2737
2734
عنوان

قورمه سبزی خوشمزه با مرغ

5455 بازدید | 22 پست

خوش قورمه سبزی غذایی پرطرفدار و محبوب است در دستور پخت خوش قورمه سبزی می توانید از گوشت قرمز و یا گوشت مرغ استفاده کنید که طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ و با گوشت قرمز تقریبا مشابه یکدیگر است.
مواد لازم

    ران مرغ : ۲ عدد
    لوبیا قرمز : ۳ قاشق غذاخوری
    سبزی قورمه سبزی : ۱ کیلو گرم
    گرد لیمو : ۱ قاشق غذاخوری
    لیمو عمانی : ۴ عدد
    نمک : به میزان لازم
    فلفل :به میزان لازم
    پیاز : ۱ عدد
    روغن : ۲ فنجان

طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ

ابتدا لوبیا را پاک کنید و سپس لوبیا را بشویید و به همراه ۵ لیوان آب لوبیا را در قابلمه ای مناسب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا لوبیا به خوبی پخته شود. سبزی قورمه سبزی را پاک کنید و بشویید سپس سبزی ها را خرد کنید.

سبزی قورمه سبزی خرد شده را به همراه ۱ فنجان روغن به خوبی سرخ کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ ران های مرغ را بشویید و پوست آن ها را بکنید سپس هر کدام از ران ها را به دو تکه تقسیم کنید.

سپس ران های مرغ را به همراه سبزی و پیاز سرخ شده به لوبیا اضافه کنید. سپس لیمو عمانی ها را با کمک چنگال سوراخ کنید. لیمو عمانی را به همراه گرد لیمو به خورش بیفزایید و درب قابلمه را ببندید و حرارت گاز را روی شعله ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا خورش قورمه سبزی به مدت ۲ ساعت دیگر بپزد تا به خوبی جا بیفتد.
نکات طلایی در پخت خورش قورمه سبزی با مرغ

۱٫ در طرز تهیه خورش قورمه سبزی با استفاده از مرغ می توانید از مرغ همراه با استخوان نیز استفاده کنید.
۲٫ برای خوش طعم کردن خورش قورمه سبزی با مرغ می توانید در صورت تمایل از زعفران دم کرده و غلیط استفاده نمایید.
۳٫ بهتر است برای خوب خرد شدن سبزی قورمه سبزی از شب قبل سبزی ها را پاک کنید و بشویید سپس سبزی های تمیز شده را در کیسه پارچه ای تمیزی بریزید و کیسه پارچه ای را به مدت یک شب در یخچال بگذارید و بعد از مدت زمان ذکر شده سبزی ها را با کمک دست و یا سبزی خرد کن به خوبی خرد کنید.
۴٫ برای اینکه سبزی ها به خوبی سرخ شدن شوند شعله گاز را باید روی حرارت ملایم قرار دهید.
۵٫ برای سرخ کردن سبزی های قورمه سبزی به یک یا دو ساعت زمان نیاز دارید.
۶٫ سبزی قورمه سبزی شامل تره و گشنیز و جعفری و شنبلیله است و در صورت تمایل می توانید برای لعاب دادن بیشتر قورمه سبزی از اسفناج نیز استفاده کنید.

نوش جان،منم واسه شام قورمه سبزي گذاشتم چيكار كنم عطر و بوش زياد باشه؟؟؟

یه لحظه صبر کن رفیق لا به لای شلوغی و کلافگی و سخت گرفتن هایزندگی خواستم یه چیزی بهت بگمیه نگاه به پشت سرت بندازمثل همه ی روزایی که گذشتاین روزا هم میگذره‌خواستم بگم حواست هست دیگه؟!ما یک بار زندگی میکنیمحالا ادامه بده :)

بچه ها باورتون میشه!!!

دیروز جاریمو بعد مدت ها دیدم انقدر لاغر شده بود از خواهر شوهرم پرسیدم چطور انقدر لاغر شده، بهم گفت از اپلیکیشن زیره رژیم گرفته، من که از کافه بازار دانلود کردم و شروع کردم لینکشو میزارم شمام شروع کنید تا الان که راضی بودم.

به به😋

یبار تو جمع دوستام به یکی گفتم سفسطه نکن عزیزِ من گفت چی؟ گفتم سفططه نکن😐 گفت یبار دیگه بگو🤨 گفتم سسفطه نکن😶 هیچی دیگه دوستیمو باهاش بهم زدم لعنتی خیلی پیگیر بود😕
2728

ظاهرش چنگی بدل نمیزنه

حداقل با سینه میپختی

پای مادرتان را ببوسید،آنقدر که به گریه بیفتد.از گریه ی او شماهم به گریه می افتید.آنجاست که کارتان روی غلتک می افتد و درهایی که به روی خود بسته اید را خدا باز میکند.
2738

من قرمه سبزی بامرغ دوس دارم خوشمزه میشه ولی شماخوب درست نکردی البته نوش جان اما قشنگ روغن بیفته سرش درضمن تیکه های کوچیک مرغ نه انقد درشت

و... تو را چقدر دوست دارم عاشقانه تا پای جان🌹💕
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز