2733
2734


ژله آلبالو جزو دسرهای خوشمزه و لذیذی است که به راحتی در منزل قابل تهیه است و در بین تمامی سنین مخصوصا کودکان بسیار پرطرفدار می باشد. ژله آلبالو با شیر، علاوه بر خوشمزه بودن، فواید زیادی برای برای بدن دارد. از جمله در استخوان بندی کودکان و شفافیت پوست بسیار موثر است.

همانطور که می دانید درست کردن یک ژله ساده کار بسیار آسانی است، فقط کافی است یک بسته ژله آماده را از بیرون تهیه کرده باشید. اما شما می توانید با کمی خلاقیت انواع دسر و ژله را به شکل زیبا و مجلسی درست کنید و از مهمانان خود پذیرایی کنید. مثلا ژله رولی دو رنگ، ژله بستنی، ژله رنگین کمان، ژله لیوانی، قالبی و ...

به هر حال اگر با طرز تهیه ژله آلبالو آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه ژله آلبالو را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده به راحتی در منزل این ژله مجلسی و خوشمزه را درست کنید.
مواد لازم ژله آلبالو با شیر
پودر ژله آلبالو 1 بسته
آب جوش 1 لیوان
سیر سرد 1 لیوان
آلبالو برای تزیین به میزان لازم
مراحل تهیه و درست کردن ژله آلبالو

1. برای درست کردن این ژله، ابتدا در یک ظرف پودر ژله و آب جوش را باهم مخلوط می کنیم و روی بخار کتری یا سماور می گذاریم تا پودر ژله کاملا در آب جوش حل شود.

2. بعد از حل شدن ژله، شیر سرد یا شیر خنک شده در دمای محیط را به مخلوط ژله اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم.

3. سپس قالب مورد نظر را با مقدار خیلی کمی روغن چرب می کنیم و مایه ژله را داخل قالب می ریزیم و به مدت 3 الی 4 ساعت در یخچال می گذاریم تا ببندد.

4. بعد از آماده شدن ژله، آن را از یخچال در می آوریم و با نوک کارد کناره های ژله را از قالب جدا می کنیم و در ظرف مورد نظر برمی گردانیم.

5. در انتها با آلبالوهای تازه یا کمپوت آلبالو، ژله را تزیین می کنیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این ژله آلبالویی خوشمزه لذت ببرید.

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز