2726
عنوان

طرز تهیه خوراک کلم بروکلی

372 بازدید | 0 پست

خوراک کلم بروکلی و مرغ از غذاهای خوشمزه و خوش طعمی است که به آسانی تهیه می شود. این خوراک خوشمزه برای کسانی که از غذاهای تکراری و سنگین خسته شدند، پیشنهاد خوبی است. همچنین برای کسانی که از غذاهای چرب پرهیز دارند، یک غذای رژیمی محسوب می شود.

برخی افراد خوراک بروکلی و مرغ را تحت عنوان خورش بروکلی و مرغ درست می کنند و همراه با برنج کته یا برنج آبکش سرو می کنند.

به هر حال اگر با طرز تهیه خوراک بروکلی و مرغ با سیب زمینی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه خوراک بروکلی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی به راحتی این خوراک خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله در منزل درست کنید.

توجه کنید با مواد لازم گفته شده می توانید برای 2 نفر خوراک کلم بروکلی درست کنید. در صورتی که می خواهید برای 4 نفر یا 6 نفر خوراک کلم بروکلی درست کنید، می توانید از دو یا سه برابر مواد لازم گفته شده استفاده کنید.
مواد لازم برای خوراک کلم بروکلی 2 نفر
سینه مرغ 1 عدد
کلم بروکلی 200 گرم
سیب زمینی 2 عدد
پیاز قرمز 1 عدد
سیر 3 حبه
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
مغز گردو 4 عدد
نمک، فلفل و آویشن به میزان لازم
زرشک یک سوم فنجان
مراحل تهیه و پخت خوراک کلم بروکلی

1. برای شروع، ابتدا فر را از قبل روی دمای 200 درجه سانتی گراد تنظیم می کنیم تا گرم شود. سپس سیب زمینی ها را پوست می گیریم و به تکه های کوچک خرد می کنیم.

2. سیب زمینی های خرد شده را در ظرفی می چینیم و مقداری نمک، فلفل و یک قاشق هم روغن زیتون روی آنها اسپری می کنیم تا سیب زمینی ها خوب مزه دار شود. بعد ظرف سیب زمینی را به مدت 15 دقیقه درون فر می گذاریم.

3. کلم بروکلی و سینه ی مرغ را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم. پیاز را هم خلالی خرد کرده و سیر را هم کاملا له می کنیم و کنار می گذاریم.

4. حالا در یک تابه 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون می ریزیم و پیاز خلال شده و سیر را در روغن زیتون کمی تفت داده و کلم بروکلی و مرغ خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

5. سپس مقداری نمک، فلفل، آویشن و گردو اضافه می کنیم و بعد از اینکه مواد داخل تابه را تفت دادیم، یک دوم لیوان آب می ریزیم و درب تابه را می گذاریم تا با حرارت ملایم مرغ و بروکلی بپزد.

6. بعد از پختن مرغ و کشیده شن آب تابه، سیب زمینی های پخته شده در فر را به مواد تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. خوراک آماده شده را در ظرف سرو می کشیم و با زرشک تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این خوراک خوشمزه بروکلی و مرغ با سیب زمینی لذت ببرید.


ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

حق دارم؟؟؟

داغون، | 20 ثانیه پیش

چرا ؟

دختره_بلا | 39 ثانیه پیش
2687
2730