2410
2553
عنوان

نماز حاجت روز پنج شنبه

212 بازدید | 6 پست

آیت‌الله بهجت اطرافیان و شاگردان خود را بسیار به خواندن توصیه می‌کرد و می‌گفت: «آیت‌الله سید مرتضی کشمیری هر وقت این را می‌خواند، هدیه‌ای برای او می‌رسید»


وقت نماز روز پنج شنبه از صبح تا غروب است


از پیامبر گرامی اسلام(ص) روایت است که هر کس این نماز را در روز پنجشنبه بخواند و در آخر نماز در حالی که به سجده رفته است حاجت خود را از خداوند بخواهد، حاجتش حتی اگر جابجا شدن کوهها یا نزول باران هم باشد برآورده خواهد شد.


در مقام و حکمت این نماز هر چقدر بگوییم کم گفته‌ایم و برای درک بهتر مقام این نماز در نزد خدواند متعال، به این روایت از پیامبر اکرم(ص) اکتفا می‌کنیم که فرموده‌اند: هر کس این نماز را بخواند و چیزی از خدا نخواهد، رواست که خداوند بر او غضب کند.


و اما نکاتی که باید در خواندن این نماز جهت دستیابی به اجر واقعی به آن توجه کرد:


1- این نماز را با حضور قلب واقعی بخوانید.


2- نحوه‌ی خواندن این نماز را در طول هفته تمرین کنید تا بتوانید بدون هیچگونه اشکالی آن را بخوانید.


3- برنامه روز پنجشنبه خود را طوری تنظیم کنید که استراحت کافی داشته باشید و به هنگام خواندن این نماز هیچگونه احساس خستگی و کسالت در شما نباشد تا بتوانید نماز را کامل و بدون هیچ اشتباهی بخوانید.


4- در تعداد سوره‌ها دقت کنید و از خواندن بیشتر یا کمتر سوره ها جهت احتیاط خودداری کنید.


نحوه خواندن نماز:


این نماز، از دو نماز 2 رکعتی، و اعمال بعد از نماز تشکیل شده است.


نیت نماز: نماز حاجت روز پنجشنبه قربةً الی الله.


بهتر است بین دو نماز و همچنین بین نماز دوم و اعمال بعد از نماز فاصله نیفتد و از سخن و عمل اضافی خودداری کنید.


نماز اول:


در رکعت اول بعد از نیت، یکبار سوره‌ی حمد را بخوانید و 11 مرتبه سوره‌ی توحید(قل هو الله احد) و سپس همانند نمازهای معمولی به رکوع و سجود بروید.


در رکعت دوم یکبار سوره‌ی حمد را بخوانید و 21 مرتبه سوره‌ی توحید و بعد از آن قنوت نمازهای معمولی را بخوانید و سپس به رکوع و سجود بروید و بعد از سجده دوم، تشهد و سلام بگویید و نماز اول را تمام کنید.


نماز دوم:


در رکعت اول بعد از نیت، یکبار سوره‌ی حمد را بخوانید و “31 مرتبه سوره‌ی توحید“ و سپس همانند نماز قبل به رکوع و سجود بروید.


در رکعت دوم، یکبار سوره‌ی حمد را بخوانید و “41 مرتبه سوره‌ی توحید“ را تلاوت کنید و سپس قنوت بخوانید و بعد از آن به رکوع و سجود بروید و بعد از سجده دوم، تشهد و سلام بخوانید و نماز را تمام کنید.


بعد از دو نماز:


بعد از سلام نماز دوم، اعمال زیر را به جا آورید:


در حالت نشسته“ 51 مرتبه”سوره توحید را تلاوت کنید و بعد از آن “ 51 صلوات” بفرستید و سپس به سجده رفته و در حالت سجده صد مرتبه“ یا الله یا الله ”بگویید و بعد از آن در همان حالت سجده، حاجت خود را خداوند متعال بخواهید.


سه چیز از خدا بخواهید:


شما در سجده آخر هر چه دوست دارید می‌توانید از خدا بخواهید اما بهتر آنست که حاجات خود را به ترتیب زیر از خداوند طلب کنید و اطمینان قلبی داشته باشید که حاجات شما برآورده خواهد شد:


اول: تعجیل در ظهور آقا امام زمان (عج) از از خداوند طلب کنید(چرا که این نماز در بعدازظهر پنجشنبه خوانده می‌شود).


دوم: در حق دیگران و هر آنکه محتاج دعای شماست دعایی کنید(چرا که دعای افراد در حق یکدیگر زودتر مستجاب می‌شود).


سوم: هرآنچه برای خود می‌خواهید از خداوند طلب کنید ضمن اینکه یادتان باشد بهترین دعا؛ عاقبت به خیر شدن است.


پی نوشت: استارتر آقا هست

دوای دردم ، این دفعه که بیام دیگه برنمیگردم .... مثل همیشه ، بزرگی کن اگه که من جوونی کردم منو صدا کن ، مثل قدیم تو روضه ها به من نگاه کن ، هر کسی یادم کرد بگه، شادی روحش یا حسین

التماس دعا توروخدا اگ راضی هستید از ته قلبتون یرا منم دعا کنید❤

اگ راضی هستید بادلای پاکتون برا حفظ ابروم یدونه صلوات بفرستید😘😍وا من گذاشتم Ana joon چطور اون b سیو شده😄😂


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2720
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2719
2712
2687
2717