2703
2553


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2720

بله عزیزم   ب این  میگن  اعصاب سیاتیک  

مادر منم  اینجوره اصلا  نباید عصبی بشی  یا کار زیاد کنی  تا بدنت درد بگیره  

اگه بری  دکتررهم  ازت نوار عصبی میگیرن  ویه مشت  قرص 

تا متونی عصبی  نشوووووو

فقط حیدر امیرالمومنین است
2714

درد عصب سياتيك يكي از شايع‌ترين دردهايي است كه بيشتر انسان‌ها حداقل يك‌بار آن را در زندگي خود تجربه كرده‌اند. اين عصب كه در طب سنتي ايران با نام «عرق النساء» از آن ياد مي‌شود در حقيقت ضخيم‌ترين و بلندترين عصبي است كه در بدن وجود دارد. ريشه اين عصب در استخوان خاجي و 3 مهره انتهايي ستون فقرات قرار دارد و ادامه آن به سمت پاها كشيده مي‌شود.يكي از رايج‌ترين دلايلي كه موجب بروز درد عصب سياتيك مي‌شود فشارهايي است كه به‌دليل جابه‌جايي ديسك يا تغيير حالت آن به اين عصب وارد شده و موجب دردناك شدن آن مي‌‌شود. در حقيقت اگر ديسك دفرمه شده و با تغيير حالت‌هايي كه به دلايل مختلف در بدن به‌وجود مي‌آيد كوچك‌ترين فشاري به عصب سياتيك وارد كند، اين عصب را تحريك كرده و موجب متورم شدن آن و در نهايت دردناك شدن آن مي‌شود.

سياتيك با استرس تشديد مي‌شود؟

افرادي كه مبتلا به سياتيك هستند به اين معنا كه چه به دلايل ذكر شده از قبيل جابه‌جايي ديسك، تجمع رسوبات در اطراف مهره‌ها يا جابه‌جايي لگن دچار سياتيك هستند و چه افرادي كه اين بيماري را به‌صورت ارثي در بدن دارند با داشتن استرس، اضطراب، شوك و عصبانيت كه منجر به انقباض عضلات بدن مي‌شود، به دردهاي سياتيك مبتلا مي‌شوند. شنيدن خبر بد توسط اين افراد موجب افزايش درد در اعصاب آنها به‌ويژه عصب سياتيك‌شان مي‌شود.


 توجه به اين نكته بسيار اهميت دارد كه تمامي اين فشارها و تنش‌هاي عصبي موجب بروز انقباض‌هاي عضلاني در بدن شده و در نهايت منجر به تنگ شدن مجاري ريشه‌هاي عصبي مي‌شود. اين تنگي مجاري به اعصاب به‌ويژه عصب سياتيك فشار وارد كرده و منجر به افزايش درد يا شروع درد در بيماران مستعد به دردهاي سياتيكي مي‌شود؛ به همين دليل است كه در شرايط بحراني و استرس‌زا بسياري از افرادي كه مستعد ابتلا به سياتيك هستند دچار اسپاسم‌ها و انقباض‌هاي عضلاني شده و بدن‌شان دردناك مي‌شود

  اگر سياتيك داريد ماست نخوريد

در طب سنتي توصيه‌هاي كاربردي زيادي براي پيشگيري از عود كردن دردهاي عصب سياتيك به افراد مبتلا به سياتيك شده است.

  •  درمانگران طب سنتي انجام حركت‌هاي ورزشي ملايم و پياده روي صبحگاهي يا عصرگاهي مستمر را در بهبود علائم حملات سياتيك بسيار موثر مي‌دانند و معتقدند ورزش‌هاي نرم و ملايم به مرور مانع از گرفتگي و درد اين عصب مي‌شود.
  •  براساس متون كهن طب سنتي، مصرف ماست و دوغ به همراه غذاها و موادغذايي كه در آنها گوشت قرمز يا سفيد مصرف شده، اكيدا توصيه نمي‌شود و بيماران مبتلا به سياتيك بايد از مصرف ماست يا دوغ به همراه اين غذاها پرهيز كنند.
  •  اين افراد بهتر است در وعده‌هاي غذايي خود به‌ويژه وعده صبحانه يا ميان وعده‌هاي صبح و عصر از شيره انگور و مغزگردو استفاده كنند؛ اين مواد تاثير زيادي در بهبود سياتيك و پيشگيري از دردناك شدن آن دارد.
 اگر سياتيك داريد ماست نخوريد در طب سنتي توصيه‌هاي كاربردي زيادي براي پيشگيري از عود كردن در ...

عزیزم ممنون بابت مطالبت ولی من فکر نکنم سیاتگم باشه فعلا چون سیاتیگ پشت پا درد میگیره ولی پای من جلوی رونمه

عزیزم ممنون بابت مطالبت ولی من فکر نکنم سیاتگم باشه فعلا چون سیاتیگ پشت پا درد میگیره ولی پای من جلو ...


سیاتیک چیست؟
سیاتیک به کمر دردی می گویند که توسط عصب سیاتیک ایجاد شده باشد. در منطقه ‌ای در بخش تحتانی کمر رشته‌ های عصبی انتهای نخاعی کنار هم قرار گرفته و عصب سیاتیک را تشکیل می ‌دهند. در نتیجه آسیب یا فشار بر روی عصب سیاتیک در پایین کمردردی حس می شود که تا باسن، ران و پاها گسترش می یابد. تا 90٪ از افراد بدون جراحی بهبود می یابند.

علایم سیاتیک
شایع ترین علامت سیاتیک درد در ناحیه پایین کمر است که از طریق ران و اطراف ران  و یکی از پاها گسترش می یابد. درد معمولا فقط یک پا را تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است موقع نشستن، سرفه کردن یا عطسه بدتر شود. همچنین ممکن است پا بی حس، ضعیف یا سوزش داشته باشد. علایم سیاتیک معمولا ناگهانی ظاهر شده و روزها یا هفته ها ادامه می یابدد

2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز