2726


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2728
ندارم تموم کردم 

 

مایه پنیر: ¾ فنجان

آب: ¾ فنجان

شیر کامل و پرچرب: ۴ فنجان

سرکه: ۳ قاشق چایخوری (به جای سرکه می‌توانید از ¼ فنجان جوهر لیمو استفاده کنید)

آب برای رقیق کردن سرکه: مقداری

برای درست کردن پنیر پیتزا کش‌دار خانگی ابتدا شیر را به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید. دمای جوشاندن شیر بین ۶۰ تا ۷۰ درجه باشد. سرکه یا جوهر لیمو را در کمی آب حل کنید و بعد از ۳۰ دقیقه به شیر اضافه کنید. ۳۰ دقیقه دیگر شیر را بجوشانید. در اواسط این مرحله مایه پنیر را هم در ¾ فنجان آب حل کنید و به شیر اضافه کنید.  قابلمه را روی حرارت ملایم گاز مرتب هم بزنید. بعد از این ۳۰ دقیقه به مدت ۱۵ دقیقه دیگر بدون هم زدن قابلمه روی حرارت ملایم نگه دارید تا شیر سفت یا بسته شود یا به اصطلاح «دَلَمه» ببندد. حالا با یک چاقوی تیز دلمه‌ها را در اندازه‌های کوچک ببرید.

کف قابلمه حاوی شیر دلمه بسته را در یک ظرف پر از آب سرد قرار دهید تا سرد شود. یک بار دیگر قابلمه  شیر سفت شده را روی حرارت بگذارید و شیر دلمه بسته به دمای جوش ۱۰۰ درجه برسد، شیر را مرتب و به آرامی هم بزنید. به مدت ۲۰ دقیقه شیر را روی حرارت نگهدارید. نکته: زمان قرار دادن شیر سفت شده روی حرارت نباید بیشتر از ۲۰ دقیقه باشد چون پنیر پیتزا کش‌دار خانگی حالت کش‌دار خودش را از دست می دهد.

حالا تکه‌های پنیر را در اندازه‌های بزرگ ببرید و داخل صافی یا پارچه تنظیف بگذارید تا آب اضافی پنیر گرفته شود. وقتی که آب پنیر به طور کامل گرفته شد و پنیر خشک شد پنیر را به صورت نوارهای باریک ببرید یا با رنده درشت رنده کنید. رنده‌های پنیر را در مایکروفر بگذارید تا شروع به ذوب شدن کنند. حالا پنیر ذوب شده را را ورز دهید و به صورت توپ‌های کوچک درآورید. توپ‌های کوچک پنیر پیتزا موزارلا را در آب نمک سرد بگذارید. این پنیر را می‌توانید برای مدت کوتاهی و به مدت چند روز و نه بیشتر فریز کنید و در دفعات بعد استفاده کنید. پنیر پیتزا کش‌دار خانگی یا همان موزارلا را به صورت سرد با نان و گوجه و ریحان یا به صورت رنده شده در انواع سوپ، لازانیا، پیراشکی یا هر غذایی که نیاز به پنیر دارد هم می‌توانید میل کنید.

 

ارسال نظر شما
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز