2733
2734

مرغ شکم پر یکی از غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که در تمام نقاط کشور جزو غذاهای معروف و پرطرفدار می باشد. مرغ شکم پر را می توان با مواد و روش های مختلف طبخ کرد. برای مثال می توانید آن را در فر درست کنید و هم بدون فر در قابلمه و یا در دیگ و یا مایکروفر که در هر حالت اگر به روش اصولی و صحیح طبخ شود، خوشمزه می شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه مرغ شکم پر آشنایی ندارید، ما در این آموزش بارونک، مواد لازم و طرز تهیه آن را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این مرغ شکم پر خوشمزه و مجلسی را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.
مواد لازم مرغ شکم پر
مرغ درسته 1 عدد
نمک 1 پیمانه
کاغذ آلومینیومی به میزان لازم
آب لیمو ترش نصف فنجان
زعفران دم کرده
مواد لازم داخل شکم مرغ
گردو 2 قاشق غذاخوری
گشنیز خرد شده 2 قاشق غذاخوری
رب انار ۳ قاشق غذاخوری
پیاز داغ 2 قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای خلالی شده 1 عدد
مراحل تهیه و پخت مرغ شکم پر

1. برای شروع، ابتدا مرغ را بدون اینکه پوستش را بگیریم، خوب می شوییم و داخل آن را تمیز می کنیم. مخصوصا داخل ستون فقرات را کامل تمیز می کنیم تا مرغ بعد از پخت، بوی نامطبوعی نداشته باشد.

2. سپس آب لیمو، زعفران، نمک، فلفل و آویشن را با هم مخلوط می کنیم و روی مرغ می ریزیم تا مرغ ما طعم دار شود. مرغ را حدود یک ساعتی کنار می گذاریم تا طعم ادویه ها را بگیرد و حسابی مزه دار شود.

3. بعد از یک ساعت، در یک ظرف پیاز داغ، گردو، گشنیز، فلفل دلمه ای و رب انار را مخلوط می کنیم و داخل شکم مرغ می ریزیم و بعد شکمش را می دوزیم و پاهای مرغ را هم با یک تکه نخ به هم می بندیم تا موقع پخت باز نشود.

4. حالا مرغ را داخل فویل یا کاغذ آلمینیومی می پیچیم. به طوری که فویل تمام قسمت های مرغ را بپوشاند. سپس یک قابلمه مناسب برمی داریم و کف آن نصف پیمانه نمک می ریزیم.

5. در انتها مرغ فویل پیچ شده را در قابلمه می گذاریم و مجددا روی آن نصف پیمانه نمک می ریزیم. دم کنی و درب قابلمه را می گذاریم و قابلمه را به مدت 2 ساعت روی حرارت کم قرار می دهیم تا کاملا پخته شود. قابلمه دراین حالت مانند فرعمل می کند.

6. بعد از پخته شدن مرغ، در یک تابه مقداری روغن را داغ می کنیم و مرغ را به آرامی از فویل در می آوریم و در تابه سرخ می کنیم. یک طرف مرغ که پایین هست کامل سرخ می شود، بعد می توانید به آرامی طرف دیگر را هم بر گردانید تا سرخ شود.

7. مرغ سرخ شده را در دیس می کشیم و و با زیتون و جعفری و ریحان تزیین کرده و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این مرغ شکم پر خوشمزه و مجلسی با سس کچاپ یا هر سس دیگری که دوست داشتید لذت ببرید.
نکات پخت مرغ شکم پر

مرغ شکم پر در فر

برای راحتی کار شما می توانید مرغ شکم پر را در فر درست کنید. برای این کار مرغ شکم پر آماده شده را به مدت 2 ساعت داخل فر می گذاریم تا به طور کامل بپزد.

به به 😋😋

بحَقّ الحُسَین                                                                             اللهُمَّ عَجِّل لِوَلِیِّكَ الفَرَج                                                                   🖤🖤🖤🖤                                                                              دعای من در روضه                                                                 اباعبدلله الحسین علیه السلام                                                                        فقط ظهور امام زمانم

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2731
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز