2410
2553
عنوان

شربت سرماخوردگی برای کودک

69373 بازدید | 9 پست
سلام دوستان دخترم یک ساله است سرما خورده دیروز بردم دکتر شربت سرماخوردگی داده من توسایت دیدم استفاده از شربت سرماخوردگی برای کودکان زیر 6 سال مضر است هشدار هم داده تازه از وقتی که از این شربت دادم به بچه یه تیکهایی نشان می ده یعنی سرش را زود زود تکان می ده به نظر شما این عوارض ناشی از این شربت است یا نه؟
سلام مامان نیکا
زیر 6سال درسته تو سایت خودم دیدم عزیزم اطلاعات اینه البته این زیر 2 سال است
هشدار در خصوص مصرف دارو رفع علائم سرماخوردگی و سرفه در کودکان با سن کمتر از دو سال
به اطلاع همکاران محترم میرساند که اخیرا سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA ) نسبت به مصرف فرآورده های OTC مورد استفاده جهت رفع علائم سرماخوردگی و سرفه در کودکان با سن کمتر از دو سال هشدار داده است
. این سازمان پیشنهاد نموده است که فرآورده های ذکر شده در گروه سنی کمتر از دو سال به علت احتمال ایجاد عوارض جدی و تهدید کننده حیات مورد استفاده قرار نگیرند. این پیشنهاد بر مبنای دریافت اطلاعاتی مبنی بر وقوع عوارض شدید و حتی مرگ در گروه سنی نامبرده بوده است.
در بررسی های صورت گرفته در مرکز ADR به دنبال انتشار اطلاعیه مذکور و استعلام از همکاران گروه پزشکی ، مشخص گردید که متاسفانه مواردی از مسمومیت با فرآورده های مورد استفاده در کشور ما نیز در گروه سنی کمتر از دو سال مشاهده شده است که منجر به بستری شدن کودکان در بیمارستان گشته است.
لذا به منظور پیشگیری از وقوع این قبیل عوارض، توجه همکاران محترم را به موارد زیر جلب مینماید:
1. تجویز آنتی هیستامین ها نظیر دیفن هیدرامین ، کلرفنیرامین، برم فنیرامین و سیپروهیپاتین، دکونژستانها نظیر پسودوافدرین و فنول افرین، ضد سرفه ها نظیر دکسترومتورفان و خلط آورها نظیر گایافننزین به طور کلی در کودکان با سن کمتر از دو سال توصیه نمیگردد. لذا در صورت تجویز فرآورده های حاوی اجزاء مذکور در کودکان ، از قبیل قرص و شربت سرماخوردگی کودکان (حاوی کلرفنیرامین و پسودوافدرین) ، شربت دیفن هیدرامین ، شربت گایافنرین، شربت دکسترومتورفان پی (حاوی پسودوافدرین) ، شربت اکسپکتورانت(حاوی کایافنرین،کلرفنیرامین و پسودوافدرین)، شربت و قرص کلرفنیل آمین،قطره بینی فنیل افرین،شربت و قطره دکسترومتورفان باید به نکات فوق توجه نمود.
2. با توجه به اینکه فرآورده های مورد استفاده جهت رفع علائم سرماخوردگی و سرفه ممکن است حاوی بیش از یک ماده موثره باشند.در صورت ضرورت به تجویز برای کودکان حتما نام مواد موثره و مقدار موجود در فرآورده جهت تنظیم دقیق مقدار مصرف با توجه به سن و یا وزن کودک به دقت بررسی گردد.
3. دقت نمایید که در صورت تجویز بیش از یکی از فرآورده های مذکور ، ممکن است مقـــدار مواد موثره مشترک موجود در فرآورده های تجویز شده برای کودک از حد مجاز فراتر رفته،منجر به مسمومیت وی گردد. لذا از تجویز غیر ضروری بیش از یک فرآورده حاوی هر یک از اجزای مذکور برای کودکان اجتناب نمایید.
4. فرآورده های مورد اشاره نباید به منظور کمک به خواب کودک و ایجاد حالت خواب آلودگی در وی مصرف گردند.
5. فرآورده های مورد استفاده جهت رفع علائم سرماخوردگی و سرفه ، علت ایجاد بیماری را رفع نمی نمایند و در کوتاه نمودن دوره بیماری کودک نیز موثر نمی باشند.این فرآورده ها فقط به بهبود علامتی بیماری کمک می نمایند.
6. به والدین توصیه نمایید که جهت تنظیم مقدار تجویز شده فرآورده برای کودک، از پیمانه یا قاشق های مخصوص اندازه گیری دارو استفاده نمایند و از اندازه گیری مقدار مصرف توسط قاشق های خانگی ، به دلیل استاندارد نبودن اندازه آنها، خودداری نمایند.
7. به والدین تاکید نمایید که فرآورده های مذکور را در محلی دور از دسترس کودکان نگهداری نمایند.
8. جهت آگاهی از مقادیر برخی فرآورده های موجود در بازار دارویی کشور به پیوست این اطلاعیه مراجعه فرمایید:
http://www.fda.gov/MEDWATCH

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش

ایشالا مشکلت حل میشه 💕🌷

2720
2714

سلام خدمت مامان های عزیز، ساراجون درست میگه و مطالبی هم به نقل از سازمان غذا و دارو امریکا گذاشتن که صحت این موضوع رو نشون می ده. من خودم تا قبل از اینکه نی نی نداشتیم این دغدغه مامانا رو متوجه نمی شدم. ولی بعد از اینکه نی نی مون سرماخورد  از همکارای  متخصص اطفال مشورت گرفتم. اونا یه داروی کاملا گیاهی و مخصوص کودکان به اسم پلارژین کیدز رو پیشنهاد دادن. همچنین در تایید صحبت های بارانا جون بگم که شربت پلارژِن کیدز برخلاف داروهای شیمیایی عوارض جانبی مث خواب آلودگی و ... نداره

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز