2733
2734
عنوان

خامه فرم گرفته آماده

27245 بازدید | 11 پست
سلام می خوام دسر و کیک درست کنم و روش رو با خامه تزئین کنم. یکی از بچه ها تو همین جا گفت که خامه آماده هست که نیاز به قیف نداره و می شه باهاش روی کیک رو شکوفه زد .الان هرچی می گردم اوم پست رو پیدا نمی کنم.
کسی می دونه چی باید بخرم و از کجا؟
بخشا جان اگه منظورتون اسپری خامه هست که اصلاً برای کیک مناسب نیست چون سریع تغییر شکل میده و آب میشه.

از اسپری خامه میتونین برای تزئین دسرها، دقیقاً قبل از سروشون استفاده کنین.

ولی خامه آماده برای تزئین کیک یا استفاده داخل دسرها رو ،میتونین از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید.


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2731
نلی جون ممنون که جواب دادی .چند تا سوال:
1- اسپری خامه رو می شه برای تزئین ژله یا پودینگ استفاده کرد؟دقیقا قبل از مصرف باید بزنم؟2 ساعت قبل نمیشه؟ فقط می خوام باهاش شکوفه بزنم.می شه بدون قیف باهاش شکوفه زد؟
2- خامه آماده رو از کجا می شه گرفت؟ قبلا یکی برای من می اورد ولی بسته هاش بزرگ بود و باید خودم 15 دقیقه می زدم تا فرم می گرفت. می خوام آماده باشه فقط برای مصرف.
خواهش میکنم بخشا جان.

1.بله؛میشه استفاده کرد ولی تو 2 ساعت خراب میشه.

اسپری خامه سرش ماسوره داره و میشه راحت باهاش کار کرد و نیاز به قیف نداره ولی سعی کنین قبل از سرو ازش استفاده کنین چون وقتی آب میشه شکل دسرتون رو هم خراب میکنه.

2.فروشگاه های لوازم قنادی همه دارن. من معمولاً هر چی که نیاز دارم رو از فروشگاه مدبر خرید میکنم. ( میدان کلانتری،خیابان مدبر( خیابان مهیار مهرام) ، فکر میکنم سر کوچه 40 یا 42 باشه)

تا جایی که میدونم معمولاً نیاز به هم زدن دارن، اگه این فرمی که شما میگید باشه، متأسفانه من اطلاع ندارم.
بخشا جان تو این لینکی که براتون گذاشتم میتونین انواع خامه ها و طرز تهیه اشون رو ببینید.
خامه ای که نیاز به هم زدن نداشته باشه فقط میشه به قنادی ها سفارش داد که اگه آشنا داشته باشید خیلی بهتره چون همه قبول نمیکنن.

http://mamisite.com/forum/viewtopic.php?f=177&t=1313

امیدوارم کمکتون کنه.
2738
6 (12:23)
طرز تهیه خامه فرم گرفته



مواد لازم :

خامه= 100 گرم
پودر قند= 2 قاشق غذا خوری
وانیل= 8/1 قاشق غذا خوری
طرز تهیه:
فرم گرفتن خامه حالتی است که به وسیله زدن خامه در آن باید به وجود بیاید تا برای مالیدن بر روی کیک ها و شیرینی ها و تزیین کرم و ژله ها آماده شود به این طریق که برای هر 100 گرم خامه 2 قاشق غذا خوری پودرقند اضافه کرده و 8/1 قاشق چای خوری وانیل نیاز داریم بعد از این که پودر قند و خامه و وانیل را مخلوط کردیم آن را به مدت چند ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملاً خامه یخ بزند سپس زمانی که خواستید آن را استفاده کنید نیم ساعت قبل از فریزر خارج کنید تا خامه نرم شود سپس آن را با همزن برقی بزنید تا فرم مورد نظر به دست بیاید. در صورتیکه درصد چربی خامه شما زیاد بود یعنی بالای 50 درصد چربی داشت باید در ازای هر 250 گرم خامه پر چرب مقدار 50 تا 100 گرم خامه کم چرب اضافه کنید تا خامه پر چرب تبدیل به کره نشود. خامه را دور کند همزن به صورت دورانی آهسته بزنید تا خامه کاملاً پوک و سبک شود. نکته خیلی مهم سرد بودن خامه است که باید حتماً خامه ای را که می خواهید بزنید برای استفاده از قبل آن را منجمد نمایید
 هدایای خداوند به من.وهمسرم      لاحول ولا قوه الا بالله           

100 گرم گرقتم 1500 تومان

مواد لازم:پودر شکر 50گرم
- پودر خامه 50گرم
- شیر سرد 150گرم ( میشه به جای شیر از آب سرد هم استفاده کرد)

طرز تهیه: پودر شکر و پودر خامه رو با هم مخلوط میکنیم شیر سرد رو خیلی آروم و کم کم بهش اضافه میکنیم تا پودرها کاملا تر بشن با همزن برقی روی دور کند شروع میکنیم به همزدن و شیر رو کم کم بهش اضافه میکنیم و همزنمون رو داخل ظرف میچرخونیم تا کاملا مواد با هم مخلوط بشه و شروع کنه به فرم گرفتن ( حدود 6دقیقه) بعد همزن رو روی دور تند قرار میدیم و دو سه دقیقه دیگه هم میزنیم تا جایی که جای پره های همزن روی خامه بمونه و یا اینکه یه چنگال روی خامه بکشید اگر جاش روی خامه بمونه و محو نشه خامه آماده است . این خامه رو میشه برای مواقع ضروری فریزر کرد میتونیم اگر دوست داشتیم به خامه رنگ و یا انواع طعم دهنده و اسانس اضافه کنیم ولی باید دقت داشته باشیم که قبل از هم زدن رنگ رو اضافه کنیم و گرنه خامه شل میشه و فرم لازم رو نمیگیره
 هدایای خداوند به من.وهمسرم      لاحول ولا قوه الا بالله           
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730