2733
2734
عنوان

قانون جذب توهم و کلاه برداریست

1277 بازدید | 68 پست

"" به کارگردانی درو هریوت بر اساس کتاب راز نوشتۀ راندا برن ساخته شده است. تمام فیلم از مفهومی به نام قانون جذب (law of attraction) و جادوی فکر مثبت حرف می‌زند. فکر نمی‌کنم در تمام تاریخ سینما بتوانید کارگردان دیگری را بیابید که اینطور ماهرانه یک مفهوم شبه مذهبی (که البته ریشه‌های آن به قرن‌های قبل برمی‌گردد و مفاهیم درستی هم در آن یافت می‌شود) را تغییر دهد، سپس آن را به مفاهیم کیهانی-فیزیکی و کوانتم پیوند بزند. انرژی مثبت و کائنات را ترکیب کند و در نهایت راز و افکار مثبت را به عنوان راهی برای خوشبخت و پولدار شدن معرفی کند.

کمی باورش سخت است که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در قرن 21 میلادی اینطور مجذوب هشتاد دقیقه دروغ، تصاویر سطحی و استدلال‌های بی‌سروته شوند و چنین ایده‌ای در مقیاس جهانی فراگیر شود. اما راز این جذابیت جهانی چیست؟

بسیار ساده! عوام فریبی در حرفه‌ای ترین و بالاترین سطح ممکن! فیلمی که اهداف تجاری پشت آن بر خیلی‌ها پوشیده است. کافی است تصور کنید افرادی با ترویج این ایده چه درآمدهای نجومی کسب کرده‌اند. اما اجازه بدهید ابتدا مختصری به فیلم راز و ساختار آن بپردازم تا در ادامه به طور مفصل قانون جذب و جادوی فکر مثبت را بررسی کنم.



شروع فیلم با آه و ناله‌های زنی بیچاره و از همه‌جا رانده شده، شروع می‌شود. خیلی راحت بدون اتلاف حتی یک دقیقه وقت اضافی همان ابتدا سطحی‌ترین احساسات شما را با تصاویر ناگوار و تکان‌دهنده، به بازی می‌گیرد! سپس وارد فاز دوم عوام فریبی شده و دست به دامن افلاطون، شکسپیر، نیوتون، انیشتین و بسیاری بزرگان تاریخ می‌شود؛ با این ادعا که این راز را تمام آن‌ها فهمیده بودند. حال آنکه تنها سندی که از این بزرگان به ما نشان می‌دهد صرفاً تصاویر چهرۀ آنهاست. چیزی شبیه این استدلال که "" و جالب اینجاست که تمام بزرگانی هم که این راز بزرگ را فهمیده بودند، اکنون مرده‌اند و هیچ مورد زنده‌ای در دست نیست و ما تنها مجبوریم دست به دامن عکس‌هایشان شویم.

جالب‌تر از آن اینکه جناب شکسپیر در هیچ کدام از نوشته‌هایش به این راز عظیم اشاره‌ای نکرده است. این راز سر به مهر در سینه‌اش حفظ شده بوده و حالا راندا برن آن را کشف کرده است.


و اما این فیلم فاخر به اینها تنها بسنده نمی‌کند و یواش یواش دست به دامن فیزیک، متافیزیک، کائنات و مفاهیمی می‌شود که به یکباره و یکجا لرزه بر اندام مخاطبان بیفکند. و البته که متاسفانه! متاسفانه و باز متاسفانه باید بگویم که لرزه می‌اندازد. خلاصه آن که سراسر فیلم پر از استدلال‌ها و برهان‌های بی‌اساس و ضد و نقیض است و پرداختن به آن کار این مقاله نیست.


اما یکی از این موارد چنان خنده دار است که دلم نمی‌آید از آن بگذرم. در بخشی از فیلم شما می‌بینید که مردی که در یک خانۀ ویلایی با تمام امکانات زندگی می‌کند. سپس پسر کوچک مرد به سراغ جعبه‌ای می‌رود که مرد معتقد است تمام  تصورات و تصاویر ذهنی‌ افکار مثبت او در آن جعبه وجود دارد. مرد سال‌ها با آن تصورات زندگی می‌کرده است. سپس در جعبه را باز می‌کند و ناگهان شگفت‌زده می‌شود. تصویر همین خانه‌ای که اکنون در آن زندگی می‌کند را می‌بیند و می‌فهمد این همان خانه‌ای است که در تصورش وجود داشته است.

حال سوال اساسی من این است که اگر طبق راز یک تصویر ذهنی آنچنان قوی و محکم در ذهن کاراکتر مرد وجود داشته که اکنون به آن رسیده است، پس چطور این تصویر مهم را فراموش کرده است که حال این چنین از دیدنش شگفت زده می‌شود؟ در تمام فیلم ردی از همین استدلالات بی‌اساس و بی‌منطق دیده می‌شود.

من این مطالب رو نخوندم چون هم طولانی بود هم از عنوانت معلوم بود راجب چیه

قانون جذب وجود داره نمیدونم کجاش غیرقابل درک هستش که میگید دروغه!

حداقل من یکی به شخصه خودم تجربه کردم تاحالا یه سری چیزا جذب کردم با منطق منم جور درمیاد

اینستام:                           مطالب آموزشی زیادی اونجا پست کردم میتونید استفاده کنید    من یه قانون جذبی ام.  زندگیم تو مشتمه   قانون زندگی، قانون باورهاست. بزرگان زاده نمیشوند ساخته میشوند💎                               کیمیا برای من به معنای الماسه💎کیمیا یعنی نایاب... یعنی چیزی که دست یافتنی نیست و سخت بدست میاد...باید براش تلاش کرد... خب چیزی هم که سخت بدست بیاد و کمیاب باشه؛ قطعا گرانبهاست!   پس خودمو همیشه تشبیه به یک الماس کردم و تمامه سعی ام اینه که الماس درون وجودمو بیشتر و بیشتر کشف کنم...  این گوهر رو خدا تو وجود همه ما کاشته... پس قدر گوهر زندگیتو بدون دوسته من...


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2731

فيلم راز رو خيليا ميگن مشكل داره توش 

ولي خوده قانون جذب كه اشتباه نيس!!!

اصلا اسمشو نگيم قانون جذب 

مثبت انديشي بگيم بهتره كه حتي تو احاديث و أشعار و همه اينا اومده 

2738
هرچی رو که بهش فکر کنی و روش انرژی بزاری به طرفت کشیده میشه. این دروغ نیست. شاید خوشایند شما نیست ای ...


مثلا قبول یا قبول نکردن این مطلب چه منفعتی برای من داره که خوشایند من نباشه !


دست بردارید از خرافاتی که کوچکترین تایید علمی ندارن !

ترجیح میدم به جای درخواست از کائنات از خدایی درخواست کنم که مالک تمام کائناته

عزیزی که نوشتی اگه مخالفمی ریپلای نکن، بیزحمت اینم بگو اگر مخالفتم دقیقا چیکارت کنم بزرگوار؟😀😀😀😀 اون چیزی که شما مینویسی و کسی ریپلایت نمیکنه چیزیه که توی دفترچه خاطرات داخل میز دراورت نوشتی نه توی بخش "تبادل نظر" یه سایت عمومی😛
شانسی و اتفاقی بوده عزیزم !


به هیچ عنوان اتفاقی نبوده

من اتفاقا معتقدم شانس اصلا وجود نداره

شانس تلقین و تفکر ماست 

شما اول یکم مطالعه کن بعد اطلاعات غلط رو به اشتراک بذار

من خودم چندین مرتبه فیلم راز رو دیدم چندین بار از روش نوت برداری کردم اوناییم که نتیجه نگرفتن یا مشکل از خودش بودن یا مشکل از کسی بوده که بهش اموزش میداده حداقل من یکی خودم تو این مورد خوش اقبال بودم چون استادم یکی از بهتریناس و از اول وارد کانال ایشون شدم فقط

اینستام:                           مطالب آموزشی زیادی اونجا پست کردم میتونید استفاده کنید    من یه قانون جذبی ام.  زندگیم تو مشتمه   قانون زندگی، قانون باورهاست. بزرگان زاده نمیشوند ساخته میشوند💎                               کیمیا برای من به معنای الماسه💎کیمیا یعنی نایاب... یعنی چیزی که دست یافتنی نیست و سخت بدست میاد...باید براش تلاش کرد... خب چیزی هم که سخت بدست بیاد و کمیاب باشه؛ قطعا گرانبهاست!   پس خودمو همیشه تشبیه به یک الماس کردم و تمامه سعی ام اینه که الماس درون وجودمو بیشتر و بیشتر کشف کنم...  این گوهر رو خدا تو وجود همه ما کاشته... پس قدر گوهر زندگیتو بدون دوسته من...
2706
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز