاشتم و حس می‌کردم اون خونه‌ای که با ذوق چیده بودیم برام قفسه ولی هنوز همه چیز سرجاشه چون بعد از تو هیچکس سلیقه‌اش مثل تو نشد .دلم خیلی برات تنگ شده برای دیدن صورت قشنگت که نمیدونم خاک سرد و بی‌رحم باهاش چکار کرده؟دلم خیلی برای لمس دست‌های گرمی که زیر خاک سرده تنگ شده.روزهای آخر بابت خیلی چیزها دلگیر بودم و نشد بیام پیشت و برای آخرین بار باهات وداع کنم چون باور نداشتم تو میری و فکر می‌کردم مثل همیشه میای و همه چیز رو از دلم در میاری...چون نشد خداحافظی کنیم داغ دلم هرروز تازه‌تر از قبل میشه حتی تو روز خاکسپاری نشد جمعیت رو کنار بزنم و بیام از ته دل گریه کنم و جیغ بزنم تا کمی سبک بشم و بغصم توی گلوم خفه شد آخه خیلی سخته که حتی نتونی اونقدری که دلت میخواد برای عزیز از دست رفته‌ات گریه کنی تا خالی بشی‌.کاش حداقل به خوابم بیای عزیزان لطفاً ازم نپرسید امضا در مورد چه‌کسی هست. ممنونم

بابا امام حسین از خودمونه! 

تو محرم همون حجاب رو رعایت کنیم با نامحرم تعامل کمتر داشته باشیم کافیه! نماز اول وقتم هست! 

اینایی ک امام حسین و کلا خدا روش حساسن ول کردیم.. چسبیدیم ب خرید و نطفه!؟! 

تمسخر نیستا تلنگره

سوال
با توجه به اینکه زمان انعقاد نطفه در تکوین شخصیت و سرنوشت فرزند اثر دارد ، و یکی از مسایلی که در خصوص فرزند باید مد نظر قرار گیرد ، زمان مناسب برای انعقاد نطقه است ، و با توجه به اینکه ماه های محرم و صفر ، ماههای حزن و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و شادی دشمنان آن بزرگواران (لعنت الله علیهم اجمعین) است ، آیا این دو ماه برای انعقاد نطقه مناسب است یا بهتر است این مسأله را به تأخیر انداخت؟

جواب

باسلام و عرض ادب
از جهت اخلاقی، انعقاد نطفه در ماه محرم و صفر هیچ گونه نهی ای صورت نگرفته، از این رو از جهت اخلاقی هم هیچ منعی ندارد. منتها رعایت شود که در اول و وسط و آخر ماه، به جهت نهی در روایات، از این کار اجتناب شود و در سایر ایام این ماه، انقعاد نطفه عیبی ندارد.
البته در روایات به استحباب مطلق عمل جماع به غیر از ایام خاص، اشاره شده است که نشان دهنده ی وجه یِ عبادیِ این عمل می باشد زیرا که مقدمه ای برای تولید نسل و اطاعت امر الهی است.
اما از آن جهت که در این عمل، نوعی التذاذ مادی و نفسانی هم هست و در ایام محرم، روح عزا با التذاد مادی منافات دارد، پسندیده است که در روز عاشورا، حداقل این کار صورت نگیرد ولی در غیر ایام از این ماه هیچ گونه نهی یا اثر وضعی خاصی ذکر نشده و مشکلی ندارد.

برگرفته از انجمن گفتگوی دینی

2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز