2733
2734
عنوان

✨🌄✨تاپیکِ جامعِ زندگی پس از مرگ (در جهتِ تسکینِ داغدیده ها)✨🌄

| مشاهده متن کامل بحث + 373126 بازدید | 4015 پست


🍃🌺 پرسشِ مخاطبِ محترم
(M):
سلام
بنده ی خدایی ذهنم رو به سئوالی مشغول کرده.
ایشون میگن حدود ۱۰سال از پرسنل بخش کمای بیمارستان بوده و در این فاصله ی زمانی هر کس فوت کرده و دوباره به حیات برگشته دیده بودن که هیچکدوم هیچ چیزی رو مشاهده نکردن و بیاد نیاوردند و همه گفته بودن ک خواب بودیم بیدارشدیم..میشه راهنمایی کنید واقعا تصورش برام وحشتناکه ک دوباره همسرمو نبینم و دنیایی دیگه رو نداشته باشیم


پاسخِ آقای موزون :
سلام و نور مهربانی خداوند بر شما تابنده تر از همیشه

🔸 بخشِ نخستِ پاسخِ جنابعالی:
افرادی که دوباره زنده می شوند حدود ده درصدشان مشاهدات داشته اند.
آنهم حدودِ ۱۰ درصد از کل (کمایی ها + سوانحی ها) یعنی سهم ازکمابرگشتگان میشود کمتر از ۱۰ درصد و حتی اگر نیمی را به آنها اختصاص دهیم می شوند ۵ درصد.

اما قرار نیست این ۵ درصد حتما در بیمارستان محل خدمت این آقا پیدایشان شود چون این آمار بسیار کمی است.
مثل این می ماند که بگوییم ۵ درصد از تهرانی ها سیاهپوست آفریقایی هستند.
و یکی بگوید من تا الان‌به آنها برنخورده ام پس وجود ندارند.

ضمنا مدت ۱۰ سال کار برای مشاهده ی چنین چیزی مدت زمانِ کوتاهی است.
چونکه مگر در یک بیمارستان چند نفر در سال از کما بر می گردند و کلا طی ۱۰ سال چند نفر در بیمارستان ایشون زنده شده اند؟
گیریم حتی ۲۰ نفر .
(البته محال است در یک بیمارستان سالی ۲ نفر از کما برگردند).
آن‌وقت ۵ درصد از ۲۰ نفر می شود یک نفر.
حالا باید گفت‌ حتما این یک نفر باید در بیمارستانشان پیدا شود؟
و تازه آیا باید انتظار داشت که این یک نفر بلافاصله لب به رازگویی بگشاید و تجربه اش را همانجا افشا کند؟
می دانیم‌که بسیاری از این افراد تا مدتها تجربه شان را پنهان می کنند و از ترسِ قضاوت شدن و متهم شدن، آن را بیان نمی کنند.
بنابراین ولو ۲۰ نفر هم بوده باشند باز انتظار بی جایی است که بگوئیم حتما در این ۲۰ تا چندتا باید مشاهده کرده باشند.

🔸بخش دومِ پاسخ:
این هزاران نفری که در بیمارستان های مختلف دنیا برگشته و مشاهداتشان را به پزشکان گفته اند آیا پزشکان دروغگویی داشته اند؟

🔸بخشِ سومِ پاسخ :
بنده با پزشکانی که در سابقه ی کاری شان مواجهه با این نوع تجربیاتِ بیماران ازِ مرگ برگشته را داشته اند گفت و گو کرده ام و آنها تایید کرده اند که مواردی از تجربه گران مرگ تقریبی را در طول خدمت داشته‌اند و شخصا این امکان را دارم که با یکی از پزشکانِ اتاق عمل مصاحبه و در کانال هم ارائه کنم.

واکنشِ نهایی مخاطب محترم (M):
سلام ِ (دوباره) و عرض ادب.
آقای موزون از محبت و وقتی که واسه پاسخ سئوال بنده گذاشتید بینهایت سپاسگذارم 🙏

کاملا آگاه شدم❣

@ZamsniNDE🌺🍃

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

در واقع، مردن به معنای جدا شدنِ روح از جسم خاکی است. اما بعضی مردم مرگ را از دست دادنِ نیروی حیات 

می‌پندارند، 

حال آنکه قضیه کاملاً برعکس است

جسم ما می‌میرد، اما انرژیِ روحِ جاودانی ما با نیروی  روحانی و الهی میخته می‌شود

 مرگ، سیاهی نیست، روشنایی است


سفرِ روح، نوشته یکل نیوتن 


📝📝📝

ِپاسخ آقای محمد زمانی قلعه، تجربه کننده ی یک حالت ِنزدیک به مرگِ بسیار عمیق، به سوالی درباره ی حلولِ ارواح مرگان، به جسمِ انسانهای زنده

📍بله، چنین چیزی را در آنجا مشاهده (درک) کردم.
متاسفانه بعضی از ارواح به علت تعلقات و وابستگی های مادی که در آنها باقی مانده است دوست دارند مجددا لذت هایی را تکرار کنند که در زمان زندگی جسمانی شان به آن عادت کرده و  وابسته اش شده اند بنابراین  برخی از این ارواح در شرایط به خصوص وارد بدن زنده ها می شوند تا تجربه ی آن لذتهای زمان حیات جسمانی را تکرار کنند. ولی وارد شدنِ  آنها  این طور نیست که جایگزین روح فرد زنده بشوند و یا اینکه کوچکترین تاثیری در فرد زنده ایجاد بکنند یا مثلا بتوانند در روحیه یا فکر و روان او کمترین تغییری بدهند. بلکه صرفا این عمل برای خود آن‌روح هست و برای او حالتی شبیه به تصور و خیال دارد و به قول معروف فقط دل خودش را خوش می کند که وارد آن بدن شده است.

📍در حالی که پس از وارد شدن به بدن فرد زنده چون اصلا قادر نمیشوند احساسات و حالتهای آن فرد زنده را تجربه کنند سرخورده میشوند و این حالت برایشان توام با درد و شکنجه و حسرت خواهد بود و فشار زیادی به آنها وارد میشود ولی باوجود آن بازهم به دنبال این هستند که این کار را تکرار کنند و این تکرار مانند این است که حافظه خودشانرا از دست داده باشند و فراموش کرده باشند که آن تجربه چقدر دردناک بوده است لذا در صدد هستند که باز هم وارد شوند و مثل آن فرد زنده مثلاً آن تجربه فرد زنده را که به نظر آنها لذت بخش است تجربه کنند بعضی از اینگونه وابستگان در این تکرار چرخه یِ غیر واقعی دچار شده قفل میشوند یا گم میشوند.خدا میداند چه موقع رها میشوند.

📍من ‌در آنجا چنین حالتی را در ارواح بعضی انسانها دیدم که هنوز وابستگی شدید به برخی مسائل مادی داشتند (مثل مواد اعتیاد آور؛ یا خوراکی ؛شکم پرستی یا؛ شهوترانی افراطی یا مال اندوزی یا... ) که سعی می کردند وارد بدن افراد بنده ای از همان قبیله بشوند. مثلا ارواح معتادانی را می دیدم که در لحظاتی سعی می کردند وارد بدن معتادان زنده ای بشوند که در حال مصرف مواد مخدر بودند. اما چون از این ورودشان به بدن آنها لذتی نصیبشان نمی شد عذاب می کشیدند. البته آن فاز منفی که از طرف انسانهای زنده ارسال میشود و ارواح را جذب میکند بحث  دیگری است که شاید.بهتر باشد از اهل فن و کارشناسان مسائل دینی پرسیده شود.

منبع:
کانال زندگی پس از زندگی 

2728

🔴 نکته ای بسیار بسیار مهم 🔴

🔴 مرگ، مقابل زندگی نیست!

🔴 مرگ، مقابل تولد است
که دو درگاه برای ورود به عرصه ای جدید هستند.
زندگی همانند یک دریاست.
موجی بلند می شود که تولد است
و دوباره به دریا فرومی ریزد که مرگ است.
ولی جریان دریا (همان زندگی)
همواره برقرار است.
جنس موج (تولد و مرگ) هر دو از جنس زندگی ست.

# گلاره - سادات اخوی 

@Nahtoderfahrung

🔰 سندرا راجرز در سال 1976 با شلیک گلوله به قلب خود دست به خودکشی زد، او زنده ماند و حالت نزدیک به مرگ را تجربه کرد او آنچه در اثر خود کشی بر او گذشت را در کتاب «درسهائی از نور» بازگو کرد. پرفسور ریموند مودی، یکی از بزرگترین پژوهشگران ان دی ای، برای کتاب او پَسگفتار نوشته است.


📌 خدا تنبیه نمی‌کند، او تنها محبت می‌کند و عشق می‌ورزد. او به ما آزادی انتخاب داده که با آن رشد و خوشحالی را بیابیم. ولی هر عمل و فکر نتیجه و بازتابی دارد که اجتناب ناپذیر است. اگر ما تاریکی و شر را انتخاب کنیم، با نتیجه طبیعی آن که درد و مهنت است روبرو خواهیم شد، که ممکن است آن را به اشتباه، تنبیه و عذابی از سوی خدا تصور کنیم


📌 ریشۀ تمام گناهان، خود را جدا و منفصل دیدن از خود و بقیۀ آفرینش است.


📌اگر می‌خواهی خوشحالی بیابی، به آنانی را که در درد و رنج هستند کمک کن. یک مهر ورزیدن حتی کوچک، مانند یک موج تا ابد در جهان منتشر می‌شود، و راه خود را برای بازگشت به تو پیدا خواهد کرد.


📌 ما تنها می‌توانیم آنقدر (از رشد معنوی) بدست آوریم که خواهان پذیرش آن هستیم.



🔰یَزمین در ماه پنجم بارداری، به دلیل خونریزی شدید، به مدت ۶ دقیقه، حالت نزدیک به مرگ را تجربه میکند، او درباره تجربه اش می گوید:


📌 ناگهان بالای بدنم که با روپوش سفید بیمارستان پوشیده شده بود، قرار گرفتم. به کالبد خود نگاهی انداختم ولی می‌دانستم که این من نیستم، بلکه چیزی است که من در آن محبوس بوده‌ام. اکنون احساس آزادی می‌کردم. پرستارها اسم من را صدا می‌زدند و یکی از آنان حتی گریه می‌کرد، ولی با خودم میگفتم چرا بی‌خود گریه می‌کنند؟ همه چیز خوب و مرتب است، چرا من را این بالا نمی‌بینند؟


📌 من درون نور، آرامش و لذت غوطه ور شدم، این نور درون من و من درون او و با او یکی بودم. در حقیقت او درون همۀ انسانها و همه چیز بود و هست، من هر آنچه وجود داشته و خواهد داشت را آناً تجربه و حس کردم. همه چیز در آن واحد وجود دارد و گذشته و آینده‌ای وجود ندارد. امکان توصیف زیبائی مطلق این تجربه را ندارم، گرچه در ۳۵ سال گذشته روزی نبوده که برای آن سعی نکرده باشم. من تمام جزئیات زندگی فعلی خود را از تولد تا آن لحظه مانند یک فیلم مرور کردم.


📌 دیدن زندگیم من را خیلی محزون کرد، زیرا من زندگی خود را در سرور حقیقی نگذرانده بودم و از این بابت احساس شرم می‌کردم. تمام کشمکش‌های جسم و فکر ما در مقابل آزادی مطلقی که همه ما، بالاخره روزی به آن باز خواهیم گشت پیش پا افتاده است. من می‌دیدم که چگونه حزن و اندوه دامن آنانی را که نمی‌توانند خود و دیگران را ببخشند می‌گیرد.


📌 می‌دیدم که چگونه ترس در درون بعضی از انسانها چنان بزرگ است که حتی نگاه به آنها سخت است، ولی حتی برای آنان نیز به سوی آرامش راهی است. دیدم که چگونه بالاخره بعد از درد و رنج، همه چیز تغییر خواهد کرد. می‌دیدم که وجود من و تمام موجودات، هدفمند است، همه چیز آن قدر ساده بود که نمیتوانم توضیح بدهم  بهتر این است که بگذاریم فکرمان سکون یابد تا حقیقت خود را به ما بنمایاند.


📌 در دوردست، وجود بسیار مقدس و باشکوهی را دیدم که درخشنگی خارق‌العاده‌ای داشت. از صمیم قلب می‌خواستم که به سوی او پرواز کنم. نمی توانم نامی برای او که ماورای نام و القاب است بگذارم. با نزدیک شدن به او احساس کردم که او تمام وجود من را پر می‌کند، در همان موقع صدائی به من گفت هنوز موعد تو نیست. احساس حزن شدیدی من را فرا گرفت، گفتم خواهش می‌کنم من را برنگردان. من هرگز نمی‌خواستم دوباره به زمین بازگردم. من در بیمارستان چشمان خود را باز کردم در حالی که قلبم شکسته بود، من هیچ گاه به اینجا احساس تعلق خاطر نکرده‌ام و با این تجربۀ خود و بسیاری تجربه‌های عمیق دیگر تنها بوده‌ام، بدون اینکه بتوانم کسی را پیدا کنم که من را درک کند.


منبع:www.neardeath.org



2738

یک تجربه گرِ نزدیک به مرگ بر اساس تجربه اش، ارزش بیشتری برای زندگی قائل است و مصمم است که تا انتهای عمر زندگی کند.

او حس تولد دوباره دارد و به داشتن هدفی فردی در زندگی باور پیدا کرده است، حتی اگر نتواند این هدف را در قالب کلمات بیان کند...

چیزهایی که برای او ارزش دارند عشق و خدمت به دیگران است؛ آسایش مادی دیگر برایش مهم نیست.

او نسبت به دیگران دلسوزتر شده و بیشتر می تواند که بدون قید و شرط آنها را بپذیرد.

او به این تشخیص دست یافته است که چه چیز در زندگی ارزشمند می باشد و در تلاش است تا مطابق با فهم خود از آن ارزش ها، زندگی کند.


#کنت_رینگ

ترجمه #سمیرا_رزاقی


در تجربۀ نزدیک به مرگِ آرتور ینسن، یک روحِ بهشتی به او می گوید:


«بعد از مرگ، روحِ شخص به‌جایی می‌رود که از نظر سطح ارتعاش با آن هماهنگی دارد… بعد از مرگ، انسان به بهشت یا جهنمی می‌رود که خود برای خود در حیات دنیا خلق کرده است… هیچ کس به‌زور به هیچ جا (بهشت یا جهنم) فرستاده نمی‌شود، بلکه افراد، بسته به ارتعاشِ انرژیِ روحشان جایگاهِ خود را در جایی که به آن شبیه و سازگار هستند خواهند داشت. ارتعاشِ بالا نشانۀ عشق و رشدِ معنوی و ارتعاشِ پائین، پلیدی و انحراف است.»

سپاس جانم سلام💙خوبی عزیزم؟

چند وقتیه دارم تاپیکو از اول و به دقت مطالعه میکنم.

قبلا جسته و گریخته فقط بعضی صفحاتو خونده بودم.

صفحه 30 هستم فعلا.

اومدم که بازم ازت تشکر کنم💙

تمام مطالب واقعا فوق العاده س👌

در تمام صفحات صحبتای درست و دقیقت همراه با مهر و عطوفتی که در تمام کلماتت احساس میشه، آن چنان به جان آدم میشینه که دوس داری آروم و نم نم بخونی تا طعم لذت بخششو قشنگ احساس کنی😍

پر از احساس خوبه این تاپیک🌻🌻🌻

و قطعا احوال خوب دلته که این فضا رو پر از این جریان سیال معنوی کرده.

خدا بهترینا رو در دنیا و آخرت برات قرار بده عزیزم که انقدر مرهم دل و آگاهی دهنده ای برای داغدیدگان🙏🙏🙏

و خوش به سعادتت که مسبب این حجم از آرامش و حال خوبی هستی که وارد کائنات میشه،

قطعا قطعا انعکاس و برکاتش به زندگی خودت برمیگرده.


راستی خیلی واسم جالب بود از اول تاپیک تقریبا همه مواردی که آقای موزون توی برنامشون گفته بودن،مطرح کرده بودی . خیلی قبلتر از اینکه برنامشون پخش بشه.

دقیقا انگار برنامه رو از روی این تاپیک ساختن😃

یه جایی دیدم از کانال آقای زمانی و آقای موزون گفته بودی، کانالشون همین کانال زندگی پس از زندگیه؟


یه نکته دیگه هم میخواستم بگم در راستای باقیات الصالحاتی که برای خودمون و عزیزانمون انجام میدیم.

یه سایت معتبری هست که واستون درخت کاری انجام میدن.

میتونین به نام خودتون یا به عنوان هدیه برای هر کسی که دوس داشتین،  یا به نام عزیزانتون که فوت شدن درخت بکارین.

مراحل جالبیم داره،برای اون درخت به مشخصات اون شخص، سند و پلاک زده میشه.

روی پلاک، اسم نوشته میشه و به درخت نصب میشه ،سندشم واستون ارسال میشه.

از مراحل رشد درختم شما رو در جریان میزارن و میتونین هر وقت دوس داشتین بهش سر بزنین.

این آدرسشه.

https://roostagol.ir




میدونی اگر شنونده غیبت باشیم هفتاد برابر غیبت کننده گناه کردیم؟!! آره وحشتناکه!! دلیل بیشتر بودن گناه شنونده اینه که به غیبت کننده این جرات رو میده که بازم کارشو تکرار کنه. بیا از همین الان تلاش کنیم اجازه ندیم جایی که حضور داریم این گناه بزرگ اتفاق بیفته.  اولین قدم در برابر غیبت اینه که اصلا اجازه ندیم غیبت صورت بگیره، دوم اینکه اگر اتفاق افتاد ردّ غیبت کنیم،  یعنی از کسی که غیبتش شده دفاع کنیم. حدیث از پیامبر (ص) هست که گفتند کسی که بر برادر مسلمانش منت بگذارد و در برابر غیبتی که از او در مجلسی شنیده دفاع کند خداوند هزار در از شر و بدی را از او در دنیا و آخرت باز می گرداند و اگر دفاع نکند در حالی که قادر بر دفاع است هفتاد برابر گناه غیبت کننده بر او است. حالا سوال پیش میاد که چجوری دفاع کنیم؟ اگر از ویژگیهای ظاهری اون شخص غیبت شد که مثلا چهره ش فلانه ، بگیم اینا که عیب نیست ،عیب اینه که انسان از انسانیت به دور باشه یا گرفتار گناه باشه. اگه از خصوصیات اخلاقی اون شخص غیبت شد که مثلا حسوده یا خسیسه، اینجا سعی کنیم این ویژگی اون شخص رو توجیه کنیم و مثلا بگیم  اینطور نبوده و شاید منظورش این نبوده و صحبتایی مثل این رو بگیم و اگر اون خصیصه قابل توجیه نبود بگیم به هر حال هر آدمی گرفتار خطا میشه، کیه که خطا نداشته باشه ! یا این احتمال رو مطرح کنیم شاید به طور غیرعمد اون رفتار نادرست ازش سر زده. و اگر دفاع مقدور نبود بحث رو عوض کنیم و یا محل و مجلس غیبت رو ترک کنیم، و اگر ترک محل مقدور نبود باید به شکلی مثل بی اعتنایی یا تغییر رفتار نسبت به غیبت کننده نارضایتی خودمون رو نسبت به این عمل نشون بدیم. امام علی (ع) در این زمینه میفرمایند؛ پایینترین حد نهی از منکر و انکار عمل اهل گناه این است که با چهره ای در هم کشیده و ناراضی از عمل آنها با آنها برخورد کرد. و در آخر برای کسی که غیبتشو شنیدیم صلوات بفرستیم یا آیةالکرسی بخونیم یا واسش دعا و استغفار بگیم یا به نیابتش صدقه بدیم...اینجوری حداقل سعی خودمون رو کردیم قدم خیری برای اون شخص برداریم و در حد توان برای گناهی که ناخواسته درگیرش شدیم کاری رو به عنوان جبران انجام داده باشیم...
سپاس جانم سلام💙خوبی عزیزم؟ چند وقتیه دارم تاپیکو از اول و به دقت مطالعه میکنم. قبلا جسته و گریخته ...

سلام عزیزم، ممنونم از اینهمه لطف و محبتی که به من و تاپیک داری 🙏🙏🙏 امیدوارم تاثیراتِ تاپیک، روی خواننده ها همونطور باشه که توصیف کردی 💚💚💚


بله عزیزم اون کانال متعلق به آقای عباس موزون هست با محوریتِ تجربه ی آقای زمانی و سوالاتی که مطرح میشه رو اکثرا با آقای زمانی مطرح می کنن و پاسخ میدن. البته متاسفانه یک سالی هست که کانال تقریبا غیرِ فعال شده ( به دلیل مشغله ی مستند سازی آقای موزون) به غیر از ماه رمضان که مطالب و کلیپهای مربوط به مستندِ تلویزیونی  زندگی پس از زندگی رو میزاشتن. بعدش دوباره غیرِ فعال شد. 

البته مطالبی که از ابتدای ایجادِ کانال گذاشتن و پرسش و پاسخهایی که گذاشتن واقعا فوق العاده هست👌👌👌. 



چه ایده ی جالبی😍 و چه کارِ قشنگی توی این سایت انجام میشه 💚💚💚 راستش من از قبل از عید و در  اسفندماه قصد کردم که یک نهال بخرم و به نیتِ پدرم و برادرم  جایی بکارم ولی چون باغچه نداریم و از طرفی دلم می خواست امکان این رو داشته باشم که هر وقت خواستم اون درخت رو بتونم ببینم و مهمتر اینکه از رشد و پرورش و آبیاریش خیالم راحت باشه،  فقط در حدِ یک ایده باقی موند. البته  به فکرم رسیده بود  که نهال رو بخرم و از باغبانِ پارکِ نزدیکِ منزلمون بخوام که اون رو درجای مناسبی از پارک بکاره ولی اول باید با باغبان صحبت می کردم ببینم قبول میکنه یا نه. 


حالا که این سایت رو معرفی کردی واقعا خوشحال شدم. خیلی خیلی  ممنونم دوستِ مهربون و با احساسِ من 🌹🌹🌹


2706
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز