2726
عنوان

تمام باید نبایدها واسه نی‌نی دار شدن

| مشاهده متن کامل بحث + 281806 بازدید | 370 پست


آی - یو - آی (IUI)



یک از روش هایی است که امروزه کاربرد گسترده ای در ناباروری با علت مردانه ، دهانه رحمی ، ایمونولوژیک و یا با علت نامشخص دارد.

تلقیح اسپرم شسته شده به داخل رحم (3/0 سی سی اسپرم شسته شده ) یا هر جایی بالاتر از سوراخ داخلی دهانه رحم تحت عنوان IUI نامیده می شود .

احتمال وقوع حاملگی برای هر زوج تحت درمان بین %26-8 می باشد و حدود % 60 زوج ها پس از چند دوره درمان حامله می شوند .


چه زمان روش IUI انتخاب می شود؟
الف ) علت مردانه :

1- کاهش در تعداد و حرکت اسپرم

2- جراحی و صدمه

3- اختلالات چند گانه

4- انزال رو به عقب

5- بیماری های سیستمیک مثل دیابت و مشکلات تیروئید

ب) مشکلات خانم ها :

1- pct (آزمایش پس از نزدیکی) ضعیف

2- تنگی شدید دهانه رحم به دلیل کوتر یا کرایو

3- اختلال موکوس دهانه رحم

ج) مشکلات در مقاربت :

1- ناتوانی جنسی

2- انزال زودرس

3- تنگی شدید واژن




روش درمان :

ابتدا باید تخمدان های زن با کمک دارو تحریک گردد تا تعداد کافی تخمک فراهم شود . که به ترتیب زیر عمل می شود :

- انجام سونوگرافی در روز دوم یا سوم سیکل عادت ماهیانه

- تجویز دارو براساس تشخیص پزشک

- تعیین زمان مراجعه بعدی سونوگرافی برای کنترل میزان پاسخدهی تخمدان به دارو

- تجویز آمپول HCG در صورت آمادگی تخمدان

- مراجعه زوجین 40-36 ساعت بعد از تزریق جهت IUI

- اجتناب از مقاربت 48 ساعت قبل از عمل

یک دوره درمان IUI بین 15-12 روز طول خواهد کشید .


نتیجه عمل IUI:

دو هفته پس از عمل IUI سطح هومون خونی B-HCG اندازه گیری و در صورت مثبت بودن آزمایش 2 هفته پس از پاسخ آزمایشگاه جهت بررسی سیر باروری سونوگرافی جهت خانم انجام شود .


مراقبت های پس از عمل IUI:

- استراحت مطلق نیم ساعت پس از عمل

- انجام مراقبت شب بعد از عمل

- استراحت نسبی تا نتیجه آزمایش

- پرهیز از مصرف غذاهای نفاخ و استفاده بیشتر از میوه ها و سبزیجات

- انجام آزمایش B-HCG (تست خون حاملگی) در روز 18 پس از IUI

- تزریق روزانه mg 50 پروژسترون در صورت منفی بودن آزمایش

- قطع تزریق پروژسترون در صورت منفی بودن آزمایش

- انجام مجدد آزمایش 10 روز پس از قطع پروژسترون و عدم وقوع حاملگی
١١ بار. ای یر ای منفی. سه بار با داری طبیعی منجر به سقط. دوبار انتقال منفی در سیکل نجرال مشکل ایمنی و انعقادی و تنبلی،همسرم سالم، انتقال سوم به لطف خدا باردار شدم، دعام کنید

10 روش برای افزایش شانس آبستنی
بچه دار شدن : 10 روش برای افزایش شانس آبستنی

اکثر زوج ها ماه ها و سال های بسیاری را برای باردار نشدن پشت سر میگذارند با این فرض که هر وقت اراده کنند، بارداری رخ میدهد. دانستن این موضوع میتواند دلسرد کننده باشد که بچه دارشدن، بیش از فقط انصراف جلوگیری از بارداری است. در اینجا 10 نکته ساده وجود دارد که میتوان به دلخواه برای افزایش شانس بارداری انجام داد.

1. خوردن ، نوشیدن و بچه دار شدن
کمبود "روی" در مردان با پایین بودن سطح تستوسترون و تعداد اسپرم مرتبط است ، بنابراین مردان باید غذاهای غنی از روی ، از قبیل گوشت بدون چربی ، تخم مرغ ، غذاهای دریایی و غلات سبوس دار مصرف کنند. کلسیم و ویتامین د ممکن است قدرت باروری مردان را بهبود بخشد ، بنابراین مردان شیر بنوشند و خانم ها کمی چای. بر اساس مطالعه سال 1998 توسط بت کان در برنامه دائمی مراقبت پزشکی شمال کالیفرنیا ، خانم هایی که روزانه بیش از نصف فنجان چای در روز استفاده کرده بودند، در طی سه ماه مطالعه، احتمال باردار شدن آنها هفت برابر شده بود.

2. زندگی پاک و خوب
از الکل ، سیگار (حتی دود غیر مستقیم) و داروها (نسخه ای ، بدون نسخه و گیاهی) ، تنفس مواد شیمیایی سمی ، از جمله پاک کننده های خانگی پرهیز کنید. مصرف شکلات و سودای کافئین دار، چای و قهوه را محدود کنید. ورزش بیش از حد و درصد چربی بسیار پایین بدن می تواند به مشکلات باروری در زنان منجر شود ، بنابراین فعال باقی بمانید، اما نه بیش از حد.

3. خنک و آزاد نگه داشتن
تولید اسپرم با حرارت دیدن بیش از حد بیضه ها، محدود میشود، بنابراین به مردان توصیه میشود که شورت های منفذ دار بلند(شورتهای بلند سنتی) و شلوارهای گشاد بپوشند، از قرار گرفتن در حمام و وان بسیار گرم و نشستن در سونا ، و تغییر ناگهانی هنگام دوچرخه سواری و ورزش های خشن اجتناب کنند.

4. شناسایی پنجره فرصت
بدون شک در مورد راه حل های مختلف افزایش باروری شنیده اید. در حالی که پذیرفتن این ادعا وسوسه انگیز است، بدون مشورت پزشک خود نباید به هیچ اقدامی دست زد. صادقانه باید گفت، هیچ چیز موثر تر از تنها مقاربت هنگام تخمک گذاری موجب بچه دار شدن نمیشود.

به گفته دکتر جان سوسمن محقق زنان و زایمان در نیومیلفولد، کانتیکات ، و نویسنده مشترک " راهنمای غیر رسمی برای داشتن یک فرزند"، بچه دار شدن عمدتا یک بازی اعداد است :

* در حدو 14 روز قبل از عادت ماهیانه، تخمک گذاری صورت میگیرد. دکتر سوسمن میگوید "اگر طول دوره از 24 روز تا 30 روز متفاوت بوده سپس می توان تخمک گذاری را بین روز 10 و روز 16 محاسبه کرد."
* تخمک فقط برای 12 تا 24 ساعت زندگی می کند ؛ مقاربت پس از تخمک گذاری معمولا بسیار دیر است.
* اسپرم ها می توانند تا 72 ساعت زندگی کنند ؛ مقاربت تا سه روز قبل از تخمک گذاری می تواند منجر به بارداری شود.


دکتر سوسمن خلاصه میکند که : "پنجره فرصت ها در حدود سه روز قبل از اوایل احتمال تخمک گذاری گشوده میشود و در حدود یک روز پس از اواخر احتمال تخمک گذاری بسته میشود."

5. استفاده از کیت تشخیص تخمک گذاری
دکتر سوسمن میگوید کیت های تشخیص تخمک گذاری [OPKs] روش بسیار خوبی است برای افزایش شانس بارداری. این کیتها کمک میکند تا به سرعت و با دقت افزایش هورمون جسم زرد در ادرار تشخیص داده شود (افزایش LH) ، که به طور معمول 24 تا 36 ساعت قبل از تخمک گذاری رخ می دهد. اگر مقاربت در طول مدت 36 ساعت پس از تشخیص افزایش LH صورت بگیرد، احتمال باردار شدن بسیار افزایش میابد.

تحلیل فنی و بررسی درجه حرارت پایه بدن (BBT) گزینه دیگری است که از سوی برخی از پزشکان توصیه میشود.

6. به پزشک خانودگی خود مراجعه کنید
یک برنامه زمانبندی شده برای معاینه پیش از بارداری داشته باشید. پزشک، سابقه خانوادگی فرد را بررسی میکند و از وجود سلامتی اطمینان میدهد، و در مورد روشهای پیشگیری از بارداری فعلی فرد صحبت خواهد کرد. بسیاری از کارشناسان باروری توصیه می کنند که حداقل سه ماه قبل از تلاش برای باردار شدن، مصرف قرص های ضد بارداری باید قطع شوند. به این ترتیب ، چرخه عادت ماهیانه می تواند به حالت عادی برگردد، و این امکان را فراهم میکند که بهترین شانس وجود داشته باشد و اگر نطفه منعقد شده باشد، کمک میکند تا سن جنین به دقت مشخص شود.

اگر در حال حاضر بارداری وجود نداشته باشد، باید با پزشک در مورد ویتامین های دوران بارداری صحبت کرد، و اگر آنها را توصیه کرد، باید سعی شود حتی قبل از بارداری استفاده شود.

7. زمان حرکت بچه
دکتر سوسمن به طور کلی به یک یا دوبار مقاربت در روز در مدت باز بودن پنجره فرصت توصیه میکند. "بعضی از مردم سوال میکنند که آیا تعداد اسپرمها با مقاربت هر روزه کاهش میابد. او میگوید ممکن است برای بعضی مردان چنین باشد، اما برای همه نیست.

سطح تستوسترون مردان و تعداد اسپرم ها در صبح به بالاترین میزان خود میرسد، بنابراین رابطه جنسی در این زمان ممکن است پربار باشد.

8. برنامه ریزی حرکت
نه تنها زمان داشتن رابطه جنسی مهم است بلکه چگونگی آن هم مهم است. به گفته برخی از کارشناسان باروری، موقعیت میسیونری (مرد در بالا) اجازه عمیق ترین نفوذ را میدهد و اسپرم را تا نزدیک دهانه رحم منتقل میکند.

همچنین، اگر زن به ارگاسم رسیده باشد، انقباضات او ممکن است اسپرم را بیشتر به دهانه رحم برساند. از روان کننده های مصنوعی و یا روغن ، ژل ، گلیسیرین و حتی بزاق اجتناب کنید، که همه می توانند باعث کشتن اسپرم شود.

9. بچه دار شدن را متوقف و معاشقه را شروع کنید
وقتی که "تلاش برای باردار شدن" صورت میگیرد ، بسادگی افکار بچه دار شدن رابطه رمانتیک عاشقانه را تحت الشعاع قرار میدهد. متاسفانه ، استرس می تواند سیکل تخمک گذاری طبیعی در زنان را دچار وقفه کند، میل جنسی را از بین ببرد ، و حتی می تواند باعث کاهش میزان تستوسترون مردان و آزاد سازی تعداد اسپرمها شود.

اگر می خواهید بارداری شما یک تجربه دوست داشتنی و فراموش نشدنی باشد ، برای لذت بردن از آن حتما آرامش خود را حفظ کنید!

10. درخواست کمک
هرچند که کمک مطمئنا کار ساز است اما آبستنی ناگهان اتفاق نمی افتد. پس قبل از مداخله چه مدت باید "تلاش" کرد ؟

بسیاری از کارشناسان پیشنهاد میکنند با توجه به سابقه، سن و خلق و خو، حدود یک سال بعد از اولین تلاش برای باردار شدن، باید منتظر بود. دکتر سوسمن می گوید ، "زوج هایی که پس از سه تا شش ماه از زمان بندی دقیق، آبستنی نداشته اند، باید حداقل ارزیابی اولیه در مورد آنها صورت بگیرد. زوج هائی هم هستند که کاملا به زمانبندی تسلط نداشته اند و یا هیچ عجله ای ندارند. آنها می توانند به راحتی بمدت یک سال یا بیشتر صبر کنند. "

گاهی اوقات فقط تهدید مداخله، برای تماس اسپرم با تخمک کافی است.

کلی مورونکو یکی از مادران منتظر در ریورساید ، کالیفرنیا یادآوری میکند که " می دانستم که بمحض دریافت برگه معرفی از متخصص غدد جنسی، حامله خواهم شد". "یک هفته قبل از ملاقات با پزشک ومثبت شدن آزمایش، سر پول شرط بستم که اگر سوابقم را بررسی کنم، تخمک گذاری من در همانروز توسط معرفی نامه تائید شده است!"
١١ بار. ای یر ای منفی. سه بار با داری طبیعی منجر به سقط. دوبار انتقال منفی در سیکل نجرال مشکل ایمنی و انعقادی و تنبلی،همسرم سالم، انتقال سوم به لطف خدا باردار شدم، دعام کنید

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷

خوابیدن بعد از مقاربت به باردار شدن کمک می کند
چنانچه مقاربت در زمان تخمک گذاری انجام شود، شانس بارداری افزایش خواهد یافت. در صورتی که خانم ها اطلاع دقیقی از زمان باروری نداشته باشند، می توانند نزدیکی را یک روز در میان انجام دهند. این به این معنی می باشد که همیشه اسپرم سالم برای برخورد با تخمک در زمانی که از تخمدان آزاد می شود وجود خواهد داشت.


به پشت خوابیدن پس از مقاربت شانس باردار شدن را افزایش می دهد زیرا تحقیقات علمی انجام شده نشان داده که این عمل از خارج شدن اسپرم از بدن زن جلوگیری می کند.

پژوهشگران هلندی در سال 2000 آزمایشی را انجام دادند که نتیجه تحقیقات آن ها حاکی از آن است که خانم هایی که پس از تزریق اسپرم به مدت 15 دقیقه به حالت افقی دراز می کشند 50 درصد شانس باردار شدن آنها نسبت به خانم هایی که بلافاصله پس از تزریق اسپرم از جای خود برمی خیزند، بیشتر است.
١١ بار. ای یر ای منفی. سه بار با داری طبیعی منجر به سقط. دوبار انتقال منفی در سیکل نجرال مشکل ایمنی و انعقادی و تنبلی،همسرم سالم، انتقال سوم به لطف خدا باردار شدم، دعام کنید


خوردن شکلات تیره باعث کاهش فشار خون می شود

خوردن روزانه مقداری شکلات تیره می تواند باعث کاهش فشار خون شود و در نتیجه خطر سکته مغزی را کاهش دهد.

مصرف گاه به گاه خوراکی های مورد علاقه تان بهتر از محروم کردن خودتان از آنهاست. در واقع افرادی که سعی می کنند راجع به خوردن شکلات فکر نکنند، دو سوم بیشتر از افرادی که درمورد آن آزادانه صحبت می کنند، شکلات می خورند.

براساس این گزارش مصرف چند تکه شکلات تیره در روز خیلی آسان تر از تغییرات ناگهانی در عادات غذایی برای کاهش فشارخون است.

گفتنی است که شکلات علاوه بر خاصیت های خود پر از چربی و کالری است بنابراین زیاده روی در خوردن آن برای قلب خوب نیست.

وبه همین خاطرتوصیه می شود بیشتر از هر چیزی از خوردنی های مفید و سالم مثل میوه ها استفاده کنید چراکه خوردن میوه میل به خوردن خوراکی های شیرین را از بین می برد و کم کالری است ولی متاسفانه بعضی از افرادی که رژیم می گیرند، خوردن این خوراکی کم کالری را نادیده می گیرند.

به گفته این گزارش میوه ها و سبزیجات طیفی از پلی فنول ها را علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی به بدن می رسانند، بنابراین مصرف روزانه پنج وعده میوه و سبزیجات در روز بهترین راه حفاظت از قلب است.

همچنین خوردن میوه با کاهش وزن همراه است به طوریکه در یک مطالعه ای، خانم هایی که 3 عدد سیب کوچک به غذای روزانه شان اضافه کردند طی 10 هفته بدون گرفتن رژیم 2 پوند (حدود 500 گرم) وزن کم کردند.

این گزارش می افزاید: اگرچه میوه حاوی مواد قندی طبیعی است اما سطح قند خون را بالا نمی برد . علاوه بر این میوه حاوی مقدار فراوانی آب و فیبر است و کالری کمی نیز دارد. حتی الامکان روزانه 3 واحد میوه بخورید اما هرگز آبمیوه های پرکالری مصرف نکنید. در ضمن، میانگین کالری در هر فنجان لیموی تازه 50، انگور60، توت فرنگی 70 و مرکبات 75 است.
١١ بار. ای یر ای منفی. سه بار با داری طبیعی منجر به سقط. دوبار انتقال منفی در سیکل نجرال مشکل ایمنی و انعقادی و تنبلی،همسرم سالم، انتقال سوم به لطف خدا باردار شدم، دعام کنید
2728
- داروهای سرماخوردگی، تاثیر نامطلوب روی توان باروری دارند.
داروهای سرماخوردگی که برای خشک کردن ترشحات بینی استفاده می‌شوند در عین حال می‌توانند موجب کاهش مخاط دهانه رحم شود و در نتیجه باروری را مشکل می سازد.
بنابراین توصیه می‌شود: به جای داروهای ضد احتقان از درمان‌های معمولی مثل ویکس استفاده کنید
١١ بار. ای یر ای منفی. سه بار با داری طبیعی منجر به سقط. دوبار انتقال منفی در سیکل نجرال مشکل ایمنی و انعقادی و تنبلی،همسرم سالم، انتقال سوم به لطف خدا باردار شدم، دعام کنید
سلام دوستان،روزتان بخییر و شادی ،امیدوارم مطالبی که میزارم به دارد همه بخوره،خودم هم قراره در چند ماه آینده ای و ف‌‌ کنم،اما اینجا فقط یک جنین انتقال میدان،خوب شانس من هم میاد پایین تر،اما تصمیم دارم از حالا توی تغذیم بیشتر دقت کنم،اسپرم شوهرم خوبه،،به غیر از این بار آخر،که شد سی‌ درصد،و بعد از شست و شو شد ۸۵%،،والا سر در نمیرم،قبلان خوب بود،ولی‌ اشتباهام این بود یک شب قبل از‌ای یو‌ای نزدیکی‌ داشتیم،،پس شاید بخاطر همین اینجور شده،تصمیم دارم بیشتر خرما رو تو برنامه قزییم بذارم،روزی یک دانه،،از سبزیجات بیشتر استفاده می‌کنم،زنجبیل هم روزی یک حبّه میخورم،الان هشت روز می‌شه از‌ای یو‌ای میگذار،یک تخمک داشتم روز ده ۲۷ بود،،،تو یک هفته ۴ بار نزدیکی‌ داشتم،،تا خدا چی‌ بخواد،هر بر هم باهامو کاملا بالا و عمودی گرفتم،،البته پنج ساله اینکارو می‌کنم،دیگه هر چی‌ خدا ساله بدون،ایشالا منم مامان میشم،،شما هم ،،،بگو امین
١١ بار. ای یر ای منفی. سه بار با داری طبیعی منجر به سقط. دوبار انتقال منفی در سیکل نجرال مشکل ایمنی و انعقادی و تنبلی،همسرم سالم، انتقال سوم به لطف خدا باردار شدم، دعام کنید
بیاید شما هم از تجربهی‌ خوبتون و دیدها و شنیدهتن بگید،،تا باهم استفاده کنید،،من قبلان سالها تو کلوپ‌ای یو‌ای بودم،،همه مامان شدن،من موندم یکی‌ از دوستان،همه به لطف پروردگارم مامان شدن،،اون کلوپ بسته شد،،دیگه کسی‌ نموند،منم حوصلمو از دست دادم،البته من یکبار پارسال کاملا تبیی‌ باردار شدم،اون موقع خیلی‌ غذاهای دریایی میخوردم،و سفر رفتم و خیلی‌ خوب بود،،اما نموند پیشم،،قلبش ایستاد تو هفته هشت یا ۹ فکر کنم،و کورتاژ شدم،،خاطرهٔ‌ بد،،به،ممند چقدر حرف از خانواده شوهر شنیدم که دلم شکسته،،مثل اینکه مادر شدفن لیاقت می‌خواد،،بگذریم،خداوند خودش محبت هست و محبت می‌کنه،می‌دونم که زود شادم می‌کنه،،،بیاید دیگه با هم حرف بزنیم،و بگیم چیا بلدیم
١١ بار. ای یر ای منفی. سه بار با داری طبیعی منجر به سقط. دوبار انتقال منفی در سیکل نجرال مشکل ایمنی و انعقادی و تنبلی،همسرم سالم، انتقال سوم به لطف خدا باردار شدم، دعام کنید
اگر بخواهم حامله شوم، چه زمانی برای آمیزش بهتر از سایر اوقات است؟
برای حامله شدن، زمان بندی دقیق بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد. اسپرم می تواند دو تا سه روز زنده بماند، اما تخمک فقط ۱۲ تا ۲۴ ساعت زنده خواهد ماند. برای افزایش احتمال حامله شدن، باید در حوالی زمان تخمک گذاری، بیشتر از یکبار آمیزش داشته باشید. همچنین نزدیکی یک تا دو روز پیش از تخمک گذاری و سپس انجام آمیزش مجدد در روز تخمک گذاری نیز مناسب است. در این حالت، احتمالا تعداد بیشتری از اسپرمهای سالم در لوله های فالوپ، آماده رها شدن تخمک خواهند بود.
البته، زمان دقیق رها شدن تخمک در خانمها، مشخص نیست و به طول دوره قاعدگی آنها بستگی دارد. تخمک گذاری در خانمها معمولا ۱۴ روز پیش از آغاز پریود بعدی انجام می شود. دقت کنید که این زمان، بر خلاف باور عموم، دقیقا در وسط دوره ماهیانه آنها قرار ندارد. اگر دوره شما ۲۸ روزه باشد (که متوسط سیکل قاعدگی در خانمها همین مدت است)، آنگاه می توان گفت که تخمک گذاری تقریبا در وسط دوره انجام می شود. اما اگر مثلا دوره شما ۳۵ روزه باشد، تخمک گذاری در روز بیست و یکم انجام خواهد شد، نه روز هفدهم که وسط دوره است.
١١ بار. ای یر ای منفی. سه بار با داری طبیعی منجر به سقط. دوبار انتقال منفی در سیکل نجرال مشکل ایمنی و انعقادی و تنبلی،همسرم سالم، انتقال سوم به لطف خدا باردار شدم، دعام کنید
اگر پریودهای من منظم نباشند، حامله شدن برایم سخت تر خواهد بود؟
اکثر خانمها ۱۲ بار در سال پریود می شوند، اما برخی از آنها ممکن است کمتر پریود شده یا حتی اصلا پریود نشوند. استرس، تمرینهای سنگین ورزشی، افزایش یا کاهش شدید وزن و مواردی دیگر، از جمله عواملی هستند که می توانند بر پریود شما اثر بگذارند. هر چقدر پریود شما نامنظم تر باشد، تشخیص زمان دقیق تخمک گذاری مشکل تر می شود. در صورتی که زمان تخمک گذاری را در چند ماه متوالی زیر نظر بگیرید، می توانید چند روزی را که بیشترین احتمال حامله شدن وجود دارد، تشخیص دهید.
فرض کنید سه دوره متوالی شما به ترتیب ۲۸، ۲۱ و ۳۲ روزه باشد. سیکل قاعدگی خود را برای چند ماه متوالی در نظر گرفته و یادداشت نمایید. سپس عدد ۱۷ را از کوتاهترین دوره ماهیانه، و عدد ۱۱ را از طولانی ترین دوره ماهیانه کم کنید. تعداد روزهای مابین این دوعدد، روزهایی هستند که احتمال باردار شدن شما در آنها بیشتر از سایر روزها است. اگر دوره های شما نامنظم بوده و بیشتر از ۳۵ روز نیز طول می کشند، با یک متخصص مشورت نمایید تا علت این بی نظمی را مشخص کند. علت آن می تواند یکی از موارد زیر باشد: سندرم تخمدان پلی کیستیک یا PCOS یا به زبان ساده تر کسیت تخمدان، اختلال عملکرد تخمدان، اختلال تیروئید، کاهش وزن شدید، یا افزایش میزان پرولاکتین.
١١ بار. ای یر ای منفی. سه بار با داری طبیعی منجر به سقط. دوبار انتقال منفی در سیکل نجرال مشکل ایمنی و انعقادی و تنبلی،همسرم سالم، انتقال سوم به لطف خدا باردار شدم، دعام کنید
خونریزی ناشی از لانه گزینی
برخی از خانمها در حدود روزهای یازدهم یا دوازدهم پس از باردار شدن (یعنی تقریبا همزمان با زمان پریود بعدی)، مقدار کمی خونریزی یا لکه بینی مشاهده می کنند. این خونریزی ممکن است ناشی از ورود تخمکِ بارور شده به بافت پر خونِ رحم شما باشد، اما کسی دلیل قطعی آن را نمی داند. حرکت تخم لقاح یافته به سمت رحم، ۶ روز پس از بارور شدن آغاز می شود و هنگامی که می خواهد در دیواره رحم، محلی را برای استقرار خود برگزیند، مختصر خونریزی اتفاق می افتد.
این خونریزی بسیار کم و اغلب به صورت لکه های قرمز یا قهوه ای مایل به قرمز خواهد بود و تنها یک یا دو روز طول خواهد کشید. در صورت مشاهده خونریزی یا لکه بینی، خصوصا اگر همراه با درد باشد، پزشک خود را در جریان بگذارید؛ زیرا این موارد ممکن است نشانه های حاملگی خارج رحمی باشند.
١١ بار. ای یر ای منفی. سه بار با داری طبیعی منجر به سقط. دوبار انتقال منفی در سیکل نجرال مشکل ایمنی و انعقادی و تنبلی،همسرم سالم، انتقال سوم به لطف خدا باردار شدم، دعام کنید
چگونه قدرت باروری را تقویت کنیم؟

خوردن غذاهای ناسالم بر بسیاری از جنبه‌های سلامتی زندگی انسان از جمله قدرت باروری‌اش تاثیر منفی می‌گذارد. اگر انتخاب غذاهای ناسالم باعث کاهش قدرت باروری می‌شوند، پس به طور حتم داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل عکس آن عمل خواهد کرد یا به عبارت دیگر باعث تقویت قدرت باروری می‌شود. برای مثال، همان‌طور که می‌دانیم اضافه وزن باعث کاهش قدرت باروری می‌شود، بنابراین باید در مصرف غذاهای پرکالری و چرب اعتدال را رعایت کنید. البته همه چربی‌ها مضر نیستند و حتی برخی چربی‌ها در تخمک‌گذاری تاثیر بسزایی دارند.
بنابراین اگر شما هم مانند بسیاری از زوج‌ها می‌خواهید بچه‌دار شوید، باید بدانید که داشتن یک رژیم غذایی سالم به‌خصوص برای زنی که قرار است مادر شود جهت حفظ قدرت باروری امری ضروری محسوب می‌شود. یکی از تحقیقات اخیر نشان داده است که قدرت باروری در زنان خیلی سریع‌تر از آنچه که قبلا فکر می‌کردیم کاهش پیدا می‌کند. به گفته دانشمندان، قدرت باروری زنان تقریبا به‌طور متوسط از 27سالگی به تدریج کاهش پیدا می‌کند. بر اساس این تحقیقات، قدرت باروری زنان در 27سالگی 10درصد کمتر از زمانی است که 19 تا 26 سال سن داشتند.

به‌طور حتم داشتن یک رژیم غذایی سالم به تنهایی برای باروری کافی نیست اما بر خلاف آنچه بیشتر زنان فکر می‌کنند، نقش بسیار مهمی در باروری ایفا می‌کند. با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید قدرت باروری خود را افزایش دهید.


لبنیات پرچرب اما مفید

وقتی صحبت از غذاهایی می‌شود که برای سلامتی مفید هستند، کمتر کسی به فکر پنیر، شیر و ماست پرچرب می‌افتد اما زمانی که صحبت از باروری به میان می‌آید، لبنیات پرچرب نقش پررنگ‌تری پیدا می‌کنند. بر اساس تحقیقات اخیر انجام گرفته در دانشگاه هاروارد، زنانی که روزانه بیشتر از سه وعده لبنیات پرچرب مصرف می‌کنند، 85 درصد کمتر، از زنانی که کمتر از یک بار در هفته از این لبنیات استفاده می‌کنند در خطر ناباروری بر اثر اختلالات تخمک‌گذاری هستند.


چربی، از نوع خوب

شاید همیشه شنیده باشید که چربی‌ها بد هستند اما واقعا این طور نیست و در مورد باروری این قضیه فرق می‌کند. این موضوع خیلی پیچیده نیست. چربی‌های غیراشباع و اسید‌های چرب امگا-3 برخلاف چربی‌های ترانس و اشباع شده برای حفظ سلامتی ضروری هستند. علاوه بر این، آنها سطح انسولین خون را نیز تنظیم می‌کنند. دیابت یکی از معمول‌ترین بیماری‌هایی است که باعث ایجاد مشکلات در بارداری می‌شود. بر اساس تحقیقات انجام شده، دو تا پنج درصد از زنان باردار مبتلا به دیابت بارداری می‌شوند. بنابراین متعادل نگهداشتن سطح انسولین خون در زنان جوان از اهمیت بالایی برخوردار است. آووکادو، آجیل، تخمه و ماهی‌های روغنی از جمله سالمون و ماهی تن، منابع خوبی برای چربی‌های مفید به حساب می‌آیند. البته اگر باردار هستید یا تصمیم به بارداری گرفته‌اید، نباید بیشتر از دو وعده در هفته از ماهی‌های روغنی استفاده کنید.


قهوه‌ای، بهتر از سفید

در مورد کربو هیدرات‌ها هم با توجه به قدرت چاق‌کنندگی آنها همیشه چیز‌های بدی می‌شنویم اما همه کربوهیدرات‌ها از نوع بد نیستند. موضوع مورد بحث این است که برخی از آنها در فرآیند تصفیه خواص خود را از دست می‌دهند. نان‌هایی که از غلات کامل تهیه می‌شوند و نیز برنج و پاستای قهوه‌ای برخلاف نان، پاستا و برنج سفید تصفیه شده، منبعی غنی از فیبر محسوب می‌شوند و از همه مهم‌تر اینکه سطح انسولین و قند خون را ثابت نگه می‌دارند. بنابراین با خوردن آنها بدنتان را به مکانی سالم و باثبات برای رشد جنین تبدیل کنید.


چای به جای قهوه

اگر از آن دسته از افرادی هستید که صبح‌ها قبل از رفتن به سرکار حتما باید یک فنجان بزرگ قهوه بخورید، باید بدانید که مصرف بیش از حد قهوه می‌تواند قدرت باروری را کاهش دهد. تحقیقات انجام شده در دانشگاه نوادا نشان داده کافئین با کاهش فعالیت ماهیچه‌ای در لوله‌های رحم (لوله‌هایی که تخمک را از تخمدان به رحم منتقل می‌کنند) می‌تواند باعث کاهش توانایی باروری و کاهش احتمال لقاح در زنان شود. علاوه بر این کافئین احتمال حاملگی خارج از رحم را نیز بالا می‌برد (زمانی که جنین در لوله رحم‌گیر می‌افتد و همان جا شروع به رشد می‌کند که جایی نامناسب است و خطراتی به همراه دارد). برخی از تحقیقات نیز مصرف کافئین را با ناباروری مرتبط دانسته‌اند. بنابراین با کاهش مصرف قهوه به روزی یک فنجان (یا حتی حذف کامل آن) و جایگزین کردن آن با چای‌هایی مانند چای سبز، بابونه و نعنا این خطر را از خود دور کنید.


روی را از یاد نبرید

روی یکی از مهم‌ترین مواد معدنی لازم برای باروری به شمار می‌آید. اگرچه روی در ناباروری مردان نقش بیشتری دارد، اما زنان نیز باید برای بالا بردن قدرت باروری خود از منابع غنی روی استفاده کنند. به گفته متخصصان، کمبود روی می‌تواند باعث ایجاد تغییرات در کروموزوم‌ها و در نتیجه کاهش باروری شود. علاوه بر این کمبود این ماده معدنی کارآیی هورمون‌های استروژن و پروژسترون را نیز دچار اختلال می‌کند. زینک همچنین باعث منظم شدن سیکل قاعدگی می‌شود. جوانه گندم، دانه کنجد، تخم کدو، بادام زمینی و گوشت بره از جمله منابع غنی زینک به شمار می‌آیند.


ویتامین B، دوست بدن شما

ویتامین‌های خانواده B علاوه بر بالا بردن سطح انرژی بدن، نقش عمده‌ای در باروری زنان دارد. ویتامین‌های B6 و B12 ساخت و ساز و عملکرد هورمون‌های زنانه را افزایش می‌دهد. علاوه بر این ویتامین B12 میزان جذب اسید فولیک را بالا می‌برد (اسید فولیک از ایجاد اسپینا بیفیدا یا بیرون‌زدگی نخاع در جنین جلوگیری می‌کند). بهترین منابع ویتامین B عبارتند از گوشت قرمز، گوشت مرغ، عصاره مخمر، مارچوبه، کلم بروکلی، اسفناج، موز، زردآلو خشک، انجیر، لبنیات، تخم مرغ، آجیل و جوانه گندم.


میوه و سبزیجات، شاید مهم‌تر از همه

در میان توصیه‌های مربوط به تغذیه، مصرف میوه و سبزی به مقدار زیاد کمی کلیشه‌ای به نظر می‌رسد، اما همیشه این توصیه را جدی بگیرید. برای حفظ قدرت باروری باید از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی استفاده کرد. بهترین راه این است که مطمئن شوید رژیم غذایی‌تان سرشار از میوه و سبزیجات است، به خصوص آنهایی که رنگی هستند چرا که هرچه میوه و سبزی خوش‌رنگ‌تر باشد، خواص آن نیز بیشتر است و این همان چیزی است که شما نیاز دارید.
١١ بار. ای یر ای منفی. سه بار با داری طبیعی منجر به سقط. دوبار انتقال منفی در سیکل نجرال مشکل ایمنی و انعقادی و تنبلی،همسرم سالم، انتقال سوم به لطف خدا باردار شدم، دعام کنید

در کنار غذاهای اصلی،مواد غذایی زیر می‌توانند تاثیر زیادی بر افزایش قوای جنسی در مردان داشته باشند.
مهمترین عامل در فعالیت جنسی مردان قدرت و مدت ماندگاری نعوذ است . برای این منظور سلامت سیستم جریان خون الزامی است بنابراین پیشگیری از بیماریهای موثر بر رگها از جمله دیابت و چربی خون بالا ضروری است. پس تا می‌توانید از انواع میوه ، سبزیجات ، حبوبات و پروتئینهای ساده مصرف کنید .
آب انار:
یکی از مواد غذایی مفید در تقویت نیروی جنسی مردان مصرف آب انار است.بر اساس پژوهشهای انجام شده ، میزان اختلال نعوذ در مردان بدنبال مصرف آب انار به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است .
برای رسیدن به میزان مطلوب ، باید روزانه یک لیوان آب انار طبیعی نوشید . این نوشیدنی در فصل پاییز براحتی در دسترس است اما در دیگر فصلها می‌توان از رب انار استفاده کرد. شربتی با غلظت دلخواه از رب انار تهیه کنید و روزانه یک لیوان از آن را بنوشید . هرگز از آب انار غافل نشوید.
سالاد میگو :
میگو سرشار از عنصر روی است و سبزیجات برگ پهن مثل کاهو مقدار زیادی اسید فولیک دارند. گوجه فرنگی و لیمو ترش با مقادیر بالای ویتامین ث و روغن زیتون با ویتامین ای مکمل مناسبی برای این سالاد هستند. این سالاد با رساندن مواد لازم قدرت اسپرم سازی را افزایش می‌دهدو سبب افزایش قوای جنسی می شود. از همین جا به آقایان توصیه می‌کنم خسیس بازی را کنار بگذارند و با مصرف حداقل هفته‌ای یکبار از این سالاد هم قوای جنسی خود را تقویت کنند و هم بقیه اعضای خانواده را با این دسر خوشمزه به شعف آورند .
سوپ جو :
جو باعث افزایش هورمون تستوسترون در مردان می‌شود . اشتباه نکنید ؛ این افزایش هورمون در مردان اتفاق می‌افتد و در خانمها هیچگونه تاثیر هورمونی ندارد. هورمون تستوسترون برای افزایش میل جنسی لازم است . این سوپ اگر با برخی سبزیجات معطر بخصوص نعنا و ترخون تهیه شده باشد بسیار مقوی‌تر خواهد شد .
اسفناج :
آیا کارتون ملوان زبل را دیده‌اید؟ در مردان می‌توان چنین اثری را ( البته کمی خفیف‌تر ) دید . این سبزی سرشار از منیزیوم است که باعث گشاد شدن رگهای خونی می‌شود. به این ترتیب جریان خون اندام تناسلی قدرت لازم برای نعوذ را تامین می‌کند .
لیمو ترش :
این میوه خوش عطر و طعم ، با تامین ویتامین ث کافی ، تاثیر بسزایی بر تولید و تحرک سلولهای اسپرم دارد. به این ترتیب کیسه منی در مدت زمان کوتاهتری پر شده و میل جنسی را افزایش می‌دهد .
زغال اخته :
این میوه ترش و خوشمزه دارای فیبرهایی است که مانع از جذب کلسترول در دستگاه گوارش می‌شود.در نتیجه احتمال رسوب این چربی در رگها کاهش می‌یابد و کمک موثری بر افزایش جریان خون خواهد بود.
علاوه بر این اثر طولانی مدت ، تاثیر کوتاه مدتی بر جریان خون دارد که بعضی از متخصصین تغذیه از آن بعنوان ویاگرای طبیعی نام برده‌اند .
عسل :
رسیدیم به یکی از شگفتیهای طبیعت . ماده‌ای که حاصل فرایندی ساده بر روی شهد گلها در بدن زنبور عسل است . انسان با وجود پیشرفت غیر قابل انکار تکنولوژی هنوز نتوانسته است عسل مصنوعی بسازد. عسل با داشتن انواع ویتامینهای گروه ب می‌تواند در تولید هورمون تستوسترون موثر باشد. پژوهشها نشان داده‌اند که ماده‌ای حاوی عنصر بور در عسل وجود دارد که جریان خون و میل جنسی را در مردان افزایش می‌دهد..../منبع:irannaz

١١ بار. ای یر ای منفی. سه بار با داری طبیعی منجر به سقط. دوبار انتقال منفی در سیکل نجرال مشکل ایمنی و انعقادی و تنبلی،همسرم سالم، انتقال سوم به لطف خدا باردار شدم، دعام کنید

اسید فولیک
باعث افزایش دوقلوزایی میشود درست در زمانی که دولت انگلستان در حال تصمیم�گیری برای غنی�سازی آرد این کشور با اسید فولیک بود،

نتایج یک پژوهش که در شماره هفته گذشته نشریه انست به چاپ رسید نشان داد که چنین کاری می�تواند باعث افزایش آمار تولد دوقلو�هایی شود که با روش آی.وی.اف به دنیا می�آیند.

اسید فولیک یا ویتامین B9 یکی از مواد حیاتی و لازم برای تولد نوزادان سالم و جلوگیری از بروز نقایص کانال نخایی در جنین است و به همین دلیل به خانم�هایی که قصد باردار شدن دارند یا کمتر از 12 هفته از بارداری آنها می�گذرد، توصیه می�شود اسید فولیک مصرف کنند، مدتهاست دانشمندان دریافته�اند که کمبود اسید فولیک در دوران بارداری موجب تولد نوزادان کم وزن
می�شود، از آنجا که اغلب زنانی که در انگلستان باردار می�شوند از قبل برای این کار برنامه�ریزی نمی�کنند دولت این کشور در نظر داشت تا آرد را با اسید فولیک غنی�سازی کند. اما با وجود مفید بودن این ویتامین آن نیز مشکل ساز شناخته شده به طوری که محققان می�گویند اسید فولیک در زنانی که از راه آی.وی.اف برای بارداری اقدام می�کند، موجب دوقلوزایی می�شود.

آی.وی.اف یکی از روش�هایی است که به تازگی برای درمان ناباوری بسیار به کار گرفته می�شود، اما با وجود پیشرفت�های اخیر صورت گرفته در این روش، تنها یک بار از هر پنج�بار تلاش برای آی.وی.اف به باروری و تولد نوزاد زنده می�انجامد. به همین دلیل اغلب پزشکان برای افزایش احتمال موفقیت، بیش از یک جنین را در محیط باروری می�کارند.

پژوهشگران انگلیسی برای انجام این پژوهش 602 زن را که تحت گذراندن دوره آی.وی.اف برای بچه�دار شدن بودند مورد پیگیری قرار داده و ارتباط میزان اسید فولیک مصرفی آنها را با نتیجه درمان آی.وی.اف بررسی کردند.

نتایج تحقیقات نشان داد که پس از انتقال دو جنین، تولد دوقلو�ها با میزان بالای اسید فولیک در خون مادر و نیز سن کم او ارتباط دارد، اما مقدار زیاد واین ویتامین سبب افزایش شانس موفقیت بعد از آی.وی.اف نمی�شود.

این یافته ها با تجربه واقعی رخ داده در سال 1998 در آمریکا مطابقت دارد، زمانی که غنی�سازی آرد این کشور با اسید فولیک منجر به افزایش 11 تا 13 درصدی چند قلوزایی در زنانی شد که تحت درمان نازایی قرار داشتند، دکتر هاگارتی سرپرست این پژوهش می�گوید: � باید به زنان توصیه کنیم که در مصرف� اسیدفولیک زیاده�روی نکنند�.

نکته جالب دیگری که در این پژوهش به دست آمد این است که یکی از ژن�های انسانی که در سوخت�و�ساز اسید فولیک در بدن نقش دارد، با احتمال موفقیت آی.وی.اف نیز مرتبط است. نویسندگان این پژوهش معتقدند شاید بتوان روزی از اسرار اسید فولیک برای درمان ناباروری سود جست.
شنایی با بیوتین
١١ بار. ای یر ای منفی. سه بار با داری طبیعی منجر به سقط. دوبار انتقال منفی در سیکل نجرال مشکل ایمنی و انعقادی و تنبلی،همسرم سالم، انتقال سوم به لطف خدا باردار شدم، دعام کنید
مرسی عسل جون با این مطالب قشنگت

به زودی مامان میشی.......باور کن یه حس غریب بهم میگه عسل نی نی دار میشه به زودی...عسل جون چند سالته؟من 37 هستم و از بارداری میترسم به خطر سن بالام

مطالبی در مورد بارداری در سن بالا نداری؟؟؟؟؟؟؟؟؟
LilySlim Weight loss tickers
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730
پربازدیدترین تاپیک های امروز